تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آئین اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شد خبرگزاری پانا :مراسم اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار ،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،مدیران محلی استان،جمعی از اساتید ، پژوهشگران ، دانشجویان و هنرمندان در محل سالن نفت دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ساعت 08:54



به گزارش خبرگزاری پانا ، دکتر ماحوزی دبیر جشنواره روز ملی خلیج فارس ضمن خیرمقدم به حاضرین در مراسم، از تلاش و همکاری مستمر و صمیمانه دستگاه ها و اداراتی که در برپایی جشنواره روز ملی خلیج فارس همکاری داشتند تقدیر نمود. مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه به بیان گزارشی از برنامه های بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اشاره و برپایی جشنواره روز ملی خلیج فارس را حاصل تلاشی دانست که برگرفته از زحمات خالصانه همه اعضا دبیرخانه است و اظهار امیدواری کرد در راستای تحقق بین المللی کردن نام خلیج فارس بتوانیم بیش از پیش تلاش نماییم.
ماحوزی افزود:دبیرخانه جشنواره روز ملی خلیج فارس از یکم اردیبهشت به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان واگذار شد و در همان آغاز، اقدام به تشکیل دبیرخانه، راه اندازی کمیته های مختلف، برگزاری بیش از 10 جلسه و اجرای برنامه های متعدد از جمله:استقبال از اقوام ایرانی، نشست علمی تخصصی،جشنواره ملی دانایی خلیج فارس،برنامه های فرهنگی،هنری و ورزشی در ساحل،جشنواره غذا،نمایشگاه خلیج فارس در آیینه فرهنگ،هنر و تاریخ اسلامی در بوشهر و همچنین بطور همزمان در تهران و ویژه برنامه بوشهر شناسی در تهران و تولید نماهنگ خلیج فارس نمودیم که امیدواریم مورد توجه  قرار گرفته و انشاله در سالهای آتی با برنامه ریزی بهتر شاهد تاثیرگزاری و گسترش هر چه بیشتر اینگونه برنامه ها درکشور باشیم.
در ادامه مراسم، زرین فر معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار نیز با تقدیر از تلاش های صورت گرفته،اهمیت خلیج فارس را در دو وجه برشمرد، یکی خود خلیج فارس که شامل موضوعاتی از قبیل:اکوسیستم خلیج فارس،محیط پیرامون و همسایگان است که باید بطور اختصاصی روی هر کدام کار علمی و پژوهشی انجام شود. دوم :بوشهر،که از اهمیت خاصی برخوردار بوده و موقعیت آن در کشور، این استان را همانند در گرانبهایی قرار داده و از جهات مختلف مطرح و مورد توجه است.وجود پایانه های نفتی در خارگ، گاز و نفت در پارس جنوبی، انرژی هسته ای ،دریا، مرکز سوق الجیشی، سوابق استعمار ستیزی و...همگی از جایگاه و اهمیت استان بوشهر می باشد و در کنار خلیج فارس اهمیت ان دو چندان می گردد.
زرین فر یاداور شد:امیدواریم با برنامه ریزیهایی که در راستای توسعه استان صورت گرفته بزودی شاهد استقرار استان بوشهر در جایگاه واقعی و بهتر از قبل باشیم.
در بخش دیگری از آئین اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس، سخنرانی دکتر ژانت الیزابت بلیک بود که پیرامون حقوق بشر، فرهنگ و خلیج فارس نکاتی مطرح نمود.
سخنرانی دکتر رضا اسلامی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی از دیگر برنامه های آیین اختتامیه روز ملی خلیج فارس بود که وی نیز پیرامون اهمیت و نقش خلیج فارس به عنوان یک عامل مهم در دستیابی به صلح پایدار و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه اشاره نمود ویاداور شد:  این مجموعه آبی می تواند تاثیر حیاتی در رفع موانع و برقراری صلح پایدار ایفاء نموده و به تقویت همزیستی صلح آمیز میان مردمان کشورهای منطقه کمک نماید.
همچنین سخنرانی سیدبرنا امیر رضا کارشناس ارشد حقوق بشر در این برنامه به موضوع صلح پایدار منطقه از طریق محیط زیست خلیج فارس پرداخت.  وی افزود:خلیج فارس با دارا بودن شرایط و موقعیت های جغرافیایی ویژه و همچنین برخورداری از ارزش های اکولوژیکی حائز اهمیت، یکی از مهم ترین و نادرترین اکوسیستم های موجود در جهان به شمار می رود که یک مجموعه منحصر به فرد را در خود جای داده است و از آن‌جا که در مسیر خطوط دریایی خاورمیانه واقع شده از نظر استراتژیکی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که می تواند در بسیاری جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی راه گشا باشد و از سوی دیگر در دنیایی که به سرعت به سوی صنعتی شدن پیش می رود، تهدید و نابودی تنوع زیستی و مدیریت این منابع گران بهای حیات، یکی از بزرگترین و مهم ترین چالش های پیش روی بشر امروز و نسل آینده به شمار می آید.  اهمیت سوق الجیشی خلیج فارس و جاذبه های طبیعی و فرهنگی این منطقه حائز اهمیت در جهان با مدیریت نامناسب، اکوسیستم ها و تنوع زیستی این خلیج را به شدت آسیب پذیر و در معرض خطر انقراض و نابودی قرار داده است و در دهه‌های گذشته آلودگی زیست محیطی یکی از چالش‌های مهم در این پهنه آبی بوده‌است.
در بخش پایانی آئین اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس، رونمایی از دو کتاب"سیراف شهر افسانه ای خلیج فارس" اثر استاد سیدقاسم یا حسینی و کتاب"ساز شناسی بوشهر" اثر محسن شریفیان رونمایی گردید.
اختتامیه جشنواره روز ملی خلیج فارس در بوشهر با اجرای موسیقی گروه لیان و همچنین تجلیل از اساتید،هنرمندان و دستندرکاران جشنواره به کار خود پایان داد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن