تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه نجات کشور در نظام بودجه ريزي منطقه اي است/ بايد از ظرفيت هاي مناطق بهره مند شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۷:۳۴ب.ظ)
وزير کشور: راه نجات کشور در نظام بودجه ريزي منطقه اي است/ بايد از ظرفيت هاي مناطق بهره مند شد وزير کشور گفت: نظام کنوني برنامه ريزي کشور بايد تغيير پيدا کرده و تبديل به نظام بودجه ريزي منطقه اي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عبدالرضا رحماني فضلي در سومين همايش شوراها و مديريت محلي با بيان اين مطلب تصريح کرد: تنها راه نجات کشور در اين برهه زماني تغيير نظام بودجه ريزي کنوني و تبديل آن به نظام بودجه ريزي منطقه اي است.
وي افزود: اگر موفق به انجام اين کار شويم شاهد خواهيم بود که توازن در سراسر کشور ايجاد شده است.
وزير کشور با اشاره به برگزاري سومين همايش شوراها و مديريت محلي خاطرنشان کرد: موضوع مديريت محلي از جمله مباحث بسيار مهم است. اما زماني اين اهميت نمود پيدا کرده که مسوولان به آن اعتقاد داشته باشند.
وي ادامه داد: موضوع شوراها از آن جهت اهميت پيدا کرده که با سرنوشت مردم در ارتباط است و مردمي که به نمايندگان شوراها راي داده اند حق دارند که خواستار برخي مطالبات باشند.
رحماني فضلي در خصوص مشکلات ناشي از تقسيم بندي ناصحيح اعتبارات در مناطق اظهار کرد: اکنون شاهد هستيم که در استان تهران 70 درصد ثروت تجميع پيدا کرده و اين در شرايطي است که جمعيت پايتخت 10 ميليون نفر است.
وي تاکيد کرد: استان کم برخورداري همانند سيستان و بلوچستان با داشتن دو و نيم ميليون جمعيت تنها 11 کارخانه توليدي فعال دارد و ساکنان آن مجبور هستند براي درآمدزايي به اموري مانند قاجاق سوخت و کالا اقدام کنند.
وزير کشور با بيان اينکه اگر مي خواهيم امنيت در مناطق مرزي حفظ شود، بايد از لحاظ توزيع منابع به صورت عادلانه رفتار کنيم، گفت: دولت بايد به سمتي حرکت کند که در توزيع منابع بر اساس جمعيت و پتانسيل ها رفتار شده و به روي مناطق خاصي تمرکز نشود.
وي با اشاره به پتانسيل بالاي بسياري از مناطق کم برخوردار کشور تصريح کرد: بايد از ظرفيت و پتانسيل تمام مناطق کشور استفاده شود و اگر شاهد اتفاق اين چنيني باشيم مي‌ بينيم که ناامني در هيچ کدام از مناطق کشور مشاهده نخواهد شد.
رحماني فضلي در خصوص اقدامات صورت گرفته شده براي دريافت ماليات از مردم خاطرنشان کرد: اگر مردم احساس کنند که ماليات و عوارضي را که مي پردازند به منظور رفع مشکلات خودشان هزينه مي‌ شود با احتياط مبالغي را که بايد پرداخت کنند را مي پردازند و نياز است که در برنامه ريزي هاي آينده بيش از پيش براي مردم هزينه شود.
وي از تلاش هاي صورت گرفته شده براي منطقه بندي ايران خبر داد و بيان کرد: در حال حاضر در وزارت کشور کارگروهي را تشکيل داده ايم و در اين کارگروه تلاش مي کنيم منطقه بندي جديدي از کشور را ارائه دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن