تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818235871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس کمیته پیگیری کمسک در ترکیه آغاز بکار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجلاس کمیته پیگیری کمسک در ترکیه آغاز بکار کرد آنکارا – ایرنا – سی امین اجلاس کمیته پیگیری کمیته دایمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری های اسلامی (کمسک ) امروز - چهارشنبه- در آنکارا با پیام ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری ترکیه آغاز بکار کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، این نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با سخنان ˈ جودت یلمازˈ وزیر توسعه و مسوول کمسک در ترکیه ادامه یافت.
عبدالله گل به عنوان رییس دائمی کمسک نیز در پیام خود یادآورشد: کمسک 30 سال است که برای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری بین کشورهای اسلامی تلاش می کند و در سال 2012 میلادی با به تصویب رسیدن سند راهبردی اقتصادی کمسک، تلاشهای این کمیته به طور نظامندی ادامه خواهد داشت.
رییس جمهوری ترکیه افزود: با اجرایی شدن این سند راهبردی سال گذشته، دو راهکار و مکانیسم اصلی ایجاد شده است که یکی تشکیل کارگروه ها و دیگری مدیریت اجرایی پروژه هاست.
گل با یادآوری اینکه در 15 ماه گذشته 17 جلسه کارگروه های تجارت، حمل و نقل، ارتباطات، گردشگری، کشاورزی، مبارزه با فقر و همکاریهای مالی تشکیل شده است، گفت: در فرایند اجرایی این سند از بیش از 40 کشور اسلامی نمایندگانی حضور داشته اند.
رییس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تجارت کلید توسعه، رفاه، افزایش قدرت رقابت و تقویت همکاریهای بین المللی است، تصریح کرد: با این درک، در چارچوب نشست های کمسک به توسعه تجارت بین کشورهای اسلامی اهمیت ویژه ای داده شده و در نتیجه سهم تجارت درون سازمانی از حدود 10 درصد در اوایل سالهای 2000 به 18 درصد در سال 2013 رسیده است.
گل با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی هنوز به حد مطلوب از ظرفیتهای خود در توسعه تجارت استفاده نمی کنند، گفت: کشورهای اسلامی باید به سرعت به رفع موانع و آزاد سازی تجارت فی مابین تلاش کنند.
وی توضیح داد: در این جهت اجرایی شدن موافقتنامه ترجیح های تجاری بین کشورهای اسلامی الزامی است.
این نشست با شرکت نمایندگانی از کشورهای ترکیه به عنوان رییس کمیته ، فلسطین، عربستان، مصر، کویت، اندونزی، نیجر، قطر، مالی، قزاقستان، پاکستان ، نمایندگانی از دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی، نهادهای وابسته به این سازمان و سازمانهای بین المللی به مدت 2 روز در آنکارا فرایند اجرایی طرحهای این کمیته را بررسی کرده و پیش نویس دستور کار اجلاس وزیران کمسک را که در آبان ماه آینده در استانبول برگزار خواهد شد ، آماده می کنند.
جمهوری اسلامی ایران که تا سال گذشته به مدت بیش از 3 سال نمایندگی کشورهای آسیایی در سازمان همکاریهای اسلامی در کمسک را به عهده داشت، در این نشست شرکت ندارد ولی در نشست آبان ماه در استانبول شرکت خواهد کرد.
خاورم/2011**230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن