تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818117343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مواضع ديپلماتيك ظريف نماينده سؤال‌كننده را دودل كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مواضع ديپلماتيك ظريف نماينده سؤال‌كننده را دودل كرد!
وزير امور خارجه ديروز در صحن علني مجلس حاضر شد و درباره هولوكاست، پيشرفت‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران و مواضعش در دانشگاه تهران پاسخگو بود و سرانجام كريمي‌قدوسي از پاسخ‌هاي ظريف قانع شد.


وزير امور خارجه ديروز در صحن علني مجلس حاضر شد و درباره هولوكاست، پيشرفت‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران و مواضعش در دانشگاه تهران پاسخگو بود و سرانجام كريمي‌قدوسي از پاسخ‌هاي ظريف قانع شد.
به گزارش رسانه‌ها، علت انفعال وزير خارجه در موضوع رژيم صهيونيستي و هولوكاست، مستندات تاريخي ظريف در خصوص تأييد دروغ هولوكاست در دولت راستگويان، علت عدم‌حمايت ظريف از پيشرفت‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران و علت موضع ظريف در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامي امريكا چهار سؤال مشترك 46 نفر، 23 نفر، پنج نفر و يك نفر از نمايندگان از وزير امور خارجه بود.
كريمي‌قدوسي به عنوان نماينده سؤال‌كنندگان از ظريف اظهار داشت: مسئولان بايد پذيراي نقدهاي خيرخواهانه باشند و حتماً سه مؤلفه آرمان، اهداف و راهبردهاي عمومي و واقعيات را مد‌نظر داشته باشند. وي با بيان اينكه حضور ظريف در كميسيون امنيت ملي در پاسخش به سؤالات نمايندگان را قانع نكرد، گفت: حوادث بسيار سريع پيش مي‌رود و اتفاقات مهمي در حال وقوع است. دشمنان در چند جبهه با ايران در حال نبرد هستند از اين رو توافق كرديم تا چهار سؤال به صورت همزمان مطرح شود. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در تشريح اولين سؤال گفت: آقاي ظريف در سفر نيويورك مرزبندي شفافي با دشمن نداشت. ظريف در شبكه ‌اي‌بي‌سي امريكا حضور پيدا مي‌كند و مجري برنامه درباره هولوكاست از او سؤال مي‌كند كه فيلم آن آماده است و از اتاق فرمان مي‌خواهم آن را پخش كند. پس از اين فيلم سخنان مقام معظم رهبري درباره هولوكاست پخش شد. كريمي‌قدوسي همچنين به مصاحبه وزير امور خارجه با شبكه 2 آلمان در سفر به داووس اشاره كرد.

   فعاليت تبليغاتي براي معرفي كردن ايران به عنوان تهديد منطقه
وزير امور خارجه بعد از سخنان كريمي‌قدوسي به جايگاه رفت و در توضيحات خود با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران كشوري مستقل، مقتدر و باثبات است، اظهار داشت: فعاليت‌هاي گسترده تبليغاتي قصد دارد تلقي كند كه ايران تهديدي براي منطقه است و براي اين هزينه‌هاي بسياري مي‌كنند تا ايران را به عنوان خطري جهاني معرفي كنند. تحريم‌هاي ظالمانه در سايه اين فضاسازي‌ها انجام شده است. همه اين تلاش‌ها براي اين است كه اقتدار ملي را بشكنند. ظريف با بيان اينكه وزارت خارجه در چنين شرايطي به منزله ديده‌باني هوشمند، تشريح راهبرد با تهديد را بر عهده دارد، گفت: تلاش من كه براي چند صباحي اين مسئوليت سنگين را بر عهده دارم، همواره اين بوده است كه با فضاسازي‌هاي بين‌المللي قاطعانه برخورد كنم و اجازه ندهيم تبليغات مسموم صهيونيستي ايران را مخل امنيت جهاني معرفي كند. از روز پذيرش مسئوليت، بر تحكيم اقتدار و توان دفاعي از هيچ كوششي فروگذار نكرديم تا هيچ كشوري در طمع خام نيفتد. زماني كه از اقتدار ملي سخن مي‌گوييم نظر به همه ظرفيت‌هاست.
ظريف افزود: اجازه نمي‌دهيم ماشين تبليغات صهيونيستي از يك سو با ساختن بمب اتم و از سوي ديگر در پي هراس افكني عليه ملت ايران باشد.
به گفته وي نتانياهو با بي‌شرمي مي‌گويد كه ايران منكر هولوكاست است و مي‌خواهد با ساختن بمب اتم هولوكاست ديگري بسازد.
وي با اشاره به اينكه اگر تمام متن مصاحبه من را پخش مي‌كرديد، عين اين عبارت من را مي‌شنيديد، گفت: فيلمي كه پخش شد خلاصه و با ترجمه نامشخص بود. مردم ايران به فرهنگ اسلام ناب متكي هستند و از نظر مردم كشتن بيگناهان محكوم است. ظريف با تأكيد بر اينكه سياست خارجي دولت تدبير و اميد آسايش و راحتي را از نتانياهو گرفته است و او را به انفعال كشانده گفت: اين توفيق بزرگي است و تمام نيروهاي منطقه از جمله دبيركل حزب‌الله، مسئولان حماس و جهاد اسلامي شخصاً براي آن از من تشكر كردند. اين حركت نيروهاي انقلابي را به وجود آورده است. اين توفيق وامدار خودباوري مردم دلاور و تأكيد بر گفتمان اصيل انقلاب است.
وي در خصوص توان دفاعي ايران و امكانات و تجهيزات آن گفت: آنچه من در دانشگاه تهران گفتم، تأكيد بر اقتدار كشور و تكيه بر اين پيام جاودانه كه بزرگ‌ترين توان ما استقامت ملت ايران است، بود. وزارت خارجه وظيفه ذاتي‌اش كمك به رشد اقتصادي و رفع تهديدات و ايجاد فضاي مناسب براي تحقق اهدافمان است.
وزير امور خارجه افزود: من اقتدار ملي را ناشي از همه امكانات و ظرفيت‌هاي كشور مي‌دانم و در برابر رشادت‌هاي نيروهاي ارتش و آحاد ملت به خصوص خانواده شهدا سر تعظيم فرود مي‌آورم. وي افزود: بر همين اساس معتقدم هرچه در انسجام و همدلي و همبستگي ملت پيش رويم و وجهه مقاومت مردم را تقويت كنيم، توان دفاعي‌مان افزايش مي‌يابد و هر كس بر سر طلب تفرقه بكوبد و مردم را تحقير كند، بزرگ‌ترين خيانت را مرتكب شده است.
وزير امور خارجه با تأكيد بر اينكه سياست خارجي عرصه وحدت ملي نه دعواهاي سياسي و جناحي است، گفت: دست نياز به سوي همه نمايندگان دراز مي‌كنم و به كمك و هدايت و همدلي شما نياز دارم، زماني كه با چالش با قدرت‌هاي بزرگ روبه‌رو هستيم، بايد به اين باور برسيم تنها راه اقتدار همكاري و همدلي همگاني است. وي افزود: آنهايي كه از ايران خطري جهاني مي‌سازند، قصد تحريم و تهديد كشور را دارند، آنها مي‌خواهند ايران را مخالف صلح معرفي كنند، ما ملت صلح‌جو و خواهان تعامل سازنده با جهان براي حراست از منافع ملي و با توكل به قدرت لايزال الهي هستيم.
ظريف گفت: ما با صلابت و منطق و بدون دلواپسي با جهان تعامل مي‌كنيم، ما ملت دلاوريم نه دلواپس.

   پاسخ كريمي قدوسي به ظريف
در ادامه كريمي‌قدوسي عضو كميسيون امنيت ملي در باقي مانده وقت خود گفت: بدانيد عده‌اي محدود حاضرند جان خود را فداي انقلاب اسلامي كنند. دلواپس بودن رمز ماندگاري انقلاب اسلامي است نه بالش زير سر گذاشتن.
وي با بيان اينكه همين دلواپسي پدران و مادران فرزندانشان را هدايت مي‌كند، گفت: ضمن تشكر از مواضع ضد‌صهيونيستي آقاي ظريف مي‌گويم اين چه سخني است كه مي‌گوييد تعدادي از نمايندگان با سؤالات هدايت شده قصد انتقاد دارند. آقاي ظريف من با شناسنامه انتقاد مي‌كنم، ما دلواپس انقلابيم. ظريف در پي اين اظهارات كريمي‌قدوسي به اين سخنان اعتراض كرد و گفت: من نگفتم سؤالات هدايت‌شده نمايندگان.
كريمي‌قدوسي با انتقاد از اينكه ظريف در دانشگاه تهران اعلام كرده است امريكا با يك بمب مي‌تواند سيستم دفاعي ما را از كار بيندازد، گفت: آقاي ظريف اين چه سخني است، شما كه تحصيلكرده امريكا هستيد، وقتي اين گونه سخن مي‌گوييد پس ادبيات رزمندگان زمان چنگ چه مي‌شود. وي افزود: زماني كه رهبري مي‌گويند اگر اسرائيل غلطي بكند تل‌آويو و حيفا را با خاك يكسان مي‌كنيم با اتكا به چه مي‌گويند؟ با اتكا به همين رزمندگان مي‌گويند. كريمي‌قدوسي يادآور شد: شما در جلسه‌اي گفته‌ايد وقت آن است كه نيروهاي مسلح در رزمايش‌ها كوتاه بيايند.
پس از پايان سخنان كريمي‌قدوسي لاريجاني از وي پرسيد آيا از توضيحات آقاي ظريف قانع شده‌ايد يا خير؟ كه قدوسي در پاسخ گفت: آقاي ظريف با صراحت درباره رژيم صهيونيستي صحبت نكردند و ما خواستيم يك بار ديگر از خانه ملت پياممان به سردمداران رژيم سلطه برسد كه دولت، وزير خارجه، نمايندگان مجلس و رهبري همه با رژيم صهيونيستي مخالف هستند.
لاريجاني بار ديگر تأكيد كرد: شما حكم و فلسفه ندهيد و بگوييد آيا قانع شده‌ايد يا خير؟
كريمي‌قدوسي گفت: با فرض اينكه آقاي ظريف نابودي رژيم صهيونيستي را تأييد مي‌كند و به افسانه بودن هولوكاست اذعان داشته باشد، مي‌پذيريم. لاريجاني دوباره گفت: شما حق حكم دادن نداريد، بگوييد آيا قانع شده‌ايد يا خير؟ كريمي‌قدوسي گفت: من اعلام كرده‌ام.
كريمي‌قدوسي به خاطر اصرار نمايندگان براي رأي‌گيري از پاسخ‌هاي ظريف در خصوص انكار هولوكاست و همچنين توان نظامي ايران قانع شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1393 - 18:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن