تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805480076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود وضعیت معلولان در گرو ارسال لایحه اصلاح قانون معلولان/ دولت اقدام کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
بهبود وضعیت معلولان در گرو ارسال لایحه "اصلاح قانون معلولان"/ دولت اقدام کند
رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان گفت: اصلاحیه "قانون جامع حمایت از حقوق معلولان" از جامعیت برخوردار بوده و با نظر سه جانبه مجلس، دولت و سازمان‌های مردم نهاد از طیف معلولان تهیه شده و در قالب لایحه‌ای حدود دو سال است که در دست دولت بوده ولی هنوز به مجلس ارسال نشده است.


فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به تجمع اخیر تعدادی از معلولان در مقابل مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: فارغ از برخی درخواست‌های شخصی، در خواست‌های این عزیزان به حق است.

وی با بیان اینکه توجه به زندگی این اقشار یکی از شاخصه‌های پیشرفت کشور است، افزود: قبل از انقلاب و بعضا‌ً پس از انقلاب دید جامعه نسبت به معلولان به گونه‌ای دیگر بود و حتی خانواده‌ آ‌نها سعی در پنهان کردن اعضای معلول خود داشتند.

آلیا تأکید کرد: با فرهنگ‌سازی انقلاب اسلامی و همچنین تشکیل فراکسیون حمایت از معلولان از دور هفتم مجلس نگاه جامعه به این اقشار تغییر کرد و سازمان بهزیستی نیز برای حمایت این افراد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه معلولان، درخواست‌های به حقی دارند، گفت:‌ روز چهارشنبه - 17 اردیبهشت - حدود یک ساعت در میان تجمع‌کنندگان معلول حضور یافتم و به سخنان آنها گوش کردم، هر چند با صحبت‌های آنها بیگانه نبودم چرا که در فراکسیون با معلولان ارتباط داریم.

رییس فراکسیون حمایت از معلولان در ادامه اظهار داشت: ما پیشنهاد کردیم که قانون حمایت از معلولان که سال 83 تصویب شد اصلاح شود. هر چند قانون فعلی نیز به درستی عملیاتی نمی‌شود.

وی اظهار داشت: اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از جامعیت برخوردار بوده و با نظر سه جانبه مجلس، دولت و سازمان‌های مردم نهاد از طیف معلولان تهیه شده است.

آلیا ادامه داد: این اصلاحیه در قالب لایحه‌ای حدود دو سال است که در دست دولت بوده ولی هنوز به مجلس ارسال نشده است.

وی افزود: حتی در زمان رأی اعتماد وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستیم تا این لایحه را هر چه سریعتر به مجلس ارسال کنند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: در این لایحه اصلاحیه مسکن، ازدواج، اشتغال، حضور در سطوح عالی پست‌ها و ... لحاظ شده است.

وی در ادامه به نقش سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: یک خلایی وجود داشت که به حمدالله سازمان بهزیستی به آن توجه کرده است و آن سیستم آی سی اف به معنی نظام طبقه‌بندی معلولان است.

آلیا گفت: بر اساس نظام طبقه‌بندی معلولان سه دسته معلول وجود دارد: 1. معلولان شدید 2. معلولان متوسط 3. معلولان ضعیف

وی ادامه داد: در این طبقه‌بندی یک فرد که یک انگشت ندارد تا فردی که 90 درصد معلولیت دارند جز افراد معلول محسوب می‌شود بنابراین باید اعتبارات را بر اساس نیاز توزیع کنیم.

رییس فراکسیون حمایت از معلولان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی اجرای این نظام طبقه‌بندی را شروع کرده است.

وی در ادامه به بحث افزایش یارانه مددجویان اشاره کرد و گفت: باید از اعتبارات حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها که گفته شده به اقشار ضعیف بیشتر اختصاص خواهیم داد به این افراد توجه بیشتری شود.

آلیا با بیان اینکه در حال حاضر حدود 50 هزار تومان به افراد معلول پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در همین تجمعی که مقابل مجلس صورت گرفته بود خانواده‌ای سه معلول داشت که فقط هزینه رفت و آمد آنها 50 هزار تومان می‌شود بنابراین با این مبالغ اداره زندگی مشکل است.

وی در ادامه به بحث بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: باید بیمه تکمیلی معلولان مورد توجه قرار گرفته و در راستای عملیاتی شدن آن گام بردارند.

رییس فراکسیون حمایت از معلولان معلولان به ضرورت نگاه عادلانه وزارت بهداشت این اقشار اشاره کرد و گفت: باید در خصوص توان‌بخشی و رسیدگی به مشکلات افراد معلول وزارت بهداشت نگاه عادلانه داشته باشد و مددکاران با حضور در محل اسکان معلولان به آنها خدمات ارائه کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به ضرورت ارتقا جایگاه سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت:‌ پیش از این پیشنهاد شده بود تا رییس سازمان بهزیستی معاون رییس جمهور باشد تا خارج از زیرمجموعه یک وزارت خانه انجام وظیفه کند.

وی افزود: این پیشنهاد مطرح شد ولی توجه ویژه‌ای به آن نشد ولی انتظار داریم جایگاه سازمان بهزیستی ارتقا یابد.

رییس فراکسیون حمایت از معلولان خاطرنشان کرد: هفته آینده با حضور رییس سازمان بهزیستی و نماینده معلولانی که مقابل مجلس تجمع کرده بودند نشست خواهیم داشت تا در مورد ایاب و ذهاب،‌ دارو، بیمه تکمیلی و ... به صورت ویژه بحث و تصمیم گیری شود.

آلیا پیشگیری را از مهمترین ضروریات جامعه دانست و گفت: در صورت پیشگیری افراد معلول کاهش یافته و در نتیجه خدمات بهزیستی نیز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: ‌متولی مناسب‌سازی معابر وزارت کشور است که اگر معابر مناسب شود معلولان به صورت راحت تردد خواهند کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: البته سازمان بهزیستی کشور اخیرا زمینه اعزام افراد معلول به عتبات عالیات را فراهم کرده و قصد دارد اعزام به حج عمره را نیز پیگیری کند، هر چند این موضوع موافقان و مخالفانی دارد نشان‌دهنده توجه بهزیستی به امورات است.

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن