تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداره و گسترش برنامه های دانشگاهی با یک مدیریت جهادی شدنی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حیدری:
اداره و گسترش برنامه های دانشگاهی با یک مدیریت جهادی شدنی است
زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: اداره و گسترش برنامه های دانشگاهی با یک مدریت جهادی شدنی است.



 به گزارش خبرنگار مهر، ودود حیدری عصر جمعه در جمع روسای دانشگاههای استان زنجان در  سالن شهریاری دانشگاه سراسری زنجان گفت: بسیج دانشجویی یک تشکل دانشجویی است که همه بر سابقه و همینطور میزان علاقه امام بر این تشکل به خوبی واقفند. وی ادامه داد: این تشکل فعالیت های زیادی در همه زمینه ها دارد و بچه هایی که در این تشکلها مشغول به همکاری هستند جوانان پرنشاطی هستند که در دوره آغاز جوانی فعالیتشان در این تشکل توانایی های مدیریتی را کسب می کنند و نقش آفرین و کار ساز می شوند. وی همچنین افزود: دانشگاه ها علاوه بر وظیفه تحصیل علمی که دارند یکی از مهمترین و حساس ترین وظیفه شان شکل گیری شخصیت سیاسی؛ اقتصادی، فرهنگی دانشجویان است که نگاه های متفاوتی در این خصوص وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه  مسئله ای که هم اکنون مهم است این است که بسیجیان را باید در قالب شناخت دشمن و کوچک کردن مناقشات جناحی قدم بردارند، افزود: امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه ها را کارخانه انسان سازی معرفی می کنند خواستار یک دانشگاه اسلامی هستند و می دانستند که با دانشگاه اسلامی فاصله زیادی داریم.

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: متاسفانه هنوز با آن دانشگاه اسلامی که به زعم امام خمینی (ره) قرار بود کارخانه انسان سازی باشد فاصله داریم.

حیدری  با طبیعی دانستن نحوه اداره دانشگاه در دولت های مختلف بیان داشت: به رغم این اختلاف شیوه ها، همه دولت ها در تربیت جوان سالم و کارآمد با یکدیگر توافق نظر دارند. رئیس بسیج دانشجویی کشور افزود: در صورتیکه فعالیت های فرهنگی دانشگاه را با زلف جناح های سیاسی گره بزنیم  و نتوانیم بستر فرهنگی مناسب را در دانشگاه  فراهم کنیم نمی توانیم منادی دانشگاه اسلامی باشیم. حیدری ادامه داد: درصورتیکه در دانشگاه استدلال، سخن منطقی و شفاف اولویت داشته باشد محیط جولانگاه مجموعه های سیاسی نمی شود.

وی ادامه داد:نگاه ارزشی این است که همه بتوانیم در دانشگاه حرف بزنیم و کرسی های آزاد اندیشی بهترین محفل برای بیان عقیده های موافق و مخالف است. رئیس بسیج دانشجوی کشور  با بیان اینکه دانشگاه محلی برای زدن حرف های موافق و مخالف است ادامه داد: اگر می خواهیم در دهه چهارم انقلاب که دهه  پیشرفت وعدالت است پیشرفت کنیم باید تجربه ناموفق دهه 70 را به یاد بسپاریم زمانی که فرهنگ پای توسعه اقتصادی ذبح شد. باید یک نگاه دیگری در مقوله فرهنگ و پیشرفت داشته باشیم که اگر پیشرفت را درست تعریف کنیم فرهنگ هم توسعه می یابد.

حیدری با اشاره به وجود یک هزار و 800 گروه جهادی در بسیج دانشجویی  از اعزام  100 هزار نفر از دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: این گروه ها برای ثمربخشی گام در مسیری نهاده اند که با امکانات موجود در کشور به مردم کمک کنند و قرار نیست متکی به حمایت مالی بسیج یا دولت باشند. رئیس بسیج دانشجویی کشور با تبیین برنامه های این تشکل افزود: بسیج دانشجویی نباید گرفتار اجرای برنامه شود بلکه باید همواره میزان تاثیرگذاری و افق فعالیت های خود را مورد سنجش قراردهد و متناسب با آن حرکت کند.


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۰۸:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن