تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818196675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنایع بزرگ باید از ورزشکاران معلول حمایت کنند/از رسانه های اصفهان راضی نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قهرمان وزنه برداری معلولان جهان:
صنایع بزرگ باید از ورزشکاران معلول حمایت کنند/از رسانه های اصفهان راضی نیستم
اصفهان – خبرگزاری مهر: قهرمان وزنه برداری دسته فوق سنگین وزن معلولان جهان با تاکید بر اینکه با تمام مشکلات مالی دست از تلاش برای اهتزار پرچم ایران بر نمی دارم، گفت: کارخانجات و صنایع بزرگ استان اصفهان باید از ورزشکاران و قهرمانان معلول تیم ملی حمایت کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، میثم متقیان وزنه بردار 19 ساله ساکن محله گاردر خمینی شهر است که در فروردین ماه امسال موفق به کسب مقام اول مسابقات وزنه برداری دسته فوق سنگین وزن معلولان جهان در کشور امارات شد اما مدال خود را به پاس قدرشناسی ها و حمایت های مردمی به مردم اهدا کرد.

این وزنه بردار جوان در گفتگو با مهر خصوص علت گرایش خود به این رشته ورزشی و موفقیت هایش،اظهار داشت: بنده متولد فروردین ماه 1374 هستم که متاسفانه در سن 9 سالگی پدرم را از دست دادم و علاوه بر رنج معلولیت جسمانی و آن هم مادر زادی دچار بحران روحی شدید شدم اما به هر نحوی که بود برای خلاصی از این وضعیت ورزش را تنها راه نجات خود یافتم.

وی افزود: در ابتدا ورزش بندسازی و پرس سینه را از باشگاه ورزشی " هیرمند" خمینی شهر و زیر نظر محمد رضا امیر یوسفی آغاز کردم که به تدریج مورد توجه آقای شیرانی از مربیان سرشناس وزنه برداری معلولان در اصفهان قرار گرفتم.

 این قهرمان جوان وزنه برداری معلولان جهان ادامه داد: در سال 1389 موفق به کسب مقام اول در مسابقات کشوری شدم و به دنبال آن در سال 1390 مصادف با 2011 میلادی در مسابقات جوانان جهان معروف به "آیواز " که در امارات برگزار شد رتبه دوم جهان را بدست آوردم.

متقیان با بیان اینکه در شهریور سال 1391 در مسابقات انتخابی تیم ملی برگزیده شدم بیان داشت: در آبان ماه سال 1392( مصادف با 2013 میلادی ) در مسابقات پارا آسیایی جوانان در شهر کوالالامپور مالزی با زدن وزنه بالای 183 کیلوگرم رکورد جهانی این رشته را نصیب ایران نمودم که تا کنون کسی در دنیا آنرا نشکسته است.  

 
وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان سال 2014 میلادی در امارات متحده عربی گفت: در فروردین امسال این مسابقات با حضور 350 ورزشکار از 59 کشور جهان در کشور نامبرده برگزار شد که با توکل برخداوند مقام اول دسته فوق سنگین وزن را نصیب ملت شریف ایران کردم.

این قهرمان خمینی شهری یادآور شد: در حال حاضر چین،برزیل،قرقیزستان،مصر و نیجریه در عرصه وزنه برداری معلولان کشور های شاخص و رقبای سرسختی به شمار می آیند.

قهرمانی هایم را با قرض به دست آورده ام

متقیان در ادامه درباره مشکلات ورزشی خود و همه معلولان این رشته به خبرنگار مهر گفت: هر ورزشی در کشور فدراسیون تخصصی و بودجه های خاص خود را دارد اما از حق نمی توان گذشت که فدارسیون جانبازان و معلولان کشور به تنهایی و با انواع محدودیت ها متولی تمامی رشته های ورزشی مربوط به این قشر از جامعه است.

وی تاکید کرد: در هر ماه باید حدود دو تا سه میلون تومان خرج تمرینات باشگاه و رفت آمد خود کنم چرا که باید با آژانس به اصفهان تردد کنم که طبیعی است راننده به دلیلی حمل ویلچر مبلغ بیشتری از طلب می کند.

این قهرمان ملی ادامه داد: به عنوان معلول جسمی حرکتی مبلغی ناچیز از بهزیستی به عنوان مخارج زندگی دریافت می کنم که آن را در شان یک شهروند معلول در جامعه نمی دانم و حتی از گفتن رقم آن همواره خودداری می نمایم.

متقیان با بیان مثالی گفت: ضمانت تست دوپینگ حدود سه میلیون تومان پول نیاز دارد که بدون تعارف همیشه این مبالغ را از طریق وام و تسهیلات و نیز کمک برادرانم تهیه کرده ام به عبارت بهتر قهرمانی هایم را با قرض به دست آورده ام و اگر حمایت خانوداه و الطاف خداوند نبود با وضعیت مالی ذکر شده هرگز به این مراتب ترقی نمی رسیدم.  


 وی یادآور شد: مسئولان شهرستان قول هایی برای حمایت مالی به من داده اند از جمله شهردار خمینی شهر که وعده اعطای یک قطعه زمین مسکونی را در اوایل امسال داده اما تا کنون در عمل چیزی مشاهده نکرده ام.

ای کاش وزنه بردار مازندرانی بودم !

متقیان با انتقاد از بی توجهی به وضعیت ورزشی جانبازان و معلولان استان گفت: از سال 2006 تا کنون در این رشته هیچ ورزشکاری از استان اصفهان موفق به کسب مدال و ماندگاری بر سر عناوین خود نشده  که این امر نشان از بی توجهی و عدم حمایت از این قشر است.

وی گفت: به صراحت می گویم که اگر در تیم های مازندرانی وزنه می زدم حداقل ماهانه 500 هزار تومان حقوق داشتم اما در اصفهان هیچ خبری از حمایت از ورزشکار معلول در سطح تیم ملی نمی بینم.

رکوددار وزنه برداری فوق سنگین معلولان جهان با بیان اینکه یک وزنه بردار نیاز قطعی به تمرین در منزل دارد،تاکید کرد: میز وزنه برداری مخصوص معلولان حدود پنج میلیون تومان قیمت دارد که با شرایط بیان شده توان خرید آنرا هم ندارم.

از رسانه های اصفهان ر اضی نیستم

متقیان تصریح کرد: از رسانه های اصفهان راضی نیستم چرا که آنطور که شایسته است مسائل و مشکلات معلولان ورزشکار را پیگری نمی کنند به بیان بهتر گویی به غیر از فوتبال دیگر دغدغه ای در ورزش استان وجود ندارد.

وی بیان داشت: رسانه ها با انتشار مشکلات ورزشکاران معلول می توانند افکار مسئولان را به حمایت از آنان جلب کنند و از سوی دیگر موجی از امید را برای حرکت جامعه معلول به سمت نشاط و ورزش فراهم کنند.

صنایع بزرگ از معلولان حمایت کنند

این قهرمان تیم ملی پوش گفت: کارخانجات بزرگ صنایع سنگین استان تقریبا در تمامی رشته های ورزشی برای افراد سالم و عادی تیم ایجاد کرده اند اما باید به هر حال باید ورزشکاران و مدال آوران معلول را از نیز تحت پوشش خود بگیرند.

متقیان یادآور شد: البته در کشور مسابقات لیگ و باشگاهی سراسری و منظم برای وزنه برداری معلولان وجود نداشته و طبق سخنان عنوان شده قرار است امسال این امر اجرایی شود که این موضوع می تواند موجب امیدواری این دسته از ورزشکاران باشد.

ضرورت تغییر زمان امتحانات تحصیلی ورزشکاران ملی

وی دربخش دیگری از سخنان خود از نحوه برگزاری امتحانات تحصیلی خود نیز انتقاد کرد و گفت: به دلیل شرکت در مسابقات جهانی از درس خواندن و شرکت در امتحانات محروم شدم به عبارت بهتر نتوانستم دیپلم خود در رشته کامپیوتر را بگیرم.

این قهرمان ملی ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل حضور ملی پوشان در اردوهای تیم ملی و مسابقات جهانی باید شرایط  و زمان خاصی برای امتحانات آنها تعیین کند تا در تحصیلات خود دچار مشکل نشوند.

اهدای مدال جهانی به مردم خمینی شهر

متقیان درباره علت اعطای مدال قهرمانی جهان خود به مردم خمینی شهر یادآور شد: همشریانم به خصوص از طریق کانون اندیشه و کانون فرهنگی مسجد ابوالفضل محله گاردر با برپایی جشنی در شهرداری از زحمات من تقدیر کردند و من نیز این مدال را تمامی مردم شهر اهدا کردم که در حال حاضر این مدال در شهرداری گذاشته شده است.

با همه مشکلات از تلاش دست نمی کشم

متقیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از ابتدای شروع ورزشم با وزن بالایی که داشته هم بر روی زانو های خود حدود 30 پله باشگاه را پایین و بالا می رفتم علاوه بر آنکه پیاده رو ها و پارکها را نیز با نصب میله های فلزی بر روی ویلچر معلولان بسته اند که آن هم مشکلات خود را برای این افراد رقم زده که واقعا شرح همه آنها به درازا می کشد.

وی در پایان تاکید کرد: همواره خداوند را تنها یاور خود دانسته ام و علی رغم تمام مشکلات مالی و معیشتی ذکر شده لحظه ای از تلاش برای اهتزاز پرچم ملت ایران در مسابقات ورزشی جهان دست نخواهم کشید.




۱۳۹۳/۲/۱۶ - ۱۱:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن