تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816276587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افق پيش روي پارس جنوبي را بسيار روشن مي بينم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸:۲۹ق.ظ)
عضو کميسيون انرژي مجلس در گفتگو با موج؛ افق پيش روي پارس جنوبي را بسيار روشن مي بينم گروه انرژي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در ميان طرح هاي توسعه اي شرکت ملي نفت ايران در امور بالادستي و استخراج، ميادين مشترک از اهميت خاصي برخوردارند، زيرا عقب ماندگي در اين بخش، هيچ سودي براي کشور به ارمغان نمي آورد که با برداشت رقباي همسايه ديگر بازگشت پذير باشد. هشتم ارديبهشت ماه اسحاق جهانگيري‏، معاون اول رئيس جمهور به همراه وزير نفت‏، مشاورارشد و تني چند از مسوولين کشور به به بازديد از پروژه هاي صنعت نفت و گاز در منطقه ويژه پارس‏ جنوبي پرداختند تا وضعيت پروژه هاي آنرا مورد بررسي قرار دهند. در اين باره گفتگويي کوتاه با شيخ موسي احمدي نماينده مردم کنگان، دير، جم، عسلويه و عضو کميسيون انرژي مجلس که در جلسات اين سفر حضور داشت ترتيب داده ايم.

وضعيت توسعه ي فازهاي پارس جنوبي را چگونه مي بينيد؟
طبق گزارش هايي که داريم، وضعيت اين فازها به خصوص 22، 23، 24 بهتر شده است و فعاليت فازهاي 13 و 14 نيز که قبلا به خاطر عدم پرداخت اعتبارات لازم متوقف شده بود با تزريق اعتبارات لازم و از طريق جذب نيروهاي متخصص آغاز خواهد شد. ما پيش بيني مي کنيم که طبق برنامه ريزي ها، سال 93 يکي از سال هاي پرکار پارس جنوبي باشد و فازهاي 15، 16، 17، 18 که در الويت بوده فعاليت خوبي داشته باشند؛ همچنين فازهاي ديگري که روند توسعه ي آنها متوقف شده بود نيز، کار خود را آغاز خواهند کرد.

با اين اوصاف آيا مي توانيم ميزان توليدمان را به قطر برسانيم؟
امسال مجلس و دولت تمام توان خود را براي افزايش توليد در ميادين مشترک به کار خواهند گرفت و در بودجه ي سال 93 توجه ويژه اي صورت گرفته است و اولويت به توسعه ي اين ميادين داده شده است. بيژن زنگنه، وزير نفت هم اعلام کرده هدف مان اين است در پايان چهار سال کليه ي فازهاي پارس جنوبي به بهره برداري کامل برسد؛ ضمن اينکه در اين مورد توليد را به ميزان بهره برداري قطر برسانيم؛ چراکه قطر فضايي را براي توسعه ندارد و 100 درصد فضا را به بهره برداري رسانده است. اميدوارم اين اتفاق بيفتد.

بعد از اخراج پيمانکار چيني از ميدان آزادگان جنوبي، وزير نفت اعلام کرده که از عملکرد پيمانکار چيني در ميدان آزادگان شمالي نيز ناراضي است!
در اين مورد چون اطلاع چنداني ندارم نمي توانم اظهار نظري کنم؛ اما در خصوص فازهاي پارس جنوبي از قبل در برخي فازها پيمانکاران داخلي بودند که همچنان به کارشان ادامه خواهند داد.

دستاورد سفر معاون اول رييس جمهوري جناب آقاي جهانگيري به همراه وزيرنفت چه بود؟
در اين سفر جناب آقاي زنگنه و مجموعه معاونين ايشان گزارشي که در مورد پرونده هاي فازهاي پارس جنوبي ارائه دادند که بسيار اميدوار کننده بود.
هم اکنون ترن يک و دو فاز 12 پارس جنوبي راه اندازي شده است. در بازديدي که معاون اول رييس جمهور و همراهان ايشان داشتند فاز 15، 16، 17 و 18 مورد بازديد قرار گرفت و با نظراتي که مي دادند بايد بگويم که واقعا افق بسيار خوبي را فرا روري صنعت نفت و گاز ايران مي بينم که از تمام ظرفيت ها استفاده شود. همچنين در اين سفر، وزير نفت پاور پوينت خوبي از برنامه هاي اين وزارت خانه در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي تهيه کردند و آنرا ارائه دادند که با برنامه ريزي هايي صورت گرفته و عزمي که در مجموع اين وزارتخانه وجود دارد بنده افق کار را بسيار روشن و اميدوارکننده مي بينم.

گفتگو از: محمد قربانپور شيخاني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن