تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گنبدکاووس میزبان همایش مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان فدایی:
گنبدکاووس میزبان همایش مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش بود
گنبدکاووس - خبرگزاری مهر: کارشناس انجمن اولیا و مربیان شهرستان گنبدکاووس از برگزاری همایش مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین فدایی شامگاه سه شنبه در این همایش که در گنبدکاووس برگزار شد گفت: مشارکت ایجاد نوعی احساس همبستگی و تعلق جمعی میان افراد یک جامعه به منظور نیل به یک نظام عادلانه اجتماعی است. وی افزود: هر کشوری که به آموزش و پرورش خود توجه کرده است است و در زمینه مشارکت فعال عمل کرده ، توانسته در حد قابل قبولی از توسعه علمی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دست یابد و کشور هایی که به آن بی توجه بودند از توسعه مناسب در این زمینه باز مانده اند. وی بیان کرد: امروزه مشارکت  و آموزش از پایه های بنیادین توسعه هستند و آموزش و پرورش در نتیجه فعالیت  های سه نهاد عمده خانه ، مدرسه و جامعه است که همکاری این 3 نهاد بیش از پیش ضرورت دارد . فدایی گفت: در حال حاضر گنبدکاووس 60 هزار دانش آموز ، 7000 پرسنل شاغل و بازنشسته و 450 آموزشگاه داراست که گستره آموزش و پرورش گنبد و سیع تر از استان می باشد تا جایی که یک مدرسه در بی بی شیروان با مدرسه دیگر در مرز کرند 2020 کیلومتر فاصله دارد. عباسعلی باقری استاد دانشگاه گرگان نیز گفت : بخش عمده تحولات تعلیم و تربیت به دست صاحبنظران است که استاد شهید مطهری یکی از این صاحبنظران است که بزرگداشت بزرگان با همراه راه ومنش انان امکان پذیر می باشد. وی افزود: مردم ولی نعمتان این نظام هرجا احساس کنند به انان نیاز است مشارکت مینمایند، باید نگاه ما به ادبیات تعلیم و تربیت تغییر یابد در دنیای معصر امروز تربیت یک ادبیات جدید پیدا کرده است. وی بیان کرد: در گذشته ارکان مهم تعلیم و تربیت،  دانش آموز ، معلم، مدرسه و کتاب بود؛ ولی امروزه ارکان تعلیم تربیت یادگیرنده، یاد دهنده ها، سازمان یادگیرنده، سازمان یاد دهنده و فرایند ها و تجارب یاد میشود. باقری اظهار کرد: باید نگاه تعلیم و تربیت و اهداف تعلیم وتربیت بازسازی شود آموزش و پرورش سعی در بازنگری آن کند که بدون تغییر نگاه خانواده ما میسر نیست. وی تصریح کرد: امروز باید دانش آموزان محقق و پژوهشگر داشته باشم، شاخص پیشرفت در آموزش بیش از دبستان ، آموزش مشاهده گری و پرسش گری می باشد. باقری اعتماد به نفس ، توان ارتباط و خودباوری را از ویژگیهای مورد نیاز امروز دانست و گفت :یکی از شاخص های ضروری برای موفقیت در زندگی فردا، داشتن تاب آوری و صبر وتحمل می باشد. وی اظهار کرد: اگر ما فقط به المپیادهای خود افتخار کنیم به توسعه نخواهیم رسید، در بعد تربیت نیز باید به تربیت دینی فرزندان از کودکی توجه شود. باقری اذعان کرد: در اداب دینی هرکسی دچار ناهماهنگی و تعارض شود. اگر شجاع باشد راه سوم که باز هم نادرست است انتخاب می کند و اگر ضعیف باشد دورو بار خواهد آمد.


۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن