تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813104943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه 200 ميليون توماني تبديل مراکز راديولوژي آنالوگ به ديجيتال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۵:۴۴ب.ظ)
هزينه 200 ميليون توماني تبديل مراکز راديولوژي آنالوگ به ديجيتال دبير اجرايي سي امين کنگره راديولوژي ايران گفت: با گذشت 7 سال از ابلاغ آيين نامه وزارت بهداشت، کمتر از نيمي از مراکز راديولوژي ديجيتالي شده اند که مهم ترين دليل آن اعتبار ناکافي اين مراکز به دليل پايين بودن تعرفه هاي تعيين شده براي اين مراکز است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر کورش عبدالهي فرد در آستانه برپايي "سي امين کنگره راديولوژي ايران" که از روز 23 ارديبهشت ماه در هتل المپيک تهران برپا مي شود با اعلام اين مطلب گفت: مراکز راديولوژي براي تبديل از آنالوگ به ديجيتال نيازمند هزينه اي بالغ بر 200 ميليون تومان هستند و با تعرفه هاي جديد تعيين شده نمي توان مراکز راديولوژي سنتي ( آنالوگ) را به سيستم ديجيتال تبديل کرد.
وي ادامه داد: موسسات تصوير برداري که با سيستم آنالوگ تجهيز شده اند، همگي آمادگي تبديل شدن به راديولوژي ديجيتال را دارند تا بتوانند، تصاوير خود را در بستر ديجيتالي به ديگر مراکز منتقل کنند، اما به دليل هزينه بر بودن اين فرايند و نبود حمايت هاي دولتي از اين جريان، تنها مراکز تصوير برداري پر مريض توانسته اند، نسبت به تغيير تکنولوژي تصوير برداري خود اقدام کنند.
دکتر عبدالهي فرد تصريح کرد: افزايش کيفيت تصاوير و دقت در تشخيص بيماري ها،امکان انتقال تصاوير به صورت بسته هاي نرم افزاري به ديگر مطب ها و حتي خارج از کشور از عمده مزاياي راديولوژي ديجيتال است.
وي گفت: يافته هاي پژوهشي نشان مي دهد در راديولوژي ديجيتال، ميزان اشعه به بيمار تا 30 درصد کاهش مي يابد که با توجه به مضرات تابش اشعه بر اندام ها و ارگان هاي بدن، ضرورت تبديل سيستم هاي آنالوگ به ديجيتال با هدف کمک به سلامت جامعه به شدت احساس مي شود.
دبير اجرايي سي امين کنگره راديولوژي ايران اضافه کرد: کاهش وابستگي به ديگر کشورها به ويژه در شرايط تحريم و کاهش آلودگي هاي زيست محيطي از ديگر ضرورت هاي ديجيتالي شدن مراکز تصوير برداري است.
وي با اشاره به اينکه ابزار کار راديولوژي وابسته به مواد مصرفي وارداتي است که در حال حاضر با ارز آزاد تهيه مي شود، خاطر نشان ساخت: وزارت بهداشت با افزايش ناکافي تعرفه هاي مراکز راديولوژي در تبديل اين مراکز به مراکز تصوير برداري ديجيتال تاخير ايجاد کرده، اين درحاليست که با تخصيص ارز مبادله اي از سوي دولت به اين مراکز مي توان توسعه و تجهيز اين مراکز را تسهيل کرد.
دکتر عبدالهي فرد ادامه داد: همچنين پيشنهاد مي شود، دولت با استفاده از صندوق هاي خاص حمايتي، تسهيلات لازم را براي خريد تجهيزات پزشکي فراهم آورد. از طرف ديگر با اعمال معافيت هاي مالياتي، معافيت سهم کارفرما از بيمه کارکنان و تخفيف در بخش انرژي، براي مراکز تصوير برداري شرايطي را مهيا سازد تا هم مردم از پايين بودن تعرفه ها بهره ببرند و هم موسسات تصوير برداري قادر به ادامه فعاليت باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن