تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال جايگزين مجازات حبس هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۶:۳ب.ظ)
وزير دادگستري: به دنبال جايگزين مجازات حبس هستيم وزير دادگستري در جمع خبرنگاران درباره ي وضعيت قوانين مربوط به كپي‌رايت و برخورد با دانلود غيرقانوني كتاب توضيح داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در حاشيه ي بازديد از نمايشگاه كتاب تهران و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ما در نمايشگاه با فضاي كلي نشر كتاب روبه‌رو مي‌شويم و از سطح كتاب‌ها، عناوين،‌ طراحي روي جلد، صنعت چاپ، ويراستاري و كارهاي ظاهري و محتوايي و علمي اين حوزه مطلع مي‌شويم، در نتيجه در اين زمينه حس جامعي به‌دست مي‌آوريم.
او در ادامه با اشاره به تعداد عنوان‌هاي جديد در حوزه‌هاي مختلف گفت:‌ تيراژ كتاب‌ها نيز قابل توجه است و ابتكارات خوبي در اين دوره انجام شده است. به طور كلي به انسان احساس اميدواري دست مي‌دهد.
پورمحمدي افزود: اميدواريم شما اصحاب رسانه، فرهنگ كتاب‌خواني و سطح زندگي فرهنگي را ترويج كنيد. متأسفانه قيمت كتاب افزايش يافته و ما در اين زمينه مشكلاتي داريم. دولت هم در اين زمينه دغدغه دارد، اما؛ اگر مردم هدايت شوند و بدانند دقيقا به چه كتاب‌هايي نياز دارند مي‌توانند با صرفه‌جويي در خريد كتاب با اين مشكل روبه‌رو شوند.
او سپس در پاسخ به سؤالي درباره ي اينكه قضات چقدر كتاب مي‌خوانند، گفت: ما قضات بايد صبح تا شب كتاب حقوقي بخوانيم؛ چرا كه پيوسته با موضوعات به‌روز مواجهيم. آنقدر قانون جديد داريم كه از خواندن قانون‌ها عقب هستيم و هميشه بايد حواسمان باشد تا در اين زمينه عقب نمانيم.
پورمحمدي سپس در پاسخ به سؤالي درباره ي وضعيت قوانين مربوط به كپي‌رايت گفت: در اين زمينه كارهايي صورت گرفته و كارهايي در حال انجام است.
او در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره ي تكليف شش ماه حبسي كه در قانون قبلي در اين زمينه در نظر گرفته شده بود، گفت: در اين زمينه در دوره ي قبل بايد شكايت مي‌شد. البته ما داريم سعي مي‌كنيم مجازات حبس را با مجازات جايگزين ديگر تبديل كنيم و كساني را كه در عرصه ي فرهنگ تخلف مي‌كنند به زندان نفرستيم، بلكه براي آن‌ها محروميت‌هاي اجتماعي و مجازات‌هاي بديل در نظر بگيريم. در قانون جديد اكثر مجازات‌ها عوض شده‌اند. اين قانون هنوز در صحن دولت است و بايد براي تصويب به مجلس برود. در اين قانون براي كساني كه به صورت حرفه‌يي و پيوسته در زمينه ي كپي‌رايت تخلف دارند مجازات حبس هم در نظر گرفته شده است.
وزير دادگستري سپس در پاسخ به سؤال ديگري درباره ي برخورد با سايت‌هايي كه به ارائه ي كتاب براي دانلود به صورت غيرقانوني مي‌پردازند، گفت: بگذاريد اجراي اين قانون شروع شود. در اين قانون به اين موضوعات پرداخته‌ايم. مهم اين است كه قفل‌هاي سايت‌ها تقويت شوند. امروز قفل‌شكن‌ها در دسترس جهاني هستند و صنعت قفل‌شكني از صنعت‌هاي رايج و پرخريدار در دنياست. ما بايد تلاش كنيم قوانين لازم را تدارك ببينيم و با كمك اهل فن و صنعت كه قدرت شناسايي اين قفل‌شكن‌ها را دارند در اين زمينه اقدام كنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن