تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پافشاری گوآردیولا روی سبک بازی‌اش در بایرن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پافشاری گوآردیولا روی سبک بازی‌اش در بایرن
انگار همه بزرگان بایرن‌مونیخ منتظر حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا بودند تا باوجود قهرمانی درخشان باواریایی‌ها در بوندس‌لیگای امسال، شمشیر را برای «پپ‌گواردیولا» از رو ببندند.
کد خبر: ۳۹۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹ - 10 May 2014


انگار همه بزرگان بایرن‌مونیخ منتظر حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا بودند تا باوجود قهرمانی درخشان باواریایی‌ها در بوندس‌لیگای امسال، شمشیر را برای «پپ‌گواردیولا» از رو ببندند. انتقادات از پپ‌گواردیولا که در برخی از آنها حتی عنوان شده دوران او در بایرن‌مونیخ به‌سر آمده، در حالی این‌روزها به اوج خود رسیده که ماه گذشته او رکورد سریع‌ترین قهرمانی تاریخ بوندس‌لیگا را به‌همراه باواریایی‌ها در فاصله هفت‌هفته به پایان لیگ شکست و علاوه بر آن هنوز فرصت کسب یک قهرمانی دیگر در جام حذفی آلمان برای آنها باقی است. با این‌همه بعد از شکست تلخ لیگ قهرمانان تعدادی از رسانه‌های آلمانی از احتمال اخراج پپ‌گواردیولا در پایان این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان خبر دادند و حتی دیدار فینال جام حذفی با دورتموند را بازی سرنوشت ماندن یا رفتن پپ در مونیخ دانستند.


 کار تا آنجا پیش رفت که بسیاری از هواداران منچستریونایتد، خواهان تاخیر پروسه جذب «فان خال» شدند تا شاید پپ را روی صندلی هدایت این باشگاه ببینند. یکی از اولین کسانی که تیغ تیز انتقادات را بعد از باخت یک بر صفر در بازی رفت رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ به‌سوی این مربی جوان و موفق گرفت، قیصر فوتبال آلمان بود. «فرانس بکن‌باوئر» لحظاتی بعد از اتمام آن بازی به خبرنگاران اسپانیایی گفت: «باید خوشحال باشیم که رئال‌مادرید تنها یک گل به‌ثمر رساند. مالکیت توپ به درد نمی‌خورد وقتی حریف شما موقعیت دارد. رئال امشب عالی بود. آنها فوق‌العاده دفاع کردند و در ضدحملات خوب بودند. ما به یک تیم کسل‌کننده تبدیل شده‌ایم.»


 این در حالی است که چندماه پیش از این هم قیصر در اظهارنظری جنجالی با زیرسوال‌بردن روش بازی بایرن‌مونیخ سبک فوتبال بایرن را به‌مانند بارسلونا خسته‌کننده خوانده و ادعا کرده بود که چندسال بعد کسی علاقه‌مند به تماشای بازی‌های بایرن نخواهد بود. اما ریشه انتقادات قیصر از گواردیولا به گذشته‌ها برمی‌گردد. از همان ابتدای آمدن پپ به مونیخ از اینجا و آنجا شنیده می‌شد که بکن‌باوئر از این انتقال راضی نیست. در همان زمان روزنامه ایتالیایی «گازتا دلا اسپورت» نوشت که قیصر این انتقال را اتفاق مهمی برای این تیم نمی‌داند و در مصاحبه‌ای بسیار کوتاه با این روزنامه گفته بود: 


«در رابطه با همکاری ماتیاس سامر و پپ‌گواردیولا نمی‌توانم سرخودم را کلاه بگذارم زیرا هیچ تصور مثبت و خوبی برای همکاری این دونفر برای کسب نتایج موردنظر در بایرن‌مونیخ ندارم.» یکی دیگر از کسانی که بعد از باخت در لیگ قهرمانان عملکرد پپ را در بایرن زیر سوال برد «لوتار ماتئوس» بازیکن اسبق این تیم بود. ماتئوس ضمن انتقاد شدید از عملکرد پپ در این خصوص به رسانه‌ها گفت: «نمی‌توان بایرن را مجبور کرد مثل بارسلونا بازی کند. گواردیولا در ترکیبش تغییرات زیادی به وجود می‌آورد. اگر بایرن در فینال جام حذفی مقابل دورتموند شکست بخورد باید در مورد تغییر سرمربی مذاکراتی صورت بگیرد.»


ماتئوس در حالی این اولتیماتوم را به پپ داد که در ابتدا یکی از طرفداران سرسخت حضور او در این تیم بود و پپ را مربی «کمال‌گرا» لقب داده بود. با وجود این انتقادات گسترده «کارل هاینس رومینیگه» روز جمعه در مجمع اعضای باشگاه عنوان کرد: «میان پپ گواردیولا و کل بایرن هیچ اختلافی نیست. «پپ» انسانی خارق‌العاده است که فلسفه روشنی دارد و در کنارش انسانی خارق‌العاده است. همه ما خوشحالیم که او سال گذشته تصمیم گرفت نزد ما باشد.»«پپ گواردیولا» سرانجام روز گذشته سکوت خود را شکست و پاسخ انتقادات منتقدانش از جمله بکن‌باوئر را داد و گفت که فلسفه‌اش در بایرن‌مونیخ را تغییر نخواهد داد.


پپ در نشست خبری پیش از بازی با هامبورگ به خبرنگاران گفت: «بکن‌باوئر به‌جای اینکه درباره سبک کاری من صحبت کند بهتر است برود و این قصه‌های کودکانه را برای بچه‌ها بخواند! این باشگاه بایرن است که تشخیص می‌دهد که چه مربی‌ای را به‌عنوان سکاندار تیم خود انتخاب کند. نمی‌توانم چیزی را که به آن ایمان دارم نادیده بگیرم. من فلسفه خاص خود را دارم و تلاش می‌کنم بازیکنانم را با این فلسفه آشنا کنم. شک نکنید که فصل آینده هم فلسفه خود را صددرصد در بایرن اجرا خواهم کرد. نمی‌توانم بدون اطمینان به توانایی خود به کارم ادامه دهم.»


جالب اینکه چندنفر از بازیکنان بایرن مثل مانوئل نویر هم از تاکتیک‌های پپ انتقاد کردند که مربی بایرن تاکید کرد نمی‌تواند بر اساس نظرات بازیکنان تیمش را روانه مسابقات کند. بایرن فصل گذشته با مربیگری یوپ هاینکس سه‌جام را برد و پس از آن قراردادی سه‌ساله با گواردیولا امضا کرد. گواردیولا با دستمزد سالانه 17میلیون‌یورو گران‌ترین مربی جهان است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن