تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814685316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نواز شریف : مشتاق دیدار با روحانی هستم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دفتر نخست وزیری پاکستان / نواز شریف : مشتاق دیدار با روحانی هستم اسلام آباد - ایرنا - دفتر نخست وزیری پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد : محمد نواز شریف در دیدار با ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور ایران ؛با اشاره به اهمیت سفر آتی خود به تهران گفت که وی آماده سفر به ایران و مشتاق دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران می باشد.


دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: ˈنواز شریفˈ با استقبال از وزیر کشور و هیات بلند پایه سیاسی و امنیتی ایران در سفر به اسلام آباد گفته است دو کشور از روابط و ویژگی های مشترک ˈدینی، فرهنگی، تاریخی و موقعیت جغرافیایی ˈبرخوردار هستند.
وی افزود : پاکستان داشتن روابط و تعاملات برادرانه با ایران را بسیار حائز اهمیت می داند.
خانم تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خاجه پاکستان پیش از این اعلام کرد که نواز شریف قصد دارد در روزهای آینده ( احتمالا 21 اردیبهشت ماه ) سفری به تهران داشته باشد و با مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کند.
دفتر نخست وزیری پاکستان در این بیانیه می افزاید: نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر عزم راسخ و اراده قاطع دولت اسلام آباد برای داشتن روابط با تهران گفته است، وجود روابط فراگیر و دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه ای دارای صلح و ثبات در اولویت کاری و اهم سیاست های دولت پاکستان قرار دارد.
نواز شریف با تاکید بر اهمیت روابط تجاری و همکاری های دوسویه بویژه در بخش سرمایه گزاری های مشترک گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان از سال های گذشته به طور متقابل تقویت شده، اما دو کشور باید تمرکز بیشتری بر ارتقای سطح همکاری های اقتصای داشته باشند.
دفتر نخست وزیری پاکستان در این بیانیه افزوده است:نواز شریف همچنین بر نیاز به ترویج راهبرد موثر جهت تقویت هماهنگی و همگرایی در مناطق مرزی مشترک ایران و پاکستان از طریق تعاملات افزون تر میان مقام ها و ایجاد بازارهای مرزی مشترک تجاری تاکید کرد.
نخست وزیر پاکستان افزود: دیدار وزیرکشور ایران از اسلام آباد به عنوان روابط سیاسی و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین ایجاد مسیر نوین برای آینده روابط دو کشور براساس اعتماد متقابل و همکاری های مشترک ارزیابی می شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر ایران نیز در این دیدار از سفر قریب الوقوع نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران و دیدار با مقام های ارشد کشورمان استقبال کرد.
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران و پاکستان دارای ویژگی های مشترک فراوانی هستند و ما پاکستان را کشور دوست و برادر خود می دانیم.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد : هماهنگی میان مقام ها و مسوولان دو کشور باعث ایجاد فضای مناسبی برای افزایش همکاریهای دو سویه میان تهران و اسلام آباد خواهد بود .
وزیر کشور ایران در این دیدار از استقبال گرم نواز شریف نخست وزیر و مقام های پاکستانی در این سفر دو روزه قدردانی کرد و بر افزایش همگرایی میان تهران و اسلام آباد در راستای ارتقای همکاری های دو کشور تاکید کرد.
در این دیدار آقایان ˈمحمد حسن آصفریˈ نماینده مردم اراک و کمیجان و دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر کشورمان در اسلام آباد و هیات بلند پایه سیاسی و امنیتی کشورمان شرکت داشتند.
ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی، ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور و ˈطارق فاطمیˈ دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی نیز در این دیدار حضور داشتند.
وزیر کشورمان امروز در ادامه برنامه سفر رسمی خود به اسلام آباد با ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان ؛ ژنرال ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان و ˈسرتاج عزیزˈ مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و روابط خارجی دیدار خواهد داشت و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت وگو می کند.
ˈ عبدالرضا رحمانی فضلیˈ شامگاه روز گذشته دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی ؛ امنیتی و انتظامی بمنظور دیدار با مقام های ارشد دولت پاکستان به اسلام آباد سفر کرد و در فرودگاه پایگاه هوایی نورخان (چکلاله) از سوی ˈامتیاز تاجورˈ معاون وزیر کشور ؛ حامد علی خان مدیر کل منطقه ای وزارت کشور , جمعی از مقام های وزارت امور خارجه پاکستان , ˈعلیرضا حقیقیانˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و روسای نهادهای ایرانی مقیم و اعصای سفارت کشورمان مورد استقبال قرار گرفت.
وزیر کشور را در این سفر دو روزه محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ؛ علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ؛ علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ؛ سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسوولان وزارت امور خارجه و کشور همراهی می کنند.
آساق ** 1095**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن