تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816217318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاروکشی نخست وزیر تا سگ خلبان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: جاروکشی نخست وزیر تا سگ خلبان


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳. طویل ترین قبر جهان/ پیکان ۱۹ میلیونی/ بیماری عجیبی که چهره را ذوب می‌کند/ ترسناک‌ترین کرم بی‌خطر/ کم‌مصرف‎ترین خودروی جهان/ مرگ واقعی بازیگر/ گران‌ ترین ساعت جهان... طویل ترین قبر جهان متعلق به کیست؟

طویل ترین قبر جهان متعلق به کیست؟

طویل‌ترین قبر جهان متعلق به «عمران نبی» است که 80 سانتی‌متر عرض و 30 متر طول دارد. البته این بدان معنا نیست که قد حضرت عمران(ع) 30 متر بوده است، بلکه برای تکریم آن حضرت چنین مزار طویلی در نظر گرفته‌اند.کشور عمان در جنوب دریای عمان قرار دارد. مقبره عمران نبی(ع) در شهر «صلاله» مرکز استان «ظُفار» قرار دارد و ظفار، جنوبی‌ترین استان عمان است. این کشور از سمت غرب با سه کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن همسایه است.
طویل ترین قبر جهان متعلق به کیست؟

صلاله نه تنها از حیث وجود زیارتگاه عمران نبی(ع) یک شهر زیارتی محسوب می‌شود، بلکه به دلیل موقعیت ویژه خود، مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عمان به حساب می‌آید و قطب گردشگری این کشور است.«عمران» یکی شخصیت‌های مشهور در قرآن کریم و نام مشترک پدر حضرت موسی(ع) و حضرت مریم(س) است.البته به اعتقاد اکثر مفسران از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی (تفسیر نمونه، ج 2، ص 390)، عمرانی که قرآن از آن نام می‌برد همان پدر مریم مقدس است.
طویل ترین قبر جهان متعلق به کیست؟

در آیه 33 سوره مبارکه «آل عمران» آمده است: إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ؛ خداوند، آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برتری داد.
علامه طباطبایی(ره) در تفسیر این آیه (المیزان، ج 3، ص 4-191) می‌نویسد: مراد از «آل ابراهیم» در این آیه معصومانی هستند که از طریق حضرت اسماعیل به ابراهیم خلیل می‌‌رسند و آنها پیامبر اسلام (ص)‌ و خاندان معصوم ایشان هستند. مرحوم علامه در روایتی که گفت‌وگوی امام رضا(ع) با مأمون را حکایت کرده می‌آورد که مأمون سوال کرد: آیا خداوند عترت پیامبر (ص)‌ را بر سایر مردم برتری داده است؟ و حضرت فرمود: خداوند برتری عترت بر سایر مردم را در آیات قرآن روشن کرده است. مأمون پرسید: در کجای قرآن؟ امام رضا (ع) فرمود: در آیه «اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ». همچنین این مفسر گرانسنگ ذیل «آل عمران» عمران را پدر حضرت مریم معرفی می‌کند و مراد از آل عمران در آیه را حضرت مریم، حضرت عیسی یا آن دو به علاوه همسر عمران می‌داند. علامه طباطبایی در تفسیر خود (المیزان، ج 3، ص 260) چنین بیان می‌کند که «آل عمران» در این آیه یکی از ذریه ابراهیم است، پس با آوردن آل عمران دوباره آل ابراهیم را ذکر کرده است. زیرا آل ابراهیم چه از طریق اسماعیل و چه از طریق اسحاق شامل هر دو عمران و همه پیامبران و معصومان پس از ابراهیم می‌شود.
طویل ترین قبر جهان متعلق به کیست؟

در واقع، «آل ابراهیم» موسی و پیامبر اسلام و برگزیدگان خاندان او را شامل می‌شود، زیرا همه از دودمان ابراهیم هستند. به همین دلیل است که قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را موحد و مسلمان معرفی می‌کند: مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَلاَ نَصْرَانِیًّا وَلَکِن کَانَ حَنِیفًا مُّسْلِمًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ (آل عمران/ 67) .  آیت‌الله مکارم شیرازی در تفسیر خود (نمونه، ج 2، ص 594 و 606) می‌نویسد: حضرت ابراهیم نه یهودی و نه مسیحی بلکه مسلمان بود، چنانچه او سال‌ها پیش از موسی و عیسی می‌زیسته و تورات و انجیل پس از وی نازل شده است.
بیشتر...

پیکان 19 میلیونی

پیکان 19 میلیونی

این پیکان که ظاهرا یکی از خاص ترین مدل های پیکان بوده و تمامی لوازم آن فابریک است توسط فروشنده آن 19 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که به نظر می رسد تنها مخصوص خاص سواران و یا کلکسیونر ها باشد.
بیشتر...

بیماری عجیبی که چهره را ذوب می‌کند

بیماری عجیبی که چهره را ذوب می‌کند

اخیرا نوعی بیماری در یکی از روستاهای برزیل شایع شده است که چهره را ذوب می‌کند. این روستا که آراراس نام دارد، تنها مکانی است که این بیماری نادر تاکنون در آن مشاهده شده است. پزشکان این بیماری را "زرودرما پیگمنتوسوم" یا XP نامیده‌اند. افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، به نور خورشید بسیار حساس هستند و اگر در معرض آن قرار بگیرند، صورتشان دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری می شود.
بیماری عجیبی که چهره را ذوب می‌کند

بیماری عجیبی که چهره را ذوب می‌کند
این درحالی است که عمده فعالیت مردم این روستا کشاورزی است که طبیعتا خارج از مناطق سر پوشیده انجام می‌شود.به گفته پزشکان، علاوه بر آسیب‌دیدگی‌های پوستی، در برخی موارد، XP موجب ناشنوایی و بروز اختلال در رشد فیزیکی مبتلایان می‌شود.
بیشتر...

ترسناک‌ترین کرم بی‌خطر در جنگل!

ترسناک‌ترین کرم بی‌خطر در جنگل!

گاهی اوقات در میان جنگل، کارشناسان به حیواناتی می رسند که تا به حال دیده نشده اند و در نگاه اول خیلی متعجب کننده است. برخی حیوانات چهرهایی دارند که شاید 180 درجه با آنچه در باطنشان می گذرد فرق داشته باشد. این کرم کوچک از این روش برای ترساندن انسان ها و گاهی اوقات دیگر شکارچیان جنگل استفاده می کند و اغلب موارد نیز موفق می شود. " Hemeroplanes triptolemus" برخلاف اسم بلند و چهره ترسناکش هیچ خطری برای انسان ها ندارد.
ترسناک‌ترین کرم بی‌خطر در جنگل!
بیشتر این موجودات در امریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آفریقا زندگی می کنند. برخی از اقوام آن ها قابلیت این را دارند تا بدن خود را کشیده و کاملا شبیه به یک مار شوند تا از هر گونه صدمه ای در امان بمانند. برخی از متخصصین از دیگر ویژگی این کرم در تغییر چهره نام بردند که در زمان های عادی خود را به شکل کرم های معمولی نشان می دهد.
بیشتر...

کم‌مصرف‎ترین خودروی جهان

کم‌مصرف‎ترین خودروی جهان

نظر شما راجع به خودرویی که با 20 لیتر سوخت می‌تواند بیش از 2200 کیلومتر را طی کند چیست؟ رویای جهان خودرو؟ فولکس واگن با خودروی xl1 چنین رویایی را به واقعیت تبدیل کرده است.
بیشتر...

  مرگ واقعی بازیگر هنگام اجرای سکانس مرگ

 مرگ واقعی بازیگر هنگام اجرای سکانس مرگ

‎یک بازیگر اردنی به نام محمود ممدوح السوالقه هنگام ایفای نقش یکی از شخصیت های سریال جدید "برادران خون" درگذشت.السوالقه در فیلم برادران خون نقش پدر بازیگر دیگری را به نام منذر ریاحنه ایفاء می کرد و اتفاق عجیب اینکه هنگام بازیگری در صحنه مرگش، ناگهان مرگ واقعی به سراغش آمد و درگذشت.دفتر اطلاع رسانی منذر ریاحنه اعلام کرد : السوالقه قبل از آغاز فیلمبرداری صحنه مرگ پدر ریاحنه، احساس کرده بود که مرگ واقعی اش نزدیک شده است و از ریاحنه خواسته بود که اگر واقعا مُرد ، وی را با دستان خودش دفن کند و سرانجام هنگام بازیگری در صحنه مرگ، جان باخت.
بیشتر...

 برلوسکونی درحال «جاروکشی»

 برلوسکونی درحال «جاروکشی»

تصویر "سیلویو برلوسکونی" که زمانی نخست وزیر ایتالیا بود، در حال اجرای حکم دادگاه و کار در خانه سالمندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. "سیلویو برلوسکونی" بر اساس حکم دادگاه باید به دلیل تخلف مالیاتی، به مدت یک سال حداقل هفته‌ای چهار ساعت در یک آسایشگاه سالمندان در نزدیکی میلان کار کند.
بیشتر...

سگی که خلبان شد!

سگی که خلبان شد!

سگی که خلبان شد!

سگی که خلبان شد!

یک سگ انگلیسی پس از گذراندن 250 ساعت پرواز، موفق به دریافت جواز کمک‌خلبانی شد. این سگ سه ساله که کالی نام دارد، از زمانی که 12 هفته سن داشت، به‌همراه صاحب خود گراهام مونت‌فورد بیش از 50000 مایل پرواز کرده است. او نخستین سگی است که توانسته است کارت شناسایی خدمه پرواز را دریافت کند.
بیشتر...

گران‌ ترین ساعت جهان

گران‌ ترین ساعت جهان

شرکت گراف در سال 2009 افتتاح شد و در سال 2014 گران‌ترین ساعت جهان را ارائه داد؛ رئیس این شرکت «لورنس گراف» ایده ساخت این ساعت را داشته است که توسط یک تیم از طراحان و صنعتگران کارشناس و بسیار ماهر طراحی شده است؛ ساعت جواهرنشان در نمایشگاه جهانی ساعت و طلا و جواهر از 27 تا 3 آوریل به نمایش گذاشته شده است. این ساعت با الماس‌های رنگی بیش از 110 قیراط تزئین شده است و قیمت آن 55 میلیون دلار که حدود 39 میلیون یورو می‌شود در نظر گرفته شده است.
بیشتر...

درخت سفید 56 متری در فرانسه

درخت سفید 56 متری در فرانسه

درخت سفید 56 متری در فرانسه

درخت سفید 56 متری در فرانسه

درخت سفید 56 متری در فرانسه

یک معمار ژاپنی به نام «سو فوجیموتو» با همکاری «مانال راچدی» و «نیکولاس لزنه» ساختمانی عجیب که ارتفاع آن 56 متر در زمینی بیش از 10 هزار متر مربع و 17 طبقه طراحی کرده‌اند؛ این پروژه به شکل یک درخت سفید با بالکن‌هایی شبیه به حلزون ارائه شده است که دیدگاهی پانورامایی دارد. نمای شرقی آن کمی خمیده است؛ دارای 120 آپارتمان لوکس، دفتر کار، یک رستوران و یک گالری هنر است؛ ساکنان می‌توانند فضایی براساس نیاز خود انتخاب کنند. درخت سفید تا پایان سال 2017 در «مون پولیه» در سواحل «لز» کنار کتابخانه دانشگاه ساخته می‌شود؛ هزینه معماری این دستاورد حدود 40 میلیون یورو توسط «پرومئو» تامین شده است.
بیشتر...
 


چهار شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن