تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814780199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پناه بردن برزيلي ها به حلبي آباد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۷ب.ظ)
جام جهاني، قيمت اجاره بها را در برزيل بالا برد: پناه بردن برزيلي ها به حلبي آباد نبود فضاي کافي براي اسکان مسافران جام جهاني سبب ساز بالا رفتن نرخ اجاره بها در ايام جام جهاني شده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، درست در چند کيلومتري استاديوم افتتاحيه جام جهاني 2014، شاهد تولد حلبي آباد جديدي هستيم که ساکنانش تا همين چند وقت پيش ساکنين خانه هاي واقعي بودند. مردمي که به سبب عدم تمکن مالي براي پرداخت اجاره بهاي گزاف بايد در چادرهايي دست ساز از جنس نايلون و برزنت سرکنند. آن هم در کنار حشران موذي و در بدترين شرايط بهداشتي. مشکلي که دليلي جز جام جهاني ندارد.
هرچند انتخاب برزيل براي ميزباني جام جهاني موجي از شادي را در اين کشور ايجاد کرد، ولي آرام آرام عدم وجود زيرساختهاي لازم، مشکلات را آشکار نمود؛ تا جايي که صداي اعتراضات عمومي بدل به هرج و مرجي داخلي گشت.
نبود تخت و اتاق هاي کافي در هتلهاي برزيل باعث شد تا مردم عادي (با تاييد دولت) خانه اي خود را براي ميزباني از 600 هزار مسافر جام جهاني آماده سازند. حاصل اين "فقدان"، ارزش يافتن اجاره خانه ها در شهر هاي برگزار کننده مسابقات (به خصوص در ريو) بود.
صاحبان خانه ها هم که نمي توانستند از اين سود کوتاه مدت و زياد صرف نظر کنند، چاره را در اخراج مستاجرين فعلي خويش ديدند. آنها به طمع پول مسافران جام جهاني، مستاجران خود را تحت فشار گذاشتند که يا به همان ميزان بالا پول بدهند و يا ملک را تخليه کنند. حاصل، دهکده اي يک شبه است با حدود 5 هزار سکنه.
خانمي 35 ساله که با دو فرزندش به اين چادرهاي دست ساز پناه آورده مي گويد: «شوهر من بيکار است ما با 350 دلار درآمد ماهيانه من زندگي مي کرديم. اجاره بهاي ما 110 دلار بود ولي از هفته قبل صاحبخانه از ما طلب 220 دلار کرد که با عدم پذيرش از طرف ما،حکم اخراجمان را گرفت.»
زميني که اين افراد براي سکونت خود برگزيده اند زميني 37 کيلومتري، باير و بدون صاحب است که از دو دهه پيش به اين طرف خالي از سکنه بوده است.
دولت که از ايجاد اغتشاشي جديد در نزديکي استاديوم جام جهاني مي ترسد در صدد همکاري با اين افراد است. شهردار اعلام کرده است در صورت اعلام نياز رسمي از سوي اين افراد، احتمال تفکيک زمين به قطعات کوچک و تحويل آن با قيمتي نازل به اين افراد وجود دارد.








»
تصاویر مرتبط









































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن