تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805247068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي‌طبا: وزارت ورزش در خصوصي‌سازي باشگاه‌ها هيچ كاره است


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: هاشمي‌طبا: وزارت ورزش در خصوصي‌سازي باشگاه‌ها هيچ كاره است



روزنامه اعتماد: وضعيت ورزش ايران در اين سال‌ها حركتي سينوسي بوده و توسعه و رشد و روندي منطقي نداشته است. به نظر مي‌رسد مشكل، عدم برنامه‌ريزي مديراني باشد كه در مسيري مناسب براي پيشرفت قرار نمي‌گيرند. هاشمي‌طبا هنوز هم يكي از بهترين مراجع براي كارشناسي در مباحث مديريتي ورزش است و گويي تجربه مديريتي‌اش در ورزش تبديل به بزرگ‌ترين سرمايه شده است. مصطفي هاشمي‌طبا هميشه نگاه دقيق به رويدادها دارد و در سطح نمي‌ماند و با عمق كار دارد. نگاه دقيق و عميق او باعث شد تا درباره رخدادهايي كه در اين شش‌ ماه كه وزير جديد آمده است، همكلام شويم. با مصطفي هاشمي‌طبا، رييس سابق كميته ملي المپيك، رييس سازمان تربيت‌بدني، معاون اكبر هاشمي‌رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي كه هميشه خوش سخن بوده است به گفت‌وگو نشستيم.


حدود شش ماه از انتخاب وزير ورزش و جوانان مي‌گذرد. عملكرد وزارتخانه را در اين مدت چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

خيلي زود است كه بخواهيم در خصوص عملكرد وزارت ورزش و جوانان نظر دهيم. در جريان دقيق كارهاي وزارت ورزش و جوانان نيستم اما با اين حال در اين مدت شاهد نگاه كلي در ورزش نبوديم. انتظار داشتيم كه وزارتخانه نگاه كلي داشته باشد و به ورزش كل كشور اهميت دهد اما مي‌بينيم كه تمام وقتش را صرف دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مي‌كند. وزير بايد سياستگذاري كلي داشته باشد.

آيا وزارت ورزش و جوانان توانسته است انتظارها را برآورده كند؟

اگر مي‌خواهيم بدانيم كه وزارت ورزش و جوانان انتظارات را برآورده بايد ابتدا ببينيم كه چه امكاناتي در اختيارش قرار گرفته است. مطمئنا امكانات كافي نبوده است و نمي‌توان توقع داشت كه وزارتخانه بتواند امكانات را برآورده كند. وزير هر كاري بخواهد انجام دهد مطمئنا با يك مشكل خاص روبه‌رو مي‌شود. اماكن ورزشي ما و امكانات موجود در ورزش ما صفر است. حرف و فكر وزير ورزش و جوانان درست است اما ابزاري براي پياده‌ كردن افكار خود ندارد. حرف‌هاي خوبي در اين مدت زده شده است و برنامه‌‌ريزي‌هاي خوبي انجام شده است اما ابزار كافي وجود ندارد. ابزار اصلي امكانات مالي و سخت‌افزاري است. وزير بايد از نيروهاي قوي و كارآمد استفاده كند تا بتواند توقعات را برآورده كند. با درگير شدن و وقت را اين گونه صرف كردن نمي‌توان توقعات را برآورده كرد.

اين روزها موضعي كه وزير نسبت به فوتبال گرفته است با موضعي كه در گذشته نسبت به فوتبال وجود داشت، متفاوت است. آيا اين موضع‌گيري كار درستي است؟

در حال حاضر زود است كه در اين باره نظر دهيم. بايد صبر كنيم و منتظر شويم تا نتيجه اين موضع‌گيري را در آينده ببينيم.

ورزش ايران به چه كارهايي نياز دارد تا بتواند حرفه‌يي شود و هر سال شاهد اين همه تغييرات در سمت مديريتي و هيات‌مديره‌ها نباشيم؟

ورزش حرفه‌يي نياز به شرايط اقتصادي مناسب دارد. شرايط اقتصادي خوب ما را به سمت حرفه‌يي‌گري حركت مي‌دهد. ورزش ما تنها ورزش قهرماني است و با ورزش حرفه‌يي فاصله دارد. ورزش حرفه‌يي مي‌تواند درآمدزايي كند اما ورزش ما مصرف‌كننده است. تا زماني كه حرفه‌يي نشويم اين گونه تغييرات ادامه دارد.

شما به مسائل اقتصادي اشاره كرديد. چگونه مي‌توان مشكلات اقتصادي را برطرف كرد تا باشگاه‌ها بدهكار نباشند؟

بايد از بنگاه‌هاي اقتصادي در ورزش استفاده شود و از درآمدزايي‌اي كه از بنگاه‌هاي اقتصادي به دست مي‌آورند براي باشگاه هزينه كنند اما اجرا نشدن قانون باعث مي‌شود تا باشگاه‌ها نتوانند درآمدزايي كنند مثلا فهرست درآمد باشگاه‌هاي اروپايي را نگاه كنيد و سپس با ايران مقايسه كنيد. كدام يك از درآمدزايي‌هايي را كه آنها دارند ما داريم. به طور مثال فروش پيراهن باشگاه را در نظر بگيريد. اگر شخصي بخواهد پيراهن تيم باشگاهي را در خارج خريداري كند بايد چندين دلار يا يورو پول دهد و پيراهن را از نمايندگي‌هاي باشگاه‌ خريداري كند اما در ايران شما مي‌توانيد از تمام فروشگاه‌هاي ورزشي، پيراهن هر تيمي را كه مي‌خواهيد تهيه كنيد. در ايران از برند باشگاه سوءاستفاده مي‌شود. ساده‌ترين مسائل حقوق يك باشگاه‌ها رعايت نمي‌شود. با شرايطي كه ما داريم برطرف كردن مشكلات اقتصادي توسط خود باشگاه‌ها و بدون كمك دولت بسيار سخت است.

براي آنكه باشگاه‌هاي ما به سمت خصوصي‌سازي حركت كنند و بتوانند خودكفا شوند به چه روش و عملكردي نياز داريم؟

پول خيلي مي‌تواند كمك كند تا باشگاه‌ها به بخش خصوصي واگذار شوند اما مساله اصلي اين است كه بخش خصوصي كه مي‌خواهد در بخش ورزش سرمايه‌گذاري كند بايد به دنبال پيشرفت و درآمدزايي باشد نه اينكه فقط هزينه كند. نبايد بخش خصوصي بيايد و از جاي ديگر درآمد داشته باشد و در ورزش هزينه كند. در اين مدت افرادي بودند كه بدون منطق اقتصادي وارد ورزش شدند و پول را از جاي ديگر مي‌آوردند و در ورزش هزينه مي‌كردند كه در نهايت ناموفق بودند. ورزش نبايد محلي براي خيريه باشد و بايد بخش خصوصي بتواند با ايجاد بنگاه اقتصادي از خود ورزش خرج ورزش را دربياورد.

آيا وظيفه وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان خصوصي‌سازي است كه تيم‌هايي مثل استقلال و پرسپوليس را به بخش خصوصي واگذار كنند يا اينكه وزارت ورزش تصميم‌گيرنده است؟

وزارت ورزش و جوانان در خصوصي‌سازي باشگاه‌ها هيچ كاره است. خصوصي‌سازي باشگاه‌ها وظيفه سازمان خصوصي‌سازي است كه سازمان خصوصي‌سازي هم در اين مدت اقدامي نكرده است به دليل اينكه با روش‌هايي كه ما انجام مي‌دهيم بستر براي خصوصي‌سازي مهيا نيست.

خيلي‌ها معتقدند كه فعاليت و عملكرد اميررضا خادم بيشتر مثل ظاهرسازي است. نظرتان را در اين باره بگوييد.

اميررضا خادم انساني كاملا توانا و قانونمند است اما سمت سازماني‌اي كه دارد هيچ ربطي به كاري كه انجام مي‌دهد ندارد. به طور حتم حكمي گرفته كه به دنبال اين كار‌ها مي‌رود.

اين روزها بحث انتشار قراردادها خيلي سروصدا كرده است. تعدادي از افراد با شفاف‌سازي موافق هستند و تعدادي ديگر مخالف. نظر شما درباره انتشار قراردادها چيست؟

به نظرم قراردادها بايد كاملا روشن و شفاف باشد. هر شخصي در هر جايگاهي كه هست بايد از پولي كه دريافت مي‌كند، دفاع كند. دزدي كه نكرده است؟ بازيكن مي‌گويد قيمت من دو ميليارد تومان است و براي پولي كه مي‌گيرد، دليل مي‌آورد. نبايد مخفي‌كاري در انتشار قراردادها صورت بگيرد به دليل اينكه پول از جيب دولت مي‌رود. اين پول‌ها هم مثل حقوق كارمندان دولت بايد شفاف باشد. عدم شفافيت در قراردادها باعث ايجاد دلالي، زيرميزي و رشوه مي‌شود.

هيات‌مديره پرسپوليس معرفي شد و تنها محمدرضا رحيمي و حميد استيلي براي ورزشي‌ها نام‌آشنا هستند. آيا افرادي كه با ورزش آشنا نيستند، مي‌توانند كمك كنند؟

بعضي از افراد را مي‌شناسم و برخي را نمي‌شناسم اما آقاي محمدرضا رحيمي مدير توانمندي است و سال‌ها در ورزش بوده و سابقه خوبي دارد. اميدوارم پرسپوليس با آقاي رحيمي پيشرفت كند.

كارلوس كي‌روش، سرمربي تيم‌ملي از امكانات سخت‌افزاري اردوي آفريقاي‌جنوبي ناراحت بود. وظيفه فدراسيون در برابر اين گونه ضعف‌ها چيست؟

به نظرم اين حرف‌ها درست نباشد و اين موضوع پشت پرده دارد. در گذشته نيز كي‌روش از شركت حامي تيم‌ملي پول خواسته كه آنها ندادند و حالا از آن شركت ناراضي است. مشكل اصلي سر پول است. كلا عدم شفاف‌سازي‌ها تاثير خود را در تمام نقاط ورزش گذاشته است.



سه شنبه, 16 ارديبهشت 1393 ساعت 02:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن