تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه «خورشيد سخاوت» از راديو معارف پخش مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۳۳ب.ظ)
برنامه «خورشيد سخاوت» از راديو معارف پخش مي‌شود مدير گروه فقه و سيره راديو معارف از پخش برنامه «خورشيد سخاوت» از اين رسانه همزمان با سالروز ولادت امام جواد (ع) خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام محمدمهدي صفايي اظهار کرد: شب ميلاد امام جواد (ع) ويژه برنامه آسمان تقوا از ساعت 21:30 تا 23 از راديو معارف پخش مي‌شود.
وي ادامه داد: محور موضوعي اين ويژه برنامه نقش امام جواد (ع) در تبيين جايگاه امامت و رفع شبهاتي است که در مورد امامت اين امام بزرگوار وجود داشته چراکه ايشان امامي بود که در سن جواني به امامت رسيده است.
مدير گروه فقه و سيره راديو معارف عنوان کرد: يک مسئله ديگر اين بود که خود امام جواد (ع) يک امام جوان است و امام پس از امام خودش نيز امام جواني است که به طور طبيعي شبهات خاصي در اين زمينه وجود داشته است.
وي با اشاره به شبهاتي که در دوران امام جواد (ع) در زمينه مسئله غيبت وجود داشت، گفت: نقش امام جواد (ع) در زمينه تبيين مسئله غيبت و امامت امام عصر (عج) يکي ديگر از محورهاي موضوعي ويژه برنامه آسمان تقوا است.
صفايي خاطرنشان کرد: گروه صالحان از زمان امام صادق (ع) شکل گرفته بود اما در دوران امام جواد (ع) و امام هادي (ع) اين گروه تشکيلات منسجم پيدا کرد و حوزه فعاليت اين گروه نيز رفع شبهات است که يکي ديگر از محورهاي موضوعي اين ويژه برنامه است.
وي عنوان کرد: جلد يازدهم کتاب پيشوايان هدايت سيد منظر حکيم ويژه امام جواد (ع) منبع اصلي موضوعات اين برنامه است.
مدير گروه فقه و سيره راديو معارف از پخش برنامه خورشيد سخاوت همزمان با ولادت امام جواد (ع) خبر داد و افزود: اين ويژه برنامه از ساعت 8:40 تا 10 پخش مي‌شود و عمده بحث اين ويژه برنامه رفتارشناسي از امام جواد (ع) است.
وي خاطرنشان کرد: امام محمدتقي (ع) با اقشار مختلف ارتباط رفتاري و کلامي داشتند اما با افراد مختلف مانند خلفا، شاگردان و همسرشان رفتارهاي مختلفي داشتند بنابراين تحليل رفتار امام جواد(ع) در طول دوره زندگي با قشرهاي مختلف محور بحث ويژه برنامه خورشيد سخاوت است.
صفايي عنوان کرد:‌ در کنار ارائه اين مطلب، نقدي نيز به رفتار خود داريم و بررسي مي‌شود که آيا رفتار ما مطابق با سيره امام جواد (ع) است.
وي يادآور شد: برنامه‌هاي زنده و پرسمان بعد از ظهر، ‌اذان‌گاهي، جنگ شبانه و برنامه شبستان انعطاف موضوعي به مسئله ميلاد امام جواد (ع) خواهند داشت.
مدير گروه فقه و سيره راديو معارف با اشاره به ويژگي‌هاي رفتاري امام جواد (ع) گفت: جلوه‌هاي شخصيتي، عبادت، پارسايي، دعاها و مناجات‌هاي امام جواد (ع) از جمله مواردي است که از ظرفيت برنامه‌سازي برخوردار است.
وي يادآور شد: معاشرت اجتماعي، معجزات اين امام بزرگوار، شخصيت علمي، تفسير امام جواد (ع) و روايات تاريخي و بازگو کردن وقايع عاشورا از زبان امام محمدتقي (ع) از جمله مواردي است که در اتاق فکر اين برنامه مطرح شده است.
صفايي عنوان کرد:‌ علل تشريح و فلسفه احکام يکي ديگر از موضوعاتي است که در سيره علمي امام جواد (ع) قابل ذکر در برنامه‌هاي توليدي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن