تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814953242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهل بازي سياسي نيستم و پيچيدگي سياسي ندارم!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۹:۵۸ق.ظ)
استاندار قزوين در جلسه هم انديشي احزاب: اهل بازي سياسي نيستم و پيچيدگي سياسي ندارم! روزبه گفت: خروجي فعاليت هاي حزبي بايد ارتقاي شاخص هاي توسعه و سطح زندگي مردم باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، روزبه استاندا رقزوين در جلسه هم انديشي احزاب، گروه ها و تشکل هاي سياسي استان بيان داشت: در اهميت و ضرورت حضور احزاب سياسي در جامعه بحثي وجود ندارد و براي برگزاري نشست هاي مستمر و سازنده با گروه هاي سياسي آمادگي کامل در استان وجود دارد.
وي افزود: تاريخ احزاب در کشور يک فرايند پرفراز و نشيبي را طي کرده است و اين محدود به انقلاب اسلامي نيست و احزاب در جامعه ما آنگونه که شايسته است شکل نگرفته و نهادينه نشده اند که فقدان زير ساخت هاي تربيتي، عدم باور جامعه و هزينه هاي بالاي فعاليت هاي سياسي مي تواند از جمله دلايل عدم اقبال و نهادينه شدن فعاليت هاي خوبي در جامعه باشد.
استاندار با بيان اينکه «متاسفانه شاهد نشاط و سرزندگي اجتماعي و سياسي که نتيجه فعاليت احزاب در جامعه است نيستيم» در ادامه يادآور شد: وقتي احزاب در جامعه فروغي نداشته باشند آسيب هايي چون قبيله گرايي در جامعه رشد مي کند اما فعاليت احزاب در چارچوب قانون اساسي مي تواند موانع گروه ها و شخصيت ها را شفاف کرده و آنها را نسبت به عملکرد خود مسئوليت پذير و پاسخگو کند.
وي افزود: بايد نسبت به فعاليت هرچه بيشتر احزاب در جامعه مصر باشيم و درخصوص ساز و کار اين تشکل هاي سياسي در اداره کشور چاره انديشي کنيم.
استاندار گفت: عدم فعاليت احزاب سياسي هزينه هاي زيادي را بر جامعه تحميل مي کند اما فعاليت احزاب مي تواند با اعلام نظر درخصوص سياست ها و برنامه هاي آراي مردم را جلب کرده و نشاط و سرزندگي سياسي و اجتماعي را در جامعه ايجاد کند.
وي افزود: بايد هزينه فعاليت حزبي و سياسي را در کشور پايين بياوريم و بستر فعاليت مستمر آنها را در جامعه فراهم کنيم و براي تحقق اين مطلوب نيازمند آنيم که نقاط ضعف و قوت احزاب سياسي در جامعه را بازشناسي کرده و ابعاد نظارتي احزاب بر عملکرد خود و سياست و برنامه ها را بيشتر کنيم.
استاندار با بيان اينکه احزاب بايد بر آمده از نخبگان سياسي جامعه باشند در ادامه خاطر نشان کرد: در شرايط فعلي هيچ کس نگران فعاليت هاي حزبي نيست و برگزاري جلسات و نشست هاي مشترک با احزاب مي تواند درصد خطاي مديران در تصميم گيري ها و رفتارها را کاهش داده و درستي عملکرد آنها را افزايش دهد.
وي افزود: بايد تنوع افکار و سلايق سياسي در جامعه را به رسميت بشناسيم و هيچ کس فعاليت هاي سياسي که در چارچوب قانون اساسي و با رعايت خطوط قرمز انجام مي شود نفي نمي کند چون فعاليت نخبگان سياسي در جامعه مي تواند بلوغ و عقلانيت سياسي و اجتماعي را در جامعه رونق ببخشد.
استاندار گفت: ولايت فقيه، شخص ولي فقيه، قانون اساسي و پرهيز از بد اخلاقي سياسي جزو خطوط قرمز هستند و براساس متون ديني نزاع، کينه، بدزباني، انتقام، فحاشي گناه است و نبايد بدبيني سياسي در جامعه جا را بر تحليل ها و تبيين هاي سياسي تنگ کند تا شاهد رشد فهم و اندوخته هاي سياسي و اجتماعي مردم باشيم.
وي با تأکيد بر رعايت حريم و حرمت انسان ها در اظهار نظرها و موضع گيري هاي سياسي اظهار داشت: اهل بازي سياسي نيستم و پيچيدگي سياسي ندارم، از نقطه نظرات نخبگان سياسي استقبال مي کنم، سر سوزني پنهانکاري سياسي ندارم و از آستانه تحمل بالايي برخوردارم به ارتباط و تعامل دوسويه با احزاب اعتقاد دارم و به دعوت تمامي احزاب و گروه هاي سياسي پاسخ مثبت مي دهم.
گفتني است در ابتداي اين نشست نمايندگان احزاب و تشکل هاي سياسي به بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود درخصوص کارکردها و اولويت ها احزاب سياسي در جامعه پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن