تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819142815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزش و فوتبال بدون اخلاق بي‌محتواست


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: ورزش و فوتبال بدون اخلاق بي‌محتواست
رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال تاکيد کرد: اقدامات پيشگيرانه از پديده‌ دوپينگ به عنوان يک کار فرهنگي و آموزشي بايد از مربيان آغاز و به بازيکنان منتقل شود.

دکتر احمد هاشميان در دومين همايش دانش افزايي مربيان فوتبال درباره مهم‌ترين اهداف مبارزه با دوپينگ افزود: ضرورت حفاظت از سلامت ورزشکاران مهم‌ترين هدف مبارزه با دوپينگ است. مطمئنا هيچ ارزشي براي ورزش و به ويژه زندگي فردي فوتباليست‌ها بالاتر از مبارزه با اين پديده شوم نيست.

به نقل از ايسنا، وي گفت: آسيب‌هاي ناشي از استفاده مواد نيروزا را که گريبانگير ورزشکاران شود، مي‌توان در دو بخش خلاصه کرد. يکي هنگام فعاليت ورزشکاران و بخش مهم آن مربوط به دوران بازنشستگي ورزشکاران است. اگر ورزشکار حرفه‌اي پس از دوران حرفه‌اي گري خود در زمان بازنشستگي به اين پديده گرايش پيدا کند دچار عوارض و لطمات سنگيني مي‌شود که جبران آن امکان پذير نيست.

هاشميان اضافه کرد: در تمام دنيا به اخلاق حرفه‌اي بايد توجه ويژه شود. اخلاق در تمام ابعاد خود در زندگي ورزشکاران تاثير گذار است. پس اجازه ندهيم که با اقدام به مساله دوپينگ اخلاق حرفه‌اي گري خود را زير سوال ببريم. بدون شک ورزش بدون اخلاق و فوتبال بدون اخلاق محتوايي ندارد. ورزشکاري که نادانسته يا دانسته به موادنيروزا پناه مي‌برد دير يا زود متوجه خواهد شد که اين قهرماني لذتي ندارد که به نوعي با دنياي حرفه‌اي خود بايد به زودي خداحافظي کند.

وي همچنين در ادامه به نقش و وظايف مربيان در رابطه با مبارزه با مساله دوپينگ اشاره کرد و گفت: اگر مربي ابعاد اين پديده را در تمام زمينه‌ها نشناسد، بدون شک الگوي مناسبي براي بازيکنان خود نخواهد بود. يک مربي بايد تنها به شعار اکتفا نکند تا بازيکن تنها به قول مربي نگاه نکند بلکه بايد الگوي عملي براي بازيکنان باشد تا بازيکنان از اين الگو به درستي بهره ببرند.

وي خاطر نشان کرد: اگر بازيکن مربي را در مساله‌ مبارزه با دوپينگ فردي آگاه و با شخصيت بداند ديگر به اين مساله گرايش پيدا نخواهد کرد؛ ضمن اين که پيشنهاد مي‌کنم مديران باشگاه‌ها در بطن قرارداد خود بايد هم از بازيکنان و اعضاي کادر فني تعهد اخلاقي نسبت به مساله دوپينگ بگيرند تا حقوق باشگاه و حقوق بازيکن رعايت شود. با اين تعهد ديگر شاهد تخلف در بازيکنان از لحاظ دوپينگ نخواهيم بود.

هاشميان در اين سمينار با اشاره به مربيان تيم‌هاي ليگ برتر در مورد برخي از تخلفات دوپينگ اظهار کرد: اگر بازيکني حتي اگر تخلفي انجام نداده باشد اما قصد انجام اين کار به کميته پزشکي گذارش شود دوپينگ محسوب مي‌شود و با بازيکن و باشگاه مربوطه برخورد جدي صورت خواهد گرفت. لذا مربيان وظيفه دارند همکاري آگاهانه و مسئولانه داشته باشند تا اين مساله ريشه‌کن شود. عدم همکاري يا غيبت غيرموجه بازيکنان در انجام تشخيص دوپينگ به نوعي تخلف محسوب مي‌شود و اين مساله امکان دارد که شرايط خوبي را براي بازيکن رقم نزند.

هاشميان افزود: اگر تيمي بدون اعلام قبلي به کميته پزشکي فدراسيون فوتبال اقدام به برپايي اردو نمايد و نمايندگان اين کميته با حضور در محل برگزاري اردوها شاهد اين باشند که اردويي در کار نيست، جزو مصاديق تخلف محسوب مي‌شود و با اين امر برخورد جدي صورت خواهد گرفت.

همچنين دادوستد هر نوع ماده دوپينگ تخلف محسوب مي‌شود و حداقل بازيکن به مدت 4 سال طبق قوانين فيفا از حضور در رقابت ها محروم خواهد شد. در ضمن اگر مربي فردي به بازيکن زير 18 سال توصيه استفاده از ماده ممنوعه نمايد، مجازات وي محروميت مادام‌العمر است.

ريس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال در پايان گفت: در مبارزه با دوپينگ در دنيا در جايگاه خوبي قرار داريم و از اين بابت به خود مي‌باليم.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

يکشنبه 1393/02/21 12:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن