تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818955163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجليل از 421 معلم نمونه استان لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۸:۴۴ق.ظ)
تجليل از 421 معلم نمونه استان لرستان مراسم تجليل از 421 معلم نمونه استاني و کشوري استان لرستان روز يکشنبه طي مراسمي با حضور معاون وزير آموزش و پرورش و نماينده ولي فقيه درلرستان در خرم آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از خرم آباد، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد مير عمادي، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 14 ارديبهشت در مراسم تجليل از معلمان نمونه لرستان که در پرديس دانشگاه علامه طباطبايي خرم‌آ‌باد برگزار شد، با تبريک هفته ي معلم، گفت: ابزار معلم فقط کتاب و قلم و مدرسه نيست معلم از هر ابزاري که منجر به کشف حقايق و نشان دادن و پي بردن به حقايق مي‌شود بايد استفاده کند.
وي با بيان اينکه معلم برگزيده از ميان انسان‌هاي کامل است، در بيان خصوصيات انسان کامل افزود: انسان کامل از آفت علم که شامل کبر، غرور، حسادت، نسيان و گناه است به دور است.
حجت‌الاسلام ميرعمادي ادامه داد: انسان کامل از هرگونه آلودگي پاک و مبرا و از هرگونه فضائل و نيکي برخوردار است لذا ما بايد جايگاه معلم را در اين مسير جست‌وجو کنيم.
امام جمعه خرم‌آباد با تاکيد بر اينکه شأن و منزلت معلم نبايد پايين آورده شود چراکه معلم مظهر صفت علم خداست، اضافه کرد: خداوند متعال آن هنگام که آدم را آفريد به واسطه برخورداري آدم از علم بود که از ملائکه خواست در برابر او سجده کنند.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان با يادآوري اينکه معلم فرهنگ اخلاق، اقتصاد و زندگي را مي‌آموزد و اخلاق و تربيت را منتقل مي‌کند لذا معلم نمونه کسي است که تربيت را قبل از تعليم مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: شهيد مطهري به‌عنوان الگوي معلمان از انديشه‌ بلند و عمل صادقانه برخوردار بود و در يک کلام انديشه وي بلند و عملش صادقانه بود.
حجت‌الاسلام و المسلمين ميرعمادي با بيان اينکه شهيد مطهري با عقلانيت و ديانت و خردورزي‌‌اش توانست روح اسلام را در جامعه زنده کند، تصريح کرد: شهيد مطهري يک شخصيت زمان‌شناس با بصيرت بود لذا معلم نمونه معلمي است که زمان‌شناس و بابصيرت باشد.
وي با بيان اينکه استاد مطهري در زمان حياتش با سه تفکر ماترياليسمف ليبراليسم و التقاطي که اسلام، ديانت و جوانان را تهديد مي‌کرد، مقابله کرد، ادامه داد: معلم نمونه رفتار و گفتارش يکي است، خيرخواه و دلسوز است و بدون هيچ چشم‌داشتي براي رشد و تعالي دانش‌آموزان تلاش مي‌کنند و به دانش‌آموزان بها و شخصيت مي‌دهد.
گودرز کريمي‌فر، مدير کل آموزش و پرورش استان لرستان در ادامه اين گفت: استاد شهيد مرتضي مطهري هم به سنت اعتقاد داشت و هم به سبک نو، ولي معتقد بود نوگرايي زماني زيباست که روح شريعت در آن حفظ شود.
وي با بيان اينکه شهيد مطهري پيروي از عقلانيت را برگرفته از مسير و شعار اعتدال مي‌دانست، اضافه کرد: سخنان و رهنمودهاي اين استاد و معلم برجسته با گذشت سال‌ها پس از شهادت وي همچنان در اذهان باقي مانده است و براي همگان تازه است.
کريمي‌فر به تأليف بيش از صد کتاب توسط استاد مطهري اشاره و اظهار کرد: کتب استاد مطهري براي همه ي اقشار از کودک و نوجوان و جوان و مرد و زن قابل فهم است، شهيد مطهري به همه زبان‌ها در هر شرايط و براي هر کس سخن گفته و دغدغه ي وي پاسخ به نيازهاي جامعه و نيازهاي فرهنگي نسل جوان و نوجوان جامعه بوده است.
مديرکل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه افتخار ما اين است که شهيد مطهري الگوي معلمان ماست، گفت: استاد شهيد مرتضي مطهري مسائل و مطالب را به‌گونه‌اي بيان مي‌کرد که هر مخاطبي از شنيدن صحبت‌هاي وي لذت مي‌برد.
وي با بيان اينکه خردگرايي استاد مطهري در چارچوب عقلي، فلسفي و اسلامي مي‌گنجد، افزود: استاد مطهري متفکرترين دانشمند عصر کنوني بود، وي با همراهي شهيد مفتح توانست وحدت بين حوزه و دانشگاه را برقرار کند و با شهادتش نيز توانست علم و شهادت را به هم پيوند دهد.
کريمي‌فر با بيان اينکه تجربه، نگاه و ديدگاه‌ و شخصيت معلم در فرايند تدريس نقش مهمي دارد، گفت: معلم بايد هم نگاه علمي و هم شخصيتي برجسته داشته باشد تا بتواند در دانش‌آموزان تأثيرگذار باشد.
وي با بيان اينکه معلمي موفق است که شاگردنگر و درس‌نگر باشد و يک معلم بايد روان‌شناس و جامعه‌شناس خوبي باشد، افزود: يک معلم بايد دانش‌آموزان را خلاق، مبتکر و کنجکاو بار بياورد و علاوه بر اين نظم و انضباط را در دانش‌آموزان بپروراند.
مديرکل آموزش و پرورش لرستان با بيان اينکه فرهنگ جهادي و جهاد فرهنگي بايد مدنظر معلمان قرار بگيرد، گفت: آموزش و پرورش استان از مديران و معلمان صاحب فکر و ايده دعوت مي‌کند راه‌کارهاي خود را براي ارتقاي آموزش و پرورش ارائه دهند.
وي برنامه‌محوري و پژوهش‌محوري را اساس کار آموزش و پرورش بيان و اظهار کرد: در هفته ي معلم امسال 421 معلم نمونه ي شهرستاني، 19 معلم نمونه استاني و يک معلم نمونه ي کشوري از استان لرستان تجليل مي‌شوند.
معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: آموزش و تدريس پنج رشته کارشناسي ارشد دانشگاه فرهنگيان، مهر ماه امسال دراين مرکز دانشگاهي آغاز مي شود.
ˈنامدار عبدالهيان در ادامه، با تاکيد بر ارزش نيروي انساني و تاثير گذاري آن بر تمام امور آموزشي و پرورشي، افزود: توجه به نيروي انساني در راستاي حل مشکلات و چالش هاي آموزش و پرورش يکي از اولويت هاي وزارتخانه در سال جاري است.
وي با تاکيد بر تخصص گرايي نيروي انساني در آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش به جهت ارج نهادن به تلاش معلمان، نظام رتبه بندي معلمان را نيز در دستور کار قرار داده است.
عبدالهيان افزود: در حال حاضر دستور کار رتبه بندي معلمان در شوراي معاونين وزارت آموزش و پرورش مطرح شده و در چند ماه آينده براي تصويب به دولت ارائه خواهد شد.
معاون وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به طرح ملي نظام پرداخت فرهنگيان، تصريح کرد: در نظامرتبه بندي معلمان ميزان دريافتي و مزاياي فرهنگيان بر اساس توانمندي، تخصص، تاليف و توليد محتواي علمي خواهد بود.
وي با اشاره به اولويت بندي بحث مشارکت ها در آموزش و پرورش نيز گفت: در مشارکت والدين با آموزشو پرورش بايد نگاه ويژه اي ايجاد شود و تخصص ها به مشارکت گذاشته شوند.
رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي در ادامه با اشاره به خريد 500 هزار صندلي جديد براي مدارس، افزود: اين تعداد صندلي طي سال جاري براي استفاده دانش آموزان در اختيار مدارس دولتي قرار خواهند گرفت.
عبدالهيان گفت: همچنين صندوق حمايت از موسسين مدارس نيز به منظور حمايت از فعاليت ها و برنامه هاي اجرايي، آموزشي و پرورشي در سطح مدارس کشور راه اندازي خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به اجراي زنگ گفت و گو در مدارس کشور، افزود : اين زنگ در کنار زنگ انشاء از سال آينده به منظور تعليم حقوق شهروندي به دانش آموزان و کسب مهارت در اين زمينه در سطح مدارس اجرا مي شود.
معاون وزير آموزش و پرورش همچنين با تاکيد بر توجه به دانش آموزان استثنايي در امر آموزش و پرورش ، اظهار داشت: ارائه آموزش هاي مشخص فني و مهارت آموزي يکي از برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان با نيازهاي ويژه است.
به گفته وي، طرح تلفيقي فراگير در آموزش و پرورش استثنايي نيز از سال آينده در راستاي آموزش مهارت هاي تخصصي به دانش آموزان با نيازهاي ويژه در سرفصل هاي کيفيت بخشي اجرا مي شود.
وي همچنين با گراميداشت روز معلم، گفت: رسالت معلم زنده کردن روح بشر در جامعه است و صفات الهي در جلوه معلم نمايانگر مي شود.
عبدالهيان با تاکيد بر اينکه معلم بايد ذهن پرسشگر دانش آموز را تقويت کند، تصريح کرد: همخواني و ياري در رفتار و گفتار، دانش آموزان را تاثير پذير از شخصيت معلم خواهد کرد.







»
تصاویر مرتبط













































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن