تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخبگان فارغ از هر دیدگاه سیاسی باید به دولت اعتماد و کمک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه موقت قزوین: نخبگان فارغ از هر دیدگاه سیاسی باید به دولت اعتماد و کمک کنند قزوین - ایرنا - امام جمعه موقت قزوین گفت: سیاسیون و نخبگان باید نگاهشان به دولتی که با آرای مردم روی کار آمده خوش بینانه و توام با اعتماد باشد تا دولتمردان نیز با انگیزه بالا در مسیر پیشرفت و استقلال کشور گام بردارند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمدحسن باریک بینˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: پس از توجه و عنایت الهی رابطه صمیمانه مردم و دولت بزرگترین سرمایه برای اجرای برنامه هااست.
وی اظهار کرد: اگر در جامعه وفاق و همدلی نباشد کارها با مشکل مواجه می شود و به جای حرکت در مسیر کارهای اساسی به حاشیه خواهیم رفت.
خطیب جمعه قزوین با تاکید بر تلاش برای ترویج فضای همدلی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید همه به برادری و وحدت پایبند باشیم که بخشی از آن بر عهده مردم و بخشی نیز به رابطه ملت و دولت بستگی دارد.
باریک بین اضافه کرد: باید فضای نقد و گفتگو در جامعه فراهم شود تا نخبگان، دلسوزان، کارشناسان و گروههای مختلف مردم با تفکر و درک بالایی که دارند همراه با تضارب آراء و بیان دیدگاههای خود به اصلاح امور کمک کنند زیرا با انتقاد سازنده اگر اشتباهی باشد برطرف می شود.
امام جمعه موقت قزوین گفت: نقد سازنده و منصفانه باید در همه زمینه ها از سوی مسولان محترم شمرده شود اما رعایت اخلاق، انصاف و تقوی نیز در نقد ضروری است.
وی با بیان اینکه وقتی فضای نقد در جامعه باز شود منتقدان باید دولت را از خود بدانند و با رعایت مسائل اخلاقی و از سر دلسوزی و نگاه کارشناسی و نصیحت گونه موارد را متذکر شوند، اظهار کرد: در نقدها باید از تخریب و تهمت و کذب خودداری شده و منتقدین در بیان خود صداقت داشته باشند تا به رشد کشور کمک شود.
امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: باز شدن فضای نقد از تجارب خوب کشورهای پیشرفته است و ماهم با استفاده از آموزه های دینی باید این مسیر را در کشور هموار کنیم و در کنار گفتن مشکلات و نقاط ضعف به نقاط قوت و مزیتها و کارهای انجام شدههم اشاره کنیم تا مردم به خدمات مسئولان امیدوار شوند.
باریک بین، رهنمودهای مقام معظم رهبری را نقشه راه توسعه کشور در همه زمینه هاست دانست و گفت: اما برخی فقط در شعار این موضوع را می پذیرند و در عمل به آن پایبند نیستند بنایراین اگر صادقانه به فرمایشات رهبری عمل کنیم، در مسیر رشد کشور سهیم خواهیم شد.
وی، توجه به ارزشهای اسلامی ودغدغه های حاکمیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: مبارزه با رانت خواری، تحقق عدالت در همه زمینه ها، بسترسازی برای نقد سازنده و رعایت اخلاق در همه زمینه ها باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به آغاز اجرای طرح جامعه سلامت از سوی دولت، افزود: از دولت بابت اجرای این طرح تشکر می کنیم زیرا با این اقدام پسندیده زمینه برخورداری مردم از خدمات درمانی با کمترین هزینه فراهم می شود که البته امیدواریم به طور صحیح و کامل اجرا شود.
باریک در پایان هفته معلم را نیز به فرهنگیان تبریک گفت و یاد آور شد: از معلمان انتظار داریم با همه وجود و تعهد و دلسوزی نسبت به تربیت و آموزش فرزندان کشور که امانت الهی هستند اقدام کنند.
7392/616
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن