تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806363084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصلحی: ریگی نقشه وزارت اطلاعات را به هم زد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مصلحی: ریگی نقشه وزارت اطلاعات را به هم زد


وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه طرح دستگیری ریگی در استان سیستان و بلوچستان کلید خورد گفت:‌ طراحی ما در رابطه با دستگیری ریگی غیر از این اتفاقی بود که پیش آمد. ریگی با رفتن به دبی مخالفت کرد و نقشه ما به هم ریخت. چراکه ما فقط برای آنجا برنامه داشتیم. حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گفتگو با فارس با بیان اینکه طراحی ما در رابطه با دستگیری ریگی غیر از این اتفاقی بود که افتاد گفت: ما از طریق منبعی که ما در کنار او داشتیم متوجه شدیم با آمریکایی‌ ها در قرقیزستان قرار ملاقات دارد و عکس او را هم که می‌بیند متوجه چهره گریم شده و صورت تراشیده او می‌ شود البته اینکه ریگی چه نقشه‌ای داشته را نمی‌دانیم ولی می‌دانیم قرار بود با آمریکایی‌ها ملاقات کند.
ناگفته های دستگیری ریگی از زبان وزیر سابق اطلاعات

مصلحی در تشریح جزئیات دستگیری ریگی گفت : وقتی خبر این قضیه به ما رسید دوستان طراحی کردند و خبر هم این بود که او از پاکستان به افغانستان می‌آید و از‌ آنجا به دبی و سپس به قرقیزستان می‌رود؛ دوستان گفتند ما باید کاری کنیم وقتی این فرد به دبی می‌آید در دبی کار را تمام کرده و او را دستگیر کنیم و این قضیه بر اساس کار اطلاعاتی هم طراحی شده بود و از طریق همان منبع که همراه ریگی بود برای او جا انداخته بودند که وقتی به دبی می‌ رسد در فاصله بین دو پرواز به شهر دبی برود و گردش کند و ما در این فاصله قرار بود او را دستگیر کنیم اما یک دفعه ساعت 10 شب دوستان به من اطلاع دادند پس از نشستن پرواز ریگی در دبی او گفته من به داخل شهر نمی‌ روم، به این ترتیب طراحی ما برای دستگیری او در دبی به هم ریخت چرا که ما فقط آنجا برنامه‌ ریزی کرده بودیم، معاونت مربوط به من گفت قضیه این طور شده است.
وزیر سابق اطلاعات افزود : اینجا می‌خواهم به یک موضوعی اشاره کنم و آن هم توسل به اهل بیت در مواردی است که کار گره می‌خورد؛ من به دوستان گفتم «زیارت عاشورا» بخوانیم و توسل کنیم و قرار شد نیم ساعت بعد در خانه ما بیاید تا ببینیم چه کار کنیم چرا که نمی‌ توانستیم از طریق تلفن صحبت کنیم. به محض اینکه آمد، سوال کردم هواپیمای قرقیزستان از کجا عبور می‌کند؟ گفت از کشور خودمان می‌گذرد و همان جا مطرح شد ما می‌توانیم این هواپیما را در خاک ایران به زمین بنشانیم البته ما نابغه هم نبودیم که به این فکر رسیدیم و لطف الهی بود؛ همان جا با آقای جلیلی تماس گرفته شد و به معاونم گفتم به خانه آقای جلیلی برود چون نمی‌شد تلفنی صحبت کنیم و از آن طرف نیز با آقای فیروزآبادی تماس گرفتیم و قرار شد به خانه ایشان نیز بروند و موضوع را بگویند تا به نیروی هوایی برای اقدام دستور بدهد.
ناگفته های دستگیری ریگی از زبان وزیر سابق اطلاعات

آمادگی نیروی هوایی در دستگیری ریگی مثال‌ زدنی بود
حجت الاسلام حیدر مصلحی ادامه داد : این قضایا طوری است که قرار است اقدام شود باید از چند روز قبل گردش کار انجام شود و یک سیر را طی کند ولی  آقای فیروزآبادی گفت من با مسئولیت خودم می‌توانم این کار را انجام دهم بالاخره دستور دادند و هواپیمای نیروی هوایی بلند شد. من اینجا یک نکته‌ای را می‌خواهم طرح کنم که کسی خیلی به آن توجه نکرده است. بنده معتقدم در این قضیه استکبار باید حواس خود را جمع کند که کشور ما کشوری نیست که در غفلت به سر ببرد. وقتی این دستور داده شد و هواپیما پرواز کرد تا هواپیمای حامل ریگی را بنشاند نیم ساعت فاصله بود. نکته قابل توجه این است که هواپیما آنقدر برای نشاندن هواپیمای ریگی معطل شد که حتی مجبور شد در آسمان سوخت‌گیری کند لذا این آمادگی نیروهای مسلح، به ویژه نیروی هوایی خیلی درس دارد. ما نباید فقط قضیه ریگی را ببینیم البته چون موفقیت بزرگی بوده ما از این نکته غافل هستیم اما باید بدانیم نیروی مسلح ما این طور آماده است. جالب این بود که این هواپیما مرتب به هواپیمای قرقیز می‌گفت باید بنشینید و او با باند فرودگاه تهران تماس می‌گرفت و می‌گفت یک هواپیما بالای سر من به ما دستور فرود می‌دهد در حالی که من مشکلی ندارم، آنها هم می‌گفتند بله مشکلی ندارید، بی‌خود می‌گوید بنشینید. بالاخره هواپیمای قرقیز گفت من به دبی بازمی‌گردم و تنها 5 دقیقه مانده بود از مرز ما خارج شود و ما نتوانیم کاری کنیم که هواپیمای نیروی هوایی چند تیر شلیک کرده بود و گفته بود اگر ننشینید ما می‌زنیم و بالاخره هواپیمای قرقیز نشست.
 ریگی اصلا باور نمی‌کرد هواپیما در هرمزگان نشسته است
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه بالاخره نیز هواپیما در بندرعباس نشست و آنجا نیز مسافران را توجیه کردند که ناراحت نباشند تصریح کرد : البته خود ریگی اصلا باور نمی‌کرد این هواپیما در هرمزگان نشسته است و این نکته قابل توجهی بود. او اصلا باور نمی‌کرد ایرانی‌ها هواپیما را نشانده‌اند.
حجت الاسلام مصلحی افزود :  او بعد از دستگیری نیز گفت : من اصلا باور نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. ما پس از دستگیری وی کارهای قابل توجهی انجام دادیم. مثلاً با خانواده شهدایی که او ترور کرده بود جلسه گذاشتیم و او صحبت کرد و همینطور مانده بود و هیچ استدلالی نداشت البته مشخص بود او نوکر است.


سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن