تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815180590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان است
کد خبر: ۳۹۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ - 06 May 2014


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با یادآوری اینکه جوانان سهمی در مدیریت کشور نداشته و در رده های مختلف مدیریتی و اجرای محلی از اعراب ندارند، گفت: دستگاههای دولتی از به کارگیری مجدد افراد بازنشسته پرهیز کنند چرا که مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان نخبه و با انگیزه است.

به گزارش خانه ملت،سید محمد حسین میر محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت:به روستایی و کشاورزان توجه نمی‌شود، چرا با وجودی که در بخش تولید حداقل 30 درصد سودآوری وجود دارد، اما کشاورز و روستایی دائم رو به تنزل هستند و سودی هم اگر وجود داشته باشد، نصیب دلالان می‌شود.

متن کامل نطق نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

با درود و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رجب ماه بندگی خداوند ابتدا به مشکلات حوزه انتخابیه گلپایگان وخوانسار اشاره  میکنم:تکمیل مسیر اصلی دامنه ، خوانسار، گلپایگان و خمین  و گلپایگان، دهق،‌علویجه در سال 93  از خواسته ها و مطالبات مردم است.

تکمیل تصفیه خانه آب گلپایگان و خوانسار، تکمیل کمربندی خوانسار ، گوگه و گلشهر، اجرایی شدن خط آهن اراک، خمین ، گلپایگان ، اصفهان ، تسریع در احداث سد کوچری و تخصیص حقابه‌های قدیمی گلپایگان از سد جدید کوهسار و از قنوات قدیم  از دیگر مطالبات جدی مردم است.

 یکی دیگر از مطالبات به حق و اصلی مردم توجه دولت به مسائل مذهبی ،‌دینی و فرهنگی در سال اقتصاد و فرهنگ  و در راس آن اجرای صحیح اصل 8 قانون اساسی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است،  خواسته و مطالبه مراجع عظام، علما و روحانیون و متدین می‌باشد و بیم آن می‌رود دروانفسای مشکلات فراوان امروز اقتصادی و هیاهوی بازار مکاره بازی های سیاسی این موضوع مهم مغفول بماند.

از دیگر مسائل اساسی کشور و دغدغه همه نمایندگان مجلس و دولت یازدهم ضرورت توجه به وضع اقتصادی و معیشتی مردم ، کاهش تورم و گرانی ، افزایش رشد اقتصادی و رفع بیکاری و نگاه ویژه به تولید کنندگان و حمایت از ایشان بخصوص کشاورزان و دامداران عزیز و زحمتکش علی الخصوص در روستاها در خط مقدم تولید با کمترین امکانات و حمایت ها که سهم بسزایی در جهاد اقتصادی دارند می‌باشد.

داشتن امنیت غذایی که از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است،  توجه به بخش تولید در عرصه کشاورزی و دامداری و رشته های وابسته را دو چندان می نما ید و  مادامیکه حمایت از کشاورزان و روستائیان با وضعیت موجود می‌باشد نمی توان به این مهم دست یافت ا، کنون روستاهای ما آسایشگاه سالمندان شده ، چرا باید این گونه باشد؟

این قدر که به صنعت توجه می شود که تبعات بسیار زیست محیطی و مشکلات مرتبط دارو به روستاها و کشاورزا توجه نمی شود؟

چرا روستا و کشاورز فریادرس ندارد؟ چرا محصولات روستا با ثمن بخش به فروش می رسد؟  چرا تولید در بخش های مخلتف حداقل 30 درصد سودآور است اما کشاورز و روستائیان دائما رو به تنزل هستند و سودی هم اگر هست آن هم نسیب دلالان می شود که باید دولت و مجلس در این خصوص پاسخگو باشد.

از طرفی کمک و حمایت از کارآفرینان و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر از سد راه تولید بخصوص لزوم همکاری بیشتر بانکها با تولیدکنندگان در زمینه فراهم نمودن منابع مالی و ارزان قیمت جهت افزایش تولید و بهره وری و ایجاد اشتغال پایدار از بدیهیات و  یکی دیگر از ارکان اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

تعهد در اداره بانکها برای این حمایت باید تحول عمده را شاهد باشیم و در این خصوص منابع صندوق توسعه باید به کمک بانکها آید و اگر چنین نشود نه اقتصاد مقاومتی محقق می شود و نه پیشرفت همگام با عدالت.

از نکات مهم دیگری که امروز به بحران جدی در کشور مبدل گردیده است بحث بیکاری جوانان تحصیلکرده و متخصص و عدم به کارگیری و جذب ایشان در دستگاهها و ادارات مختلف کشور می‌باشد.

چرا با وجود اینکه درصد بالایی از جمعیت امروز ما را  جوانان مستعد و تحصیلکرده تشکیل داده است   این جوانان سهمی در مدیریت کشور نداشته و در رده های مختلف مدیریتی و اجرای محلی از اعراب ندارند؟

متاسفانه شاهد هستیم که افراد بازنشسته و سالخورده با بیش از سی و اندی سال سابقه هنوز در پست ها و مناصب مدیریتی کشور در بخشهای دولتی و غیردولتی لشگری و کشوری مشغول به کار می‌باشند و یا برخی دیگر پس از بازنشستگی از سوی دستگاههای مربوطه برگشت به کار گرفته و مجددا بدون هیچ تشریفات اداری مشغول به کار می‌باشند و از چندین نوع حقوق بهره مند هستند در حالیکه بهترین جوانان ما حاضرند حتی با کمترین دستمزدها و حقوق فقط دارای شغل باشند؟

آیا رواست کسانی که آینده کشور و نظام متعلق به آنهاست بیکار بوده و دچار فرسایش شوند؟

همکاران عزیز و گرامی و دولتمردان بزرگوار مدیریت جهادی نیازمند مدیران جوان نخبه و با انگیزه است همانطور  که حضرت امام خمینی (ره)  با اعتماد به جوانان و سپردن مدیریت جنگ  در جبهه های حق علیه باطل به ایشان کشور و انقلاب اسلامی را در مصاف با ابر قدرت ها و متخاصمین غربی همگی در حمایت از صدام جنایتکار به مقابله با ایران برخواسته او را به پیروزی رساندند و نشان دادند این انقلاب به دست جوانان پابرجا بوده و خواهد ماند امروز نیز کشور نیازمند همت و جوشش جوانان برای عبور از شرایط سخت و بحران هاست که باید زمینه را برای حضور آنان به میان آورد.

لذا تقاضای بنده و سایر همکاران خدمتگزار در مجلس شورای اسلامی که  روزانه با ده ها تن از جوانان متعهد و تحصیلکرده انقلابی برای یافتن کار و شغل مواجه هستیم این است که دستگاههای دولتی و نهادهای مختلف اعم از عمومی و غیر دولتی از به کارگیری مجدد افراد بازنشسته پرهیز نموده و عرصه مدیریت جهادی و فضای کسب و کار  را برای جوانان  با انگیزه متخصص و متعهد فراهم سازند.

چرا که خداوند متعال نیز در قرآن کریم بر فضیلت مجاهدین و جهادگران جوان و بازنشستگان تاکید نموده و ایشان را صاحب اجر عظیم در پیشگاه خود می‌داند (فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما)

در پایان این نکته را یادآور می‌شوم ایجاد وحدت و همدلی و همراهی با دولت یازدهم در شرایط حساس کنونی و روند مذاکرات هسته ای ضروری است و به فرموده مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را فرزندان این انقلاب خطاب نموده و فرمود بنده در جریان کاری مذاکرات هستم و ایشان سازش کار نبوده و خائن نیستند.

لذا پرهیز از قضاوت ها و داوری های زودهنگام قبل از حصول نتیجه نهایی ضروری می باشد و دمیدن روح ناامیدی در کشور و فشارهای درونی و ایجاد موانعی بر فشارهای غرب و دشمنان کشور علاوه شده و بر طبل یاس کوفتند و ناقوس شکست خبر از اتمام نبرد  نواختن امری ناصواب است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن