تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821218129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریستها در سوریه بر دو انبار مواد شیمیایی مسلط شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یونایتدپرس اینترنشنال: تروریستها در سوریه بر دو انبار مواد شیمیایی مسلط شده اند تهران - ایرنا - هماهنگ کننده ویژه سازمان منع سلاح های شیمیایی و سازمان ملل از تسلط بر دو انبار مواد شیمیایی از سوی تروریستهای مسلح در سوریه خبر داد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس اینترنشنال، ˈسیگرید کاخˈ رییس هیات اعزامی سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی با اعلان نگرانی از پاکسازی نشدن کامل سوریه از سلاح های شیمیایی از تسلط مخالفان مسلح این کشور بر دو انبار مواد شیمیایی در سوریه خبر داد.
کاخ در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از جلسه مشورتی در شورای امنیت در باره سلاح های شیمیایی در سوریه برگزار شده بود، گفت: سازمان ملل نسبت به پاکسازی کامل سلاح های شیمیایی موجود در سوریه که تخمین زده می شود 8 درصد آن از این کشور خارج نشده نگران است.
وی توضیح داد که هیات اعزامی از سوی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی و سازمان ملل به دلایل امنیتی نتوانسته بقیه مواد شیمیایی را از بین ببرد.
کاخ گفت : ما باید به این مکان ها دسترسی داشته باشیم و حکومت سوریه نیز در واقع نیاز به رسیدن بدون شرط به این مکانها دارد این دو مکان از دمشق دور است و احتمالا گروه های مخالف مسلح بر این انبارها دسترسی پیدا کرده اند و راه های منتهی به این انبارها بسته است و این مساله چالش های خطرناکی را برای رسیدن سالم کارکنان هیات مشترک و نیروهای دولتی سوریه به وجود آورده است.
وی گفت که هیات مذکور با وجود این مشکلات به دنبال راه های دیگری برای رسیدن به این انبارهاست و پاکسازی مواد باقی مانده نیاز به بیش از یک هفته کار دارد.
وی درباره برخی گزارش ها از انتقال این مواد به لبنان اظهار بی اطلاعی کرد.
رییس هیات اعزامی سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به سوریه اخیرا تاکید کرده است که دمشق به توافق نامه خود با سازمان برای انتقال سلاح های شیمیایی به خارج از این کشور متعهد بوده است.
وی گفته که تا کنون 92 درصد از سلاح های شیمایی سوریه به خارج از این کشور انتقال داده شده است و انتظار می رود که تا تاریخ نهم تیر ماه آینده جریان انتقال به پایان برسد.
کارشناسان معتقد هستند که تروریست ها و حامیان آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تلاش هستند تا با انجام حملات شیمایی به برخی از مناطق این کشور و متهم کردن نظام به انجام این حملات مشروعیت انتخابات را زیر سؤال ببرند.
مترجمام**1408**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن