تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815181720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوخه های مرگ مامور نابودی فرماندهان گروه های تروریستی شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جوخه های مرگ مامور نابودی فرماندهان گروه های تروریستی شده اند بیروت - ایرنا – روزنامه لبنانی « السفیر» با بیان اینکه « جوخه های مرگ دستگاه امنیتی ترکیه مامور نابودی فرماندهان گروه های تروریستی تکفیری شده اند»، نوشت: با گسترش بحران حضور تروریست های تکفیری مسلح از ملیت های مختلف در سوریه، ضرورت همکاری بین المللی و منطقه ای برای مبارزه با این پدیده و پایان کمک های مالی و تسلیحاتی و پوشش سیاسی و رسانه ای از آنها روز به روز بیشتر احساس می شود.


به گزارش ایرنا، در شماره روز شنبه السفیر و در گزارشی به قلم « محمد بلوط» نویسنده لبنانی اضافه شده است : مبارزه با تروریسم تکفیری اکنون به محور مذاکرات همپیمانان نظام سوریه و دشمنان این نظام تبدیل شده و نابودی گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره ، داعش ، احرار الشام و دیگر گروه های وابسته به القاعده در دستور کار قرار گرفته است.
ادامه گزارش السفیر به این شرح است:
هدف طبیعی نظام سوریه و همپیمانان آن نابودی تروریسم تکفیری است که به قلب مخالفان ونوک پیکان حمله منطقه ای و بین المللی علیه نظام سوریه تبدیل شدند.
اما امروز آمریکا و کشورهای اروپایی و همپیمانان آنها در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بعداز گسترش تروریسم تکفیری و بی خاصیت شدن مخالفان معتدل به صراحت و بشدت از تغییر اولویت هایشان در پرونده بحران سوریه سخن می گویند.
حتی « جان کری» وزیرخارجه آمریکا در دیدار با هیات به اصطلاح ائتلاف مخالفان به ریاست « احمد الجربا» در واشنگتن خواستار مبارزه با تروریسم شد.
به نظر می رسد که نشست امنیتی بررسی حضور تروریست های تکفیری در بروکسل ، نشانه ای مهم در تغییر روند جنگ در سوریه و هدف قرار گرفتن منبع این شرارت ها یعنی تکفیری های تروریست باشد و به همین دلیل از کشورهای منبع تروریست ها از جمله مغرب و تونس و گذرگاه آنها ترکیه و اردن دعوت شده است.
علت غیبت لبنان در این جلسه به بسته شدن مرزهای لبنان بر روی تروریست های تکفیری در نتیجه عملیات القلمون است.
اما ترکیه یکسری اقدامات را قبل از نشست امنیتی بروکسل شروع کرده است و برای اینکه نشان دهد در سیاست هایش تغییرداده است، دستگاه های امنیتی آن در چند روز گذشته جوخه های مرگ را ربودن و کشتن فرماندهان تروریست های تکفیری بویژه در کسب و ریف لاذقیه سوریه تشکیل داده اند.
ترک ها حتی از این هم جلوتر رفته اند و براساس گفته های مخالفان سوریه دستگاه های امنیتی ترکیه خطوط امدادرسانی به مخالفان در ریف شمالی لاذقیه را مسدود کرده و در نتیجه عناصر مسلح مجبور شده اند به حلب بروند.
ترکیه جوخه های مرگ را که برای تعقیب برخی فرماندهان گروه های تروریستی تکفیری تشکیل داده مامور کرده است تا براساس فهرستی که در اختیار آنان قرار داده شده، این فرماندهان را به هلاکت برسانند بویژه آنها را که کشورهای اروپایی نمی خواهند هرگز زنده بمانند.
این جوخه های مرگ حتی ماموریت دارند بنابه درخواست دستگاه های امنیتی سعودی و مغرب، تعدادی از تروریست های تکفیری سعودی و مغربی را نابود کنند تا این دو کشور از شر آنها خلاص شوند.
در چند هفته گذشته ، دستگاه امنیتی ترکیه « ابواسامه الغریب» فرمانده گردان « مله ابراهیم» را تحویل دستگاه امنیتی آلمان داده است.
اسامه الغریب، تروریست های تکفیری را در آلمان سازماندهی می کرده و از جمله یک خواننده موسیقی پاپ آلمان معروف به « ابوطلحه» را که اخیر کشته شده، به سوریه برده است.
دستگاه های امنیتی ترکیه « راکان الرمیحی» مفتی ارتش مهاجرین و انصار و همچنین « ابو منذر الخالدی» امیر شرعی جبهه النصره و خالد و عمر الحربی دو تبعه سعودی را به دستگاه امنیتی سعودی تحویل داده اند.
برخی معتقدند مرگ شماری از فرماندهان گروه تروریستی تکفیری مانند ابی خالد السوری ، ابی عبدالعزیز القطری ، ابو مصعب الجعبور و حجی بکیر مشاور ویژه نظامی ابی بکر البغدادی سرکرده داعش بسیار مشکوک است و آن را به این جوخه های مرگ نسبت داده اند.
این در حالی است که دستگاه امنیتی ترکیه نبرد انفال را از منطقه کسب و با استفاده از گروه های شام الاسلام ، انصار الشام ، جبهه النصره ولواء القادسیه کلید زد و بیش از 2500 عنصر مسلح از خاک ترکیه وارد سوریه شدند.
منابعی در میان مخالفان سوری با اعلام اینکه بعداز شروع عملیات کمک ها یکباره قطع شد، گفته اند که عناصر شرکت کننده در نبرد انفال خسارت های سنگینی را متحمل شده اند و در یک مرحله اسامی 480 کشته را منتشر کردند و همچنین با تاکید به اینکه آماری جامع در اختیار نیست ، گفته اند حدود 1500 عنصر مسلح که بشدت زخمی شده اند در بیمارستان های ترکیه بستری شده اند.
در همین حال عربستان سعودی هم کمک های خود به گروه های تروریستی تکفیری مانند احرار الشام و صقور الشام را در ماه های اخیر قطع کرده و علت آن را تندرو بودن آنها خوانده است.
به نظر می رسد سیاست های جدید حامیان تروریست های تکفیری در آینده ای نزدیک به تضعیف آنها منجر شود اما این کشورهای حمایت خود را بر قطب مخالفان مسلح به اصطلاح ( معتدل) برای رویارویی با ارتش سوریه متمرکز می کنند تا رفته رفته جایگزین جبهه النصره و احرار الشام و ... شوند.
یک کارشناس بین المللی که از منطقه بازگشته است، می گوید که کاهش کمک های سعودی ، قطری و ترکیه به تروریست های تکفیری موجب ضعیف شدن آنها شده است و این گروه ها که به کمک های خارجی تکیه دارند مانند احرار الشام ، کم کم از صحنه حذف خواهند شد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن