تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805281311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام مالی جهان در دست گروهی از چهره‌های فاسد و تشنۀ قدرت، زیر نظر آمریكا/ 147 شرکت و موسسه کنترل‌کننده اقتصاد جهانی کدامند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش ویژه؛
نظام مالی جهان در دست گروهی از چهره‌های فاسد و تشنۀ قدرت، زیر نظر آمریكا/ 147 شرکت و موسسه کنترل‌کننده اقتصاد جهانی کدامند؟
"کارن هاجس" کارمند سابق و افشاگر بانک جهانی معتقد است ؛ اداره جهان توسط نخبگان جهانی و با شیوه بردگی بدهی شهروندان صورت می‌پذیرد. وی معتقد است ؛ "آمریكا یک سیستم " نئو فئودالیسم " دارد که در ساختار آن ، همه شهروندان آمریكایی و دولت‌های جهان ، غرق در بدهی و بردگی مالی هستند".
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "کارن هاجس" کارمند سابق و افشاگر بانک جهانی، فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه ییل است . او نزدیك به 20 سال در بخش حقوقی بانک جهانی فعالیت داشته است .







"هاجس" به دلیل افشای فساد در داخل بانک جهانی از سمت مشاور ارشد بانك جهانی اخراج شده است .


برحسب موقعیت حساس شغلی ، "كارن هاجس" از سیاست‌های درونی بانك جهانی و نحوه مدیریت مالی جهان توسط نخبگان جهانی اطلاع كافی داشته است ، بنابراین اطلاعاتی که او افشا ساخته است ، كاملا مستند و تكاندهنده است . 


بنا به گفته كارن هاجس ، نخبگان جهانی با استفاده از موسسات مالی و  شرکت‌های بزرگ ، برای تسلط بر دایره اقتصادی جهانی ، اهتمام دارند .


هدف سیستم مالی جهان ، کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها است. آنها (نخبگان مالی) ، مقروض شدن مردم و دولت‌ها را مدنظر دارند ، و اینكه همه سیاستمداران به دریافت کمک‌های مالی برای مبارزات انتخاباتی خود ، به آنها وابسته باشند ، تا از این طریق اجرای سیاست‌های آتی آنها تضمین شود .


از آنجا که نخبگان تمام شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای را در اختیار دارند ، رسانه‌های جریان اصلی هرگز به ما اجازه اطلاع از نقص سیستم مالی را نداده و نخواهند داد . 


این وکیل تحصیل کرده ، در بانک جهانی بیش از دو دهه فعالیت داشته است. 


کارن هاجس در دانشکده حقوق دانشگاه ییل و اقتصاد دانشگاه آمستردام تحصیل كرده است . او از سال 1980 تا 1985 در بانك آمریكا و در بخش حقوقی بانک جهانی نیز از 1986 تا 2007 کار کرده است. او کمیته سازمان غیر دولتی ، بخش قانون بین‌المللی کانون وکلای آمریکا و کمیته همکاری‌های چند جانبه و پاسخگویی سازمان‌های بین المللی شعبه‌های آمریکایی "انجمن حقوق بین الملل" را تاسیس كرده است.


امروز، كارن هاجس سخت در تلاش است تا هویت واقعی نظام مالی فاسد جهانی را ، که نخبگان جهانی با استفاده از آن درصدد کنترل ثروت جهان هستند ، افشا سازی كند. در طی مصاحبه‌ای با نیو آمریکن ، كارن در مورد این موضوع كه ما چگونه داوطلبانه به نخبگان جهانی اجازه تسلط بر منابع جهانی را داده ایم ، صحبت كرده است . 


به گفته وی ، نظام مالی جهانی توسط یک گروه کوچک از اشخاص فاسد، چهره‌های تشنه به قدرت ، متعلق به خزانه‌داری آمریكا ، كنترل می‌شود . این شبکه مالی ، با کنترل كردن رسانه‌ها تلاش دارند بر جنایات خود سرپوش بگذارند . 


دقیقا زمانی كه وی تصمیم به افشاسازی ابعاد تیره بانك جهانی گرفت ، توسط مقامات از سمت خود كنار گذاشته شد .


 در حال حاضر، همراه با شبکه‌ای از افشاگران ، هاجس بر تحقق این امر بیش از گذشته اصرار دارد . 


وی در ژورنال "پلاس وان " ، در مورد "شبکه‌ای از کنترل شرکت‌های بزرگ جهانی" ، در مورد گروه کوچکی از سازمان‌ها - بیشتر موسسات مالی به ویژه بانك‌های مرکزی - و نقش قابل توجه آنها در نفوذ و تاثیر بر اقتصاد بین المللی از پشت صحنه ، پرده برداشت .


به ضم وی ، "آنچه که اكنون در جریان است ، تسلط این گروه كوچك بر منابع مالی جهان است ، و اینكه "قدرت‌های فاسد" موفق به تسلط بر رسانه‌ها و هدایت افكارعمومی نیز شده‌اند . 


مطالعات انجام شده نشان می‌دهد كه ، تنها 147 شرکت بزرگ در جهان ، حدود 40 درصد از کل اقتصاد جهانی را كنترل می‌كنند ....!


جالب اینكه در این گروه 147‌تایی ، مالكیت اكثر این شركت‌های بزرگ یا به عبارتی کنترل 40 درصد از کل ثروت جهان ، در این شبکه در دست عده خاصی است. 


در واقع، کمتر از 1 درصد از شرکت‌ها ، کنترل 40 درصد از ثروت کل شبکه را در اختیار دارند ، كه بیشتر آنها موسسات مالی می‌باشند . در بین 20 موسسه برتر و بانفوذ ، بانک بارکلیز، جی پی مورگان ، و گلدمن ساکس گروپ دیده می‌شوند .


به 50 مورد از این لیست 147تایی توجه كنید: 
    1. Barclays plc 2. Capital Group Companies Inc 3. FMR Corporation

4. AXA 5. State Street Corporation 6. JP Morgan Chase & Co 7. Legal & General Group plc

8. Vanguard Group Inc 9. UBS AG

10. Merrill Lynch & Co Inc
11. Wellington Management Co LLP 12. Deutsche Bank AG
13. Franklin Resources Inc 14. Credit Suisse Group
15. Walton Enterprises LLC


16. Bank of New York Mellon Corp 17. Natixis 18. Goldman Sachs Group Inc 19. T Rowe Price Group Inc 20. Legg Mason Inc 21. Morgan Stanley 22. Mitsubishi UFJ Financial Group Inc 23. Northern Trust Corporation 24. Société Générale

25. Bank of America Corporation 26. Lloyds TSB Group plc 27. Invesco plc 28. Allianz SE 29. TIAA 30. Old Mutual Public Limited Company 31. Aviva plc 32. Schroders plc

33. Dodge & Cox 34. Lehman Brothers Holdings Inc* 35. Sun Life Financial Inc 36. Standard Life plc 37. CNCE 38. Nomura Holdings Inc 39. The Depository Trust Company 40. Massachusetts Mutual Life Insurance 41. ING Groep NV 42. Brandes Investment Partners LP 43. Unicredito Italiano SPA 44. Deposit Insurance Corporation of Japan 45. Vereniging Aegon 46. BNP Paribas 47. Affiliated Managers Group Inc 48. Resona Holdings Inc 49. Capital Group International Inc 50. China Petrochemical Group Company  
بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک های مرکزی مانند خزانه داری فدرال ، به معنای واقعی کلمه ، ایجاد و جریان پول در سراسر جهان را كنترل می‌كنند .





 
در راس این سیستم ، بانک تسویه حساب‌های بین المللی قرار دارد .


***  بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (به انگلیسی: Bank for International Settlements یا BIS) سازمانی بین‌المللی‌ست که همکاری و مشارکت‌های پولی و مالی را تقویت می‌نماید و به عنوان یک بانک به بانک‌های مرکزی، خدمات می‌دهد . این نهاد در ۱۷ مه ۱۹۳۰ میلادی تأسیس گردید و بدین روی قدیمی‌ترین سازمان مالی بین‌المللی جهان به شمار می‌رود . از آنجا که مشتریان بانک تسویه بین‌المللی را بانک‌های مرکزی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی تشکیل می‌دهند ، این نهاد از افراد و شرکت‌های خصوصی سپرده نمی‌گیرد و به آنها خدمت‌رسانی مالی نمی‌کند. به عبارتی ، بانک مرکزی بانک های مرکزی است . 
اغلب مردم حتی در مورد بانک تسویه حساب‌های بین المللی چیزی نمی‌دانند اما یک سازمان بسیار مهم در عرصه مالی است. این "بانک مرکزی جهان" به معنای واقعی کلمه در مقابل قوانین كشورهای عضو ، ایمن و غیرمتعهد است .
یک سازمان بسیار قدرتمند بین المللی است که اکثر مردم هرگز در مورد نحوه كنترل عرضه پول در جهان ، چیزی نشنیده‌اند. این بانك در بازل، سوئیس واقع شده است ، شعبه‌هایی هم در هنگ کنگ و مکزیک دارد .
 این بانک مرکزی ، یك بانك مركزی غیر پاسخگو و غیر منتخب جهان است که از پرداخت مالیات معاف و به قوانین ملی تعهد ندارد .
   حتی ویکیپدیا به این امر اذعان كرده است که این بانك مركزی ، در قبال هیچ دولت واحد ملی ، پاسخگو نیست .
برنامه اصلی ، بانک تسویه حساب‌های بین المللی ، راهنمایی و مدیریت سیستم برنامه ریزی شده مالی جهانی است . 
  امروزه ، 58 بانک مرکزی جهان عضو این بانك می باشند ، و هر دو ماه، بانکهای مرکزی جهان در بازل برای "نشست اقتصاد جهانی" دور هم جمع می‌شوند.
 در طول این جلسات، تصمیم‌گیری‌های سران مالی جهان ، دقیقا بر زندگی هر مرد ، زن و کودک در سطح جهان ، تاتثیر مستقیم می‌گذارد .
بانک تسویه حساب‌های بین المللی یک سازمان جهانی - مالی است که توسط نخبگان جهانی تاسیس شد و از آن برای تامین منافع نخبگان جهانی استفاده می‌شود . این بانك یکی از پایه‌های اصلی و در حال ظهور در سیستم اقتصادی جهان است.
این سیستم بر حسب اتفاق و یا ناخواسته ایجاد نشده است. در واقع، نخبگان جهانی توسعه این سیستم را مدت‌ها قبل در دستور كار خود قرار داده بودند .
قدرت سرمایه‌داری مالی ، بر ایجاد یک سیستم جهانی " کنترل مالی " برای افراد خصوصی و تسلط بر نظام سیاسی هر کشور و اقتصاد جهان به عنوان یک هدف کلی ، هدف گذاری كرده‌اند . 
هدف ، كنترل این سیستم بر اساس یک مدل فئودال توسط بانک‌های مرکزی جهان ، كه بطور یكپارچه ، و براساس توافق‌نامه‌های مخفی در جلسات مکرر خصوصی و کنفرانس ها ، اقدام كنند . 
در راس این نظام مالی ، بانک تسویه حساب‌های بین المللی مستقر در بازل، سوئیس است ، یک بانک خصوصی متعلق و تحت کنترل بانک‌های مرکزی جهان که خود نیز شرکت‌های خصوصی هستند .
و این دقیقا همان چیزی است که ما امروز با آن مواجه هستیم. 
ما یک سیستم "نئو فئودالیسم" داریم که در آن همه مردم و دولت‌های ملی زیر بار بدهی مالی به بردگی گرفته شده‌اند .
 این سیستم توسط بانک‌های مرکزی و بانک تسویه حساب‌های بین المللی اداره می‌شود، و به طور سیستماتیک به انتقال ثروت جهان از مردم به دست نخبگان جهانی مبادرت دارد .
اما بیشتر مردم نمی‌دانند که این جریان بردگی مالی حقیقت دارد و در زندگی امروز ما اتفاق می‌افتد چرا که ، نخبگان جهانی بر آنچه ما می‌بینیم، می‌شنویم و فکر می‌کنیم ، نفوذ دارند .
امروزه ، تنها شش شرکت رسانه‌ای غول پیکر وجود دارد که بیش از 90 درصد اخبار و جریان‌های خبری گوناگون را در ایالات متحده كنترل می‌كنند .
مردم آمریكا به طورر متوسط 153 ساعت در ماه تلویزیون نگاه می كنند ، بنابراین نفوذ این شش شركت رسانه‌ای را نباید كم ارزش تلقی كرد .
در لیست ذیل ، شش شركت به همراه شركت‌های تحت تملك آنها را ارائه داده‌ایم :
 
Time Warner(تایم وارنر)


 
Home Box Office (HBO)
Time Inc.
Turner Broadcasting System, Inc.
Warner Bros. Entertainment Inc.
CW Network (partial ownership)
TMZ
New Line Cinema
Time Warner Cable
Cinemax
Cartoon Network
TBS
TNT
America Online
MapQuest
Moviefone
Castle Rock
Sports Illustrated
Fortune
Marie Claire
People Magazine




Walt Disney(والت دیسنی و زیرمجموعه‌ها)
 


ABC Television Network
Disney Publishing
ESPN Inc.
Disney Channel
SOAPnet
A&E
Lifetime
Buena Vista Home Entertainment
Buena Vista Theatrical Productions
Buena Vista Records
Disney Records
Hollywood Records
Miramax Films
Touchstone Pictures
Walt Disney Pictures
Pixar Animation Studios
Buena Vista Games
Hyperion Books




Viacom(ویاکام و زیرمجموعه‌ها)


 
Paramount Pictures
Paramount Home Entertainment
Black Entertainment Television (BET)
Comedy Central
Country Music Television (CMT)
Logo
MTV
MTV Canada
MTV2
Nick Magazine
Nick at Nite
Nick Jr.
Nickelodeon
Noggin
Spike TV
The Movie Channel
TV Land
VH1




News Corporation(نیوز کورپوریشن و زیرمجموعه‌ها)
 


Dow Jones & Company, Inc.
Fox Television Stations
The New York Post
Fox Searchlight Pictures
Beliefnet
Fox Business Network
Fox Kids Europe
Fox News Channel
Fox Sports Net
Fox Television Network
FX
My Network TV
MySpace
News Limited News
Phoenix InfoNews Channel
Phoenix Movies Channel
Sky PerfecTV
Speed Channel
STAR TV India
STAR TV Taiwan
STAR World
Times Higher Education Supplement Magazine
Times Literary Supplement Magazine
Times of London
20th Century Fox Home Entertainment
20th Century Fox International
20th Century Fox Studios
20th Century Fox Television
BSkyB
DIRECTV
The Wall Street Journal
Fox Broadcasting Company
Fox Interactive Media
FOXTEL
HarperCollins Publishers
The National Geographic Channel
National Rugby League
News Interactive
News Outdoor
Radio Veronica
ReganBooks
Sky Italia
Sky Radio Denmark
Sky Radio Germany
Sky Radio Netherlands
STAR
Zondervan


CBS Corporation(سی بی اس و زیرمجموعه‌ها)
 


CBS News
CBS Sports
CBS Television Network
CNET
Showtime
TV.com
CBS Radio Inc. (130 stations)
CBS Consumer Products
CBS Outdoor
CW Network (50% ownership)
Infinity Broadcasting
Simon & Schuster (Pocket Books, Scribner)
Westwood One Radio Network




NBC Universal(ان بی سی و زیرمجموعه‌ها)
 


Bravo
CNBC
NBC News
MSNBC
NBC Sports
NBC Television Network
Oxygen
SciFi Magazine
Syfy (Sci Fi Channel)
Telemundo
USA Network
Weather Channel
Focus Features
NBC Universal Television Distribution
NBC Universal Television Studio
Paxson Communications (partial ownership)
Trio
Universal Parks & Resorts
Universal Pictures
Universal Studio Home Video


 گزارش از سید مجید حسینی


منابع:


http://www.activistpost.com/2013/09/world-bank-whistleblower-karen-hudes.html
http://21stcenturywire.com/2013/10/03/whistleblower-karen-hudes-how-the-global-elite-rule-the-world/
http://www.newscientist.com/article/mg21228354.500-revealed--the-capitalist-network-that-runs-the-world.html#.U11BgqLc_XT
http://theeconomiccollapseblog.com/archives/who-runs-the-world-solid-proof-that-a-core-group-of-wealthy-elitists-is-pulling-the-strings






انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن