تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814707551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقیب زاده: عده ای تلاش دارند مسلمانان را خشن معرفی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نقیب زاده: عده ای تلاش دارند مسلمانان را خشن معرفی کنند تهران – ایرنا - احمد نقیب زاده استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این که 80 درصد خشونت ها در جهان اسلام رخ می دهد، گفت: عده ای تلاش دارند مسلمانان را خشن، خونریز و بی رحم معرفی کنند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دکتر نقیب زاده امروز (یکشنبه) در نشست جهان علیه خشونت و افراطی گری که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: این نکته دردناکی است که قلب مسلمانان را نشانه می رود.
وی با طرح این سوال که این پروسه به دست چه کسانی عملیاتی می شود، یادآور شد: آیا کسانی که به نام اسلام 250 دختربچه بی گناه را در نیجریه می ربایند و تهدید می کنند که آنان را به عنوان برده خواهند فروخت، آب به آسیاب دشمن نمی ریزند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: آیا طالبان که خون د هها کودک، زن و بچه را در روز عاشورا بر زمین ریخت یا صدها هموطن خود را با فریاد الله اکبر روانه دیار نیستی کرد، مجریان این پروسه نیست؟
نقیب زاده تصریح کرد: کسانی که با فریاد الله اکبر در سوریه مردم را سر می برند، مجریان این پروسه نیستند؟، آیا آنها که با فریاد مرگ بر فلانی و فلانی می خواهند از اسلام دفاع کنند، پشتیبان مرگ آوران نیستند؟
وی ادامه داد: آیا کسانی که به جای این که بگویند قربانیان هولوکاست دیروز، امروز خود قربانی می گیرند و به نسل رویداد غیرقابل انکار تاریخی می پردازند و صهیونیست ها را خوشحال و کشور را ملعبه دست آنها می کنند تا ایران را کشوری خشونت طلب و بی منطق جلوه دهند از مجریان این پروسه نیستند؟
استاد دانشگاه تهران همچنین گفت: امروز ابعاد خشونت از هر زمان دیگری در تاریخ ژرف تر و گسترده تر شده است.
نقیب زاده افزود: امروز جهان در آتش جنگ و خشونت می سوزد و هیچ اثری از تز کانت فیلسوف عصر روشنگری، نیست که می گفت انسان به عقل نزدیک می شود و به همان میزان هم از خشونت دور می شود.
نقیب زاده در بخش دیگری از سخنانش هشداری نگران کننده به دوستداران اسلام داد که اگر ذره ای وجدان آگاه در وجودشان هست بر خود بلرزند، چراکه عده ای دست اندرکار هستند تا بگویند خشونت و خونریزی در ذات اسلام نهفته است و بگویند مادام که این دین وجود دارد جهان رنگ آرامش به خود نمی بیند.
وی، راهکار مبارزه با خشونت را آموزش از دوران کودکی دانست و گفت: تبلیغات و تذکرات در این زمینه بی تاثیر نیست، وظیفه سنگین مسلمانان امروز این است که در عمل نشان دهند که دین اسلام دین خشونت نیست وگرنه دستگاه تبلیغاتی مافیاهای شیطانی روی اعمال آنها تمرکز کرده است.
سیام(3)**ج.م**س.ق**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن