تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818135582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثروتمند ترين کشور هاي اتحاديه ي اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۶ب.ظ)
ثروتمند ترين کشور هاي اتحاديه ي اروپا در بررسي سرانه توليد ناخالص داخلي، 10 کشور ثروتمند اتحاديه ي اروپا مشخص شدند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، اتحاديه ي اروپا متشکل از 28 کشور است که در 24 ماه اکتبر سال 1945 ميلادي در پي جنگ جهاني دوم تاسيس گرديد. تشکيل اين اتحاديه و بر اقتصاد 51 کشوري که عضو آن شده بودند اما در سال هاي بعد از آن جدا شدند، تاثير بسزايي داشت.
توليد ناخالص داخلي ياGDP يکي از مقياس‌هاي اندازه گيري در اقتصاد است. توليد ناخالص داخلي در برگيرنده ارزش مجموع کالاها و خدماتي است که طي يک دوران معين، معمولاً يک سال، در يک کشور توليد مي‌شود. در اين تعريف منظور از کالاها و خدمات نهايي، کالا و خدماتي است که در انتهاي زنجير توليد قرار گرفته‌اند و خود آنها براي توليد و خدمات ديگر خريداري نمي‌شوند.
در پي گزارش اقتصادي کشورهاي اتحاديه و با مقايسه ي سرانه ي توليد ناخالص داخلي که رفاه و ثروتمندي افراد در جامعه را مشخص مي کند مشخص شد که کشور ليختن اشتاين با 89 هزار و 400 دلار جايگاه اول، لوگزامبورگ با 81 هزار و 100 دلار جايگاه دوم، موناکو با 70 هزار و 700 دلار جايگاه سوم، نروژ با 55 هزار و 900 دلار جايگاه چهارم، سوئيس با 46 هزار و 200 دلار جايگاه پنجم، اتريش با 43 هزار و 100 دلار جايگاه ششم، هلند با 42 هزار و 900 دلار جايگاه هفتم، ايرلند با 42 هزار و 600 دلار جايگاه هشتم، سوئد با 41 هزار و 900 دلار جايگاه نهم و ايسلند با 39 هزار و 900 دلار جايگاه دهم را به خود اختصاص داده اند.
توليد ناخالص داخلي يکي از عواملي است که سلامت اقتصاد کشور را تضمين مي کند، و از نظر برخي اقتصادان ها پدر تمام شاخص هاي اقتصادي است. به زبان ساده GDP ارزش تمام خدمات و کالاهايي است که در يک دوره ي زماني مشخص توليد شده است.
نرخ اين شاخص بر زندگي تمامي افراد يک جامعه تاثير مستقيم دارد، افزايش توليد ناخالص داخلي به معني کاهش بي کاري، افزايش دستمزد و رشد اقتصاد کشور است. لازم به ذکر است در گزارش جهاني سال 2007 ميلادي که آخرين آمار موجود در اين خصوص است، ايران در بين کشور هاي جهان رتبه ي 18 را به خود اختصاص داده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن