تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820385293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار تاريخي پايتخت بايد با همکاري بخش خصوصي مورد بازسازي قرار گيرند/ تلاش براي احياي دروازه هاي قديمي شهر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۱۳ب.ظ)
طلايي: آثار تاريخي پايتخت بايد با همکاري بخش خصوصي مورد بازسازي قرار گيرند/ تلاش براي احياي دروازه هاي قديمي شهر نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: سازمان ميراث به تنهايي قادر به بازسازي و احياي آثار تاريخي شهر تهران نيست و بايد در اين مسير از توانمندي هاي بخش خصوصي نيز استفاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مرتضي طلايي در حاشيه بازديد از دروزاه هاي تاريخي شهر تهران با بيان اين مطلب تصريح کرد: در حال حاضر شاهد هستيم که بسياري از آثار تاريخي که در شهر تهران موجود بوده اند مورد تخريب قرار گرفته اند.
وي افزود: سازمان ميراث فرهنگي توليت اين آثار را بر عهده دارد اما به اين خاطر که اين سازمان از اعتبارات کافي براي احياي تمام اين آثار بهره مند نيست، نياز است بازسازي اين آثار با همکاري بخش خصوصي محقق شود.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به احياي قهره خانه آذري در شهر تهران به همت بخش خصوصي خاطرنشان کرد: قهره خانه آذري که از جمله آثار تاريخي شهر تهران به حساب مي آيد اکنون به همت بخش خصوصي احيا شده و شاهد هستيم که اين اثر پس از بازسازي به خوبي حفظ شده است.
وي ادامه داد: اگر بخش خصوصي در اين قهره خانه سرمايه گذاري نکرده بود، اکنون اثري از اين قهره خانه در شهر تهران موجود نبود و اگر ساير آثار تاريخي را نيز به همين صورت حفظ نکنيم نمي توانيم اميد داشته باشيم که آيندگان نيز از اين آثار بهره مند شوند.
طلايي در خصوص برنامه ريزي هاي صورت گرفته شده در شوراي اسلامي شهر تهران به منظور احياي دروزاه هاي تاريخي پايتخت اظهارکرد: توجه به بافت تاريخي شهر تهران و احياي آن، يکي از اصلي ترين برنامه هاي اعضاي حاضر در شوراي سوم و چهارم شهر تهران بوده است و براي اين منظور برنامه ريزي شده است.
وي افزود: تمام تلاش ما اين است که آن بخش از بافت هاي تاريخي که هنوز بخش هايي از آنها باقي مانده است به طور کامل حفظ شوند و مابقي نيز در صورت امکان احيا شوند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تاکيد کرد: بعد از بازديدي که از دروازه هاي قديمي شهر تهران داشتيم به زودي در غالب يک طرح از سوي شوراي اسلامي شهر تهران، شهرداري را موظف به انجام کارهاي مطالعاتي براي احياي دروزاه هاي تاريخي شهر خواهيم کرد.
طلايي با بيان اينکه " اعتبارات لازم براي احياي بافت تاريخي شهر تهران در برنامه 5 ساله دوم شهرداري لحاظ شده است" بيان کرد: بودجه لازم براي احياي بافت تاريخي شهر تهران در برنامه 5 ساله دوم شهرداري مورد توجه قرار گرفته شده و از اين بابت با مشکل خاصي مواجه نخواهيم نخواهيم بود.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده به منظور جانمايي براي ورودي هاي شهر تهران اذعان کرد: پيش از اين طرحي در شوراي اسلامي شهر تهران مطرح شده بود که بر اساس آن مقرر شده، ورودي هاي شهر تهران مشخص شوند و جانمايي هاي لازم براي اين منظور صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن