تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820956811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش کشاورزي نيروي مازاد خود را تعديل کند / از شما مي شنويم که دولت بايد مشکل ساختمان شيشه اي را حل کند!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۴ب.ظ)
معاون رئيس جمهور در گفت و گو با موج؛ بخش کشاورزي نيروي مازاد خود را تعديل کند / از شما مي شنويم که دولت بايد مشکل ساختمان شيشه اي را حل کند! جالب است که دولت به جز مشکل اعتبار و تحقيقات و نيروي انساني، حال از شما مي شنود که بايد مشکل ساختمان شيشه اي بلوار کشاورز که سابق بر اين وزارت کشاورزي نام داشت را نيز حل کند.
محمد باقر نوبخت معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج گفت: در راستاي سياست اعلام شده از سوي رياست جمهوري مبني بر حمايت از تحقيقات کشاورزي و نو کردن اين تحقيقات، امروز بازديدي از يکي از مزارع تحقيقاتي وزارت جهاد و سازمان ترويج کشاورزي داشتيم.
وي ادامه داد: خوشبختانه محققان زحمت کش اين مجموعه کارهاي خوبي در زمينه ي بذر و ارقام مقاوم به آفات و بيماري ها انجام داده اند.
نوبخت ضمن انتقاد از وجود نيروي انساني مازاد در بخش کشاورزي، گفت: در بودجه سال 93 بيش از 380 ميليارد تومان اعتبار براي تحقيقات در بخش کشاورزي ديده شده است، اما؛ طبق گزارش مديران اين بخش، اگر تمام اين بودجه را نيز صرف پرداخت حقوق کارکنان اين بخش کنند باز هم 50 ميليارد براي حقوق و دستمزد کم دارند که اين اساسا اشتباه است و مورد پذيرش دولت نيست.
وي تاکيد کرد: ما اين 380 ميليارد تومان را براي تحقيقات داده ايم نه براي حقوق و مزايا، بنابراين در اولين قدم در اين حوزه بايد فکري براي نوسازي ساختار نيروي انساني فعال در بخش تحقيقات کشاورزي و وزارت جهاد کشاورزي کرد.

کشاورزي دولتي بايد نيروهاي خود را تعديل کند
معاون رئيس جمهور ضمن انتقاد از اين تفکر که براي پيشبرد کار محققان بايد اعتبار اضافه تزريق کرد، گفت: سازمان هاي تحقيقاتي در حوزه ي کشاورزي بايد با اعتبارات در اختيار خود کارشان را پيش ببرند و اين کار با ظرفيت سازي و تعديل نيرو قابل انجام است.
وي اظهار داشت: در دهه ي 70 شمسي، تلاش شد تا نيروي مازاد از بخش جهاد و کشاورزي به بخش خصوصي فرستاده شوند که اين مهم به خوبي و با عرضه مشوق هاي مالي و تجهيزاتي انجام شد اما متاسفانه با يک تصميم احساسي توسط دولت هاي قبل، تمام اين نيروهاي شرکتي خارج شده از سيستم دولتي، به سر کارهاي خو بازگشتند و نيروي مازاد مشکل اعتبارات بخش را افزايش داد.

18ميليون تن گندم مورد نياز کشور در 1404
وي به نياز ايران براي توليد 18 ميليون تن گندم در سال 1404 و نياز 15 ميليون تني کشور به اين محصول استراتژيک در زمان حال اشاره کرد و افزود: ما نمي توانيم مانند سال هاي گذشته نان خود را از خارج وارد کنيم و نياز مند توليد گندم در داخل کشور هستيم که براي اين منظور يا بايد سطح زير کشت را افزايش داد و يا راندمان توليد در سطح را بهبود ببخشيم.
نوبخت ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان، ما تنها مي توانيم 20 درصد سطح زير کشت گندم کشور را افزايش دهيم که اين مقدار عددي را تحت پوشش قرار نمي دهد، بنابراين مجبور هستيم راندمان توليد در سطح را تغيير دهيم که اين مهم نيز نياز به تحقيق، پژوهش و توليد واريته هاي مقاوم دارد.
وي خاطرنشان کرد: دولت انتظار دارد بخش کشاورزي به دولت متکي نبوده و بتواند روي پاي خود بيستد و اين انتظار زيادي نيست و البته شدني است.

بخش اعظمي از کشاورزان کشور کم سواد هستند!
معاون رئيس جمهور در مورد کشاورزان و فعالان بخش کشاورزي نيز گفت: ما از تمام کشاورزان زحمت کشي که با تلاش خود و به روش کاملا سنتي نياز کشور به غذا را رفع مي کنند متشکريم اما بايد اين نکته را ذکر کنم که درست است که اين کشاورزان از نظر تجربه، فهم و درک در مراتب بسيار بالايي قرار دارند ولي به علت اينکه بخش اعظمي از اين عزيزان کم سواد هستند، بخش تحقيق و آموزش بايد فعال تر عمل کرده و به اين عزيزان آموزش دهد.
وي به آمار نگران کننده 27 هزار دانش آموز مشغول به تحصيل در حوزه کشاورزي اشاره کرد و گفت: اگر نسبت به تناسب 70 به 30 جمعيت نيز حساب کنيم شمار دانش آموزان هنرستان هاي کشاورزي بايد 3 ميليون از 11 ميليون دانش آموز کل کشور باشد که هم اکنون اين چنين نيست و اين جاي تاسف و نگراني دارد.

قرار نيست تمام فارغ التحصيلان کشاورزي جذب ادارات دولتي شوند
نوبخت در پاسخ به اين سوال خبرنگار موج که از وي پرسيد شما مي گوييد 80 درصد کشاورزان کم سوادند اما بيش از 100 هزار فارغ التحصيل رشته هاي کشاورزي در کشور بي کارند و دولت نيز دستشان را نمي گيرد؛ گفت: تاکيد مي کنم که اگر قرار باشد تمام آموزش ديده هاي بخش کشاورزي را در وزارت جهاد به کار گيريم، تمام ساختمان هاي بلوار کشاورز نيز جواب نمي دهد.
وي ادامه داد: اساسا ما بايد از سرمايه نيروي انساني متخصص کشاورزي استفاده کنيم اما مطمئنا نه در بخش دولتي، بلکه بايد فرصت حضور در بخش کشاورزي به ايشان داده شود.
معاون رئيس جمهور که گوئي تمام مشکلات بخش کشاورزي را در نيروي به قول ايشان مازاد وزارت کشاورزي مي داند افزود: در بودجه 93 از 22 ميليارد دلار صندوق توسعه ملي، 10 درصد که معادل 2.2 ميليارد دلار مي شود را به بخش کشاورزي اختصاص داده ايم که اين بخش بايد اين بودجه را در اختيار بخش خصوصي و نيرو هاي تحصيلکرده گذاشته و از پتانسيل اين افراد شايسته استفاده کند.

ما از شما مي شنويم که وزارت کشاورزي مشکل ساختمان دارد!
نوبخت در مواجهه با سوال خبرنگار موج در مورد آينده ساختمان شيشه اي وزارت کشاورزي در بلوار کشاورز با زرنگي خاص خود براي طفره رفتن از پاسخ مستقيم نسبت به سوال، گفت: متاسفانه اين مشکل نيز از آن کارهاي گذشتگان بود که در کنار جذب نيروهاي تعديل شده، محل وزارت کشاورزي از بلوار کشاورز به جاي ديگري رفته است.
وي ادامه داد: اينکه چه بايد کرد را خود وزارتخانه بايد تصميم بگيرد که اگر مي تواند با تهاتر ساختمان ديگري با بخش گيرنده ساختمان بلوار کشاورز، وارد مذاکره شود و يا با تجميع مناسب فکر تازه اي براي ساختمان وزارت کشاورزي کند.
معاون رئيس جمهور خطاب به خبرنگار موج گفت: جالب است که دولت به جز مشکل اعتبار و تحقيقات و نيروي انساني حال از شما مي شنود که بايد مشکل ساختمان شيشه اي بلوار کشاورز را که سابق بر اين وزارت کشاورزي نام داشت را نيز حل کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن