تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815982559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاتمی: فضای معلمی، فضای امنیتی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خاتمی: فضای معلمی، فضای امنیتی نیست
رییس بنیاد باران با بیان اینکه فضای معلمی، فضای امنیتی نیست بلکه فضای اخلاق، تربیت و فضای تعامل استاد با شاگرد و شاگرد با استاد است، گفت: فضای معلمی در واقع تعامل برای ارتقای سطح زندگی معنوی و مادی است.
کد خبر: ۳۹۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹ - 07 May 2014


رییس بنیاد باران با بیان اینکه فضای معلمی، فضای امنیتی نیست بلکه فضای اخلاق، تربیت و فضای تعامل استاد با شاگرد و شاگرد با استاد است، گفت: فضای معلمی در واقع تعامل برای ارتقای سطح زندگی معنوی و مادی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، وی در دیدار جمعی از معلمان و مربیان به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه بزرگانی مثل شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر همه معلم بودند، افزود: انتظار ما این بود که روحیه حاکم بر نظام بر آمده از آن نیز روحیه معلمی باشد و حتی امنیت و توسعه را با روحیه و بینش معلمی تعریف کند.

رییس جمهوری پیشین گفت: انبوهی از معلمان ما چه در جنگ، چه بعد از جنگ در عرصه حضور داشتند و کار کردند، می خواستیم و می خواهیم این روحیه حاکم و غالب باشد و چه خوب بود که به عنوان روز معلم و احترام به آن ها اعلام می شد که ما از فضای تنگ امنیتی عبور کنیم؛ فضایی که فقط یک عده آدم های درشت گو، اتهام زن، پرادعا در آن میدان دارند.

خاتمی افزود: علاوه بر برخوردهایی که درست نیست و نسبت به گروه ها و افراد می شود، یک عده افرادی که زبانشان زبان ضد معلمی و اخلاق است، فضا را آکنده می کنند و طرفی که مورد حمله قرار می گیرد حتی نمی تواند از خودش دفاع بکند.

وی با بیان اینکه «کاش اعلام می شد ما از این فضا عبور کردیم؛ بخصوص بعد از انتخاباتی که شد و مایه قوت و تثبیت نظام بود و نشان داد که خواست عمومی مردم چه بوده است»، اظهار داشت: هنوز هم می گوییم باید از این فضای امنیتی به فضای اخلاقی و سیاسی گذر کنیم که همه بتوانند در خدمت انقلاب و جامعه باشند و ای کاش طوری بود که ما اصلا زندانی نداشتیم البته نمی توان گفت که اصلا زندانی نباشد، چون بهرحال مجرم وجود دارد، لااقل زندانی سیاسی و عقیدتی و آن هایی که متهم به اتهامات خاص شدند نداشتیم.

رییس جمهوری پیشین گفت: اگر فضا باز شود دل ها به هم نزدیک تر می شود و همه در خدمت انقلابی خواهند بود که برایش هزینه زیادی داده ایم البته این آرزوی ما بوده که تا به حال عملی نشده است، انتظار بود چنین چیزی انجام شود.

خاتمی ادامه داد: باز هم امیدوارم با تدبر و آینده نگری به سمتی برویم که دل هایی که به هم نزدیک شده، نزدیک به هم بماند، کینه ها از بین برود و انسان ها در موقعیت خوبی قرار بگیرند، هر کسی حرمت خاص خودش را داشته باشد و بتواند در خدمت جامعه باشد.



** شهید مطهری یک نواندیش دینی بود

رییس بنیاد باران با اشاره به سالروز شهید مطهری گفت: اگر بخواهم شهید مطهری را که فقیه و حکیم و دارای اطلاعات عمیق و گسترده بود، خیلی کوتاه تعریف کنم می توان عنوان نواندیش دینی را برای ایشان مناسب دانست.

خاتمی افزود: در بعضی تعریف ها میان روشنفکری و دینداری تضاد است ولی می توان روشنفکری را بر خلاف آنچه در غرب رخ داد، به گونه ای تعریف کرد که با دینداری تضاد نداشته باشد.



** متاسفم که گاهی انسان خیال می کند که اصلا اندیشیدن ممنوع است

وی با بیان اینکه «متاسفم که گاهی انسان خیال می کند که اصلا اندیشیدن ممنوع است»، اظهارداشت: این مساله بسیار سختی است. اگر دین را در ظواهر ببینیم آن هم بعضی از ظواهر و باطن دین که راستی و صداقت و اخلاق است، این ها را نادیده انگاشتن، اندیشه و انسان دچار مشکل می شود.شان انقلاب ما که انقلاب فکر، انقلاب معلمی، انقلاب تحلیل و انقلاب تربیت است مورد لطمه قرار می گیرد.

رییس بنیاد باران ابراز امیدواری کرد که در روز و هفته معلم و به یاد استاد شهید مطهری علاوه بر اهتمام بیشتر به امر تعلیم و تربیت جامعه و معلم و نهاد آموزش و پرورش، ما به اندیشه نو دینی و به بسط حقایق زیبایی که در دین هست و مجال دادن به برخورد آراء و افکار که از آن حقیقت روشن تر می شود شاهد وضعیت بهتری باشیم.



** تاثیر معلم بر رفتار و سلوک دانش آموزان

خاتمی افزود: هر معلمی و مربی نه اینکه فقط منتقل کننده اطلاعات به دانش آموز و دانشجو باشد، نسبت به شخصیت، سلوک و رفتار انسان مورد تعلیم و تربیت هم نقش دارد.

وی ادامه داد: معلم باید هم فضایل فردی و هم فضایل اجتماعی را به دانش آموزان منتقل و انسان هایی با اخلاق، وفادار به عهد، راستگو و صبور را تربیت کند؛ انسانی که ظلم نکند و ظلم نپذیرد.

وی به این سخن امیرالمومنین(ع) اشاره کرد که «مقدس نیست امتی که در آن مظلوم حق خود را از ظالم بدون لکنت زبان نتواند بگیرد» و گفت: این بدان معناست که حتی در مقابل حکومت نباید زبان شهروند بگیرد و انتقادت نباید هیچ گونه هزینه ای برای او داشته باشد چرا که این حق شهروندی است.

خاتمی اظهارداشت: امروز از حقوق شهروندی صحبت می شود که معلمان و مربیان ما می توانند بزرگترین نقش را در تدوین و ترویج حقوق شهروندی برای کودکان و نوجوانان ایفا کنند؛ آن کسانی که روی کار می آیند اگر این تربیت درست را داشته باشند، خود به خود رفتارشان با مردم و جامعه صحیح است.



** تاکید بر احداث آموزشگاه های شبانه روزی در مناطق محروم کشور

رییس بنیاد باران در ادامه خطاب به معلمان اظهار داشت: امروز هنوز در ایران بخش قابل توجهی از فرزندان ما محروم از تحصیل هستند یعنی کسانی که به سن آموزش رسیده اند بخاطر مسائل اقتصادی، کمبود ها و مشکلاتی که وجود دارد از تحصیل یا ادامه تحصیل محروم می شوند و نهضت سواد آموزی ما باید توجه بیشتری به این امر داشته باشد.

خاتمی ادامه داد: با امکاناتی که دولت دارد، نمی تواند جوابگوی همه کمبود ها و مشکلات باشد ولی از اولویت های دولت می تواند این باشد که در تمام استان ها بخصوص محروم آموزشگاه های شبانه روزی داشته باشد تا آن هایی که مستحق تعلیم و تربیتند محروم نمانند.

رییس دولت اصلاحات همچنین گفت: خیرین مدرسه ساز و عزیزانی که دلشان برای ایران می سوزد بیایند جنبشی در مملکت راه بیندازند که در سراسر ایران در مناطق محروم با کمک این خیرین تا آنجایی که دستشان می رسد آموزشگاه هایی ایجاد کنند.

خاتمی ارائه برنامه صحیح برای مدارس غیرانتقاعی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: نباید انتظار داشت همه کار ها را دولت بکند چراکه دولت امکانات کمی دارد و نمی تواند بار سنگین را بردارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن