تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816331610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرطرفدارترين و کم‌طرفدارترين رشته‌ جراحی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پرطرفدارترين و کم‌طرفدارترين رشته‌ جراحی




عضو هيات مديره انجمن جراحان کودکان ايران گفت: در ميان رشته‌هاي جراحي، جراحي پلاستيک زيبايي به دليل درآمدزا بودن، پرطرفدارترين و رشته جراحي کودکان به دليل اعمال تعرفه‌هاي حداقلي از سوي وزارت بهداشت کم طرفدارترين رشته جراحي نزد جراحان جواني است که در آزمون‌هاي فوق تخصصي جراحي شرکت مي‌کنند.





روزنامه مردم سالاری: عضو هيات مديره انجمن جراحان کودکان ايران گفت: در ميان رشته‌هاي جراحي، جراحي پلاستيک زيبايي به دليل درآمدزا بودن، پرطرفدارترين و رشته جراحي کودکان به دليل اعمال تعرفه‌هاي حداقلي از سوي وزارت بهداشت کم طرفدارترين رشته جراحي نزد جراحان جواني است که در آزمون‌هاي فوق تخصصي جراحي شرکت مي‌کنند.

دکتر هوشنگ پورنگ در آستانه برپايي «بيست و دومين کنگره ساليانه انجمن جراحان کودکان ايران» که از 20 ارديبهشت ماه در مرکز همايش‌هاي رازي تهران آغاز به کار مي‌کند با اعلام اين خبر افزود: در يک آزمون تخصصي که چندي پيش با حضور 76 جراح عمومي برگزار شد، 57 نفر براي رشته جراحي پلاستيک زيبايي شرکت کردند و تنها کمتر از 5 نفر داوطلب شرکت در رشته جراحي کودکان شدند.

وي با اشاره به اينکه دستمزد جراحان پلاستيک براي يک عمل جراحي، ميليون‌ها تومان است، خاطر نشان ساخت: اين درحاليست که دستمزد يک جراح کودکان براي سخت ترين عمل جراحي بر اساس تعرفه درماني «29 کا» ( 290 هزار تومان) تعيين شده است.

دکتر پورنگ، تعهدهاي نامعقول خدمتي و حمايت ناکافي مسئولان مربوط را از ديگر موانع گرايش جراحان جوان به رشته جراحي کودکان عنوان کرد و گفت: مجموعه عوامل فوق سبب شده، حتي عده اي هم که به دليل علاقه، اين رشته را انتخاب مي‌کنند در نيمه راه انصراف داده به سراغ ديگر رشته‌هاي جراحي بروند.

وي با اشاره به اينکه جراحان کودکان در کشور از توانمندي مناسبي برخوردارند تا جايي که نتايج جراحي‌هاي سخت توسط آن‌ها در حد استانداردهاي بين المللي است، اظهار داشت: مهم ترين مشکل کنوني در زمينه جراحي کودکان، کمبود نيروي انساني است.

دبير برد جراحي کودکان با ابراز نگراني از اينکه در صورت رفع نشدن اين موانع در آينده با بحران کمبود جراح کودکان در کشور روبرو خواهيم شد، تصريح کرد: مجموعه شرايط فوق سبب شده، تعداد فارغ التحصيلان رشته جراحي کودکان به چند نفر در سال تقليل يافته که با توجه به اينکه فقط در تهران چهار مرکز تخصصي جراحي کودکان داريم با کمبود دستيار در اين رشته رو برو خواهيم شد.

وي تصريح کرد: هم اينک چهار بيمارستان دولتي شامل حضرت علي اصغر، مفيد، بهرامي و مرکز طبي کودکان جزو بيمارستان‌هاي دانشگاهي هستند که نقش آموزشي و تربيت نيروي متخصص را برعهده دارند، اما به دليل کمبود نيرو با بازنشستگي جراحان کودکان اين مراکز موافقت نمي‌شود.

دکتر پورنگ با تاکيد بر اينکه رشته جراحي کودکان جزو رشته‌هاي تخصصي است که با وجود جوان بودن جمعيت کشور و اينکه 40 درصد جمعيت کشور را افراد زير 18 سال تشکيل مي‌دهند، نياز به آن روز به روز افزايش مي‌يابد، ادامه داد: طبق آمارهاي موجود هم اينک در کشور 80 پزشک جراح کودک وجود دارد که از اين تعداد 25 نفر در تهران ساکنند و در بسياري از استان‌هاي کشور اصلا جراح کودک وجود ندارد.

وي گفت: با توجه به اينکه هم اينک بسياري از اين افراد در حال بازنشسته شدن هستند، آمار واقعي جراحان کودکان در کشور از اين تعداد نيزکمتر خواهد شد. عضو هيات مديره انجمن جراحان کودکان ايران با اشاره به اينکه انجمن جراحان کودکان براي حل اين معضلات راهکارهاي عملي دارد، اظهار داشت: با وجود درخواست وقت ملاقات از وزير بهداشت براي طرح اين معضلات و ارايه پيشنهادهاي عملي و کارشناسي، هنوز طي 9 ماه اخير اين ملاقات رخ نداده است که اميد مي‌رود با موافقت شخص وزير، فرصت ارايه راهکارهاي مذکور هرچه سريع‌تر ميسر شود.

وي همچنين از برپايي «بيست و دومين کنگره ساليانه انجمن جراحان کودکان» طي روزهاي 20 تا 24 ارديبهشت ماه امسال در مرکز

همايش‌هاي رازي تهران خبر داد و گفت: اين کنگره با محوريت بيماري‌هاي تکاملي و اکتسابي روده بزرگ (کولورکتال) در کودکان برگزار مي‌شود.







تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن