تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت 390 ميليون تومان از حق نيم درصدي شهرداري ها به کتابخانه های همدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان استعدادي خبر داد:
پرداخت 390 ميليون تومان از حق نيم درصدي شهرداري ها به کتابخانه های همدان
همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به واریز 390 میلیون تومان از حق نیم درصدی شهرداری ها در بودجه این نهاد از نشست ساختمان کتابخانه آیت الله بهاري به رغم تازه ساز بودن آن خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، ارشاد استعدادی ظهر شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی با معاون سیاسی استاندارهمدان عنوان کرد: شهرداری همدان در سال 92 تنها 220 میلیون تومان از حق نیم درصدی کتابخانه ها را پرداخت کرده است. وی ادامه داد: بر اساس ماده شش تاسیس نهاد کتابخانه های کشور شهرداری ها موظفند نیم درصد از درآمد خود را به این نهاد بدهند و باید این مبلغ هر 15 روز یکبار به حساب این نهاد واریز شود. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان در سال 91 حدود 180 میلیون تومان به حساب نهاد کتابخانه های همدان واریز کرده است، گفت: بدترین عملکرد در واریز ها را در این بین شهرداری ملایر در سالجاری داشته است. رشد 24 درصدی دریافتی از شهرداری ها استعدادی اذعان داشت: در مجموع 24 درصد به نسبت سال گذشته رشد در دریافت حق نیم درصدی بودجه از شهرداری ها داشته ایم. وی با اشاره به اینکه درآمدهای شهرداری در سال گذشته حداقل 800 میلیون پیش بینی شده که برای تخصیص به کتابخانه ها بوده است، افزود: از این میزان تنها در سال گذشته 390 میلیون تومان به حساب نهاد کتابخانه های استان واریز شده است. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان ادامه داد: شهرستان همدان دارای کتابخانه روستایی نیست و شش روستای بالای چهار هزار نفر آن در اولویت ساخت کتابخانه قرار دارند. استعدادی تاکید براینکه شهرک بهشتی و الوند در همدان فاقد کتابخانه عمومی هستند، اظهار داشت: کتابخانه شهر مریانج نیز باید تکمیل و تجهیز شود. وی ادامه داد: در شهرستان ملایر نیز باید کتابخانه مرکزی ساخته شود و پنج روستا در آن نیاز مند ساخت کتابخانه است. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان اظهار داشت: در نهاوند به دنبال ساخت کتابخانه مرکزی هستیم و پنج روستای آن نیز نیاز مند احداث کتابخانه است.

استعدادی با اشاره به اینکه 90 درصد از کتابخانه روستای داق داق آباد ساخته شده است، افزود: ساخت کتابخانه در روستا چنار سفلی در اسد آباد نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. کتابخانه آیت الله بهاری با وجود تازه ساز بودن نشست کرده است وی عنوان کرد: کتابخانه آیت الله بهاری با وجود تازه ساز بودن نشست کرده و مجبور به تخلیه آن شده ایم و هم اکنون کتابخانه تعطیل است. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ماماهان در سالجاری افتتاح کتابخانه خواهیم داشت، بیان کرد: برای هر کتابخانه 150 متری 15 میلیون تومان نیاز است تا آن را تجهیز کنیم. استعدادی با تاکید براینکه در کتابخانه های استان همدان 907 هزار و 143 کتاب وجود دارد که در این بین 809 هزار و 357 کتاب در کتابخانه های عمومی قرار گرفته است، عنوان کرد: 61 هزار و 829 کتاب در سال گذشته خریداری شد و 26 هزار و 95 کتاب نیز به کتابخانه های استان از سوی شهروندان همدانی هدیه شده است. وی اظهار داشت: در طرح "کتاب من" نیز 20 هزار نسخه کتاب خریداری شده و درسال گذشته 71 هزار نفر عضو کتابخانه های استان شده اند که این میزان باید به 90 هزار نفر در سالجاری برسد. مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه از این میزان تنها در شهر همدان پیش بینی عضویت 25 هزار نفر می رود، افزود: 200 میلیون تومان برای برنامه های فرهنگی این مجموعه در سالجاری در نظر گرفته شده است. استعدادی اذعان داشت: اقبال به کتابخانه های استان در سالهای اخیر زیاد شده و 50 درصد از اعضا کتابخانه ها کتاب به امانت برده اند. وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه ها به دنبال افزایش کتابخانه سیار در کشور است، اظهار داشت: در شهر فرسفج کانون فرهنگی متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که این مجموعه حاضر به در اختیار قرار دادن آن برای تجهیز و تبدیل به کتابخانه علی رغم مذاکرات نیست.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۵:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن