تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815972294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک ها عامل اصلی گرانی مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بانک ها عامل اصلی گرانی مسکن تهران- ایرنا- استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: ورود بانک ها به معاملات غیرمنقول به زیان همه است.


ˈسید محمود کاشانیˈ استاد حقوق دانشگاه بهشتی در برنامه پایش گفت: ورود بانک ها به معاملات غیرمنقول به زیان همه است و بانک ها به صورت غیرقانونی وارد خرید و فروش ملک شده اند، بانک ها حق ایجاد شرکت و خرید سهام شرکت ها را ندارند.
کاشانی با بیان اینکه، بانک نهاد بسیار ارزشمندی در همه کشورها محسوب می شود، گفت: تاسیس اولین بانک حدود 300 سال پیش در انگلیس صورت گرفت و 200 سال پیش نیز اولین بانک ها در اروپا تاسیس شدند. در ایران نیز حدود یک صد سال پیش اولین بانک شاهی تاسیس شد، اما متاسفانه پس از دوران مشروطیت با توجه به فشار زیادی که ازطرف مجلس بر روی دولت به منظور تاسیس بانک صورت می گرفت، به دلیل بی ثبات بودن و ضعف دولت ها این امر به تعویق افتاد.
وی با اشاره به اینکه، سرانجام در سال 1306 تاسیس اولین بانک ملی در کشور به تصویب رسید، افزود: به طور کلی رسالت بانک، گردآوری سپرده های کوچک و بزرگ مردم و پرداخت وام در بخش های گوناگون مانند؛ کشاورزی، صنعت و تجارت است که این مسئله یک وجه مشترک بین بانک های ایران و سایر کشورها محسوب می شود.
کاشانی تصریح کرد: بر اساس قانون پولی بانکی کشور که در سال 1351 تصویب و تا کنون نیز در حال اجراست، ورود بانک ها به بعضی معاملات مانند؛ بازار کالا، سکه و ارز و یا خرید و فروش کالا به منظور تجارت، خرید سهام و یا مشارکت در سرمایه های یک و یا چند شرکت، انجام معاملات غیر منقول، اعطای اعتبار به اعضا و یا ارکان خود توسط بانک ها غیر قانونی و ممنوع است.
استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: قانون پولی و بانکی نظام اساسی همه بانک ها در سراسر جهان است و در صورتی که یک بانک از نظام و چارچوب اساسی خود خارج شود دیگر بانک نیست و در صورتی که بانک وارد عرصه تجارت شود خطر زیان وجود دارد و در صورتی که این بانک ورشکسته شود، سپرده گزاران ضرر می کنند.
وی اظهار کرد: بانک یک نهاد ثروتمند است و در صورتی که این نهاد با سرمایه های کلان وارد بازار شود روند عادی مصرف را به زیان مصرف کنندگان بالا می برد و باعث افزایش قیمت در بازار می شود. در حقیقت سپرده های مردم را بانک ها به سمت سپرده گذاری های غیرقانونی سوق می دهند که این یک فاجعه است.
کاشانی با انتقاد از دو پروژه بانک انصار گفت: بانک ˈانصارˈ دو پروژه ˈاطلس مالˈ در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع در حال اجرا دارد که ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد و حتی از نظر تروریستی و امنیتی نیز برای کاخ های اطراف آن مانند سعدآباد خطرناک است. باید جلوی این پروژه را که تآمین کننده منافع تنها عده ای است گرفته شود. وی افزود: به طور کلی در هر زمان که یک اثر میراث فرهنگی تحت تاثیر یک برج قرار بگیرد اثرش تاریخی خود را از دست می دهد به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی نباید در مقابل ساخت چنین برجی که تنها منافع یک گروه خاص را تامین می کند، سکوت کند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه، در همه کشورهای پیشرفته دنیا در کنار ایستگاه مترو باید یک پارکینگ برای خودروها وجود داشته باشد، گفت: در کنار ایستگاه مترو در یک منطقه پر تردد شهر بانک انصار اقدام به ساخت یک پروژه ساختمانی بزرگ به نام اطلس پلازا کرده است که قطعا مشکلات فراوانی در این منطقه به وجود خواهد آمد و به یک فاجعه ترافیکی تبدیل خواهد شد.
کاشانی اظهار کرد: رهبری تأکید کرده تپه های ˈعباس آبادˈ درختکاری شود، اما شهرداری آن را برای ساخت و ساز و به صورت غیرقانونی به بانک انصار فروخته است و یک فاجعه ترافیکی در میدان ونک رخ می دهد.
وی با اشاره به اینکه، در کشورهای پیشرفته شهرداری ها به هیچ عنوان حق فروش یک متر تراکم را ندارند، گفت: در همین راستا در فرانسه کلیه درآمد شهرداری ها به خزانه داری کل واریز می شود و درآمد تراکم فروشی شهرداری تهران صد درصد غیر قانونی محسوب می شود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: ورود بانک ها به عرصه ساخت و ساز باعث افزایش آلوده شدن هوای شهرها، بزهکاری و مشکلات ترافیکی شده است.
کاشانی در پایان گفت : بانک مرکزی تمام شرکت های وابسته به بانک ها را منحل و سپرده های مردم را به سمت درست هدایت کند.

* ورود بانک ها به بازار مسکن باعث گرانی مسکن شده است
حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت وگوی تلفنی در برنامه شب گذشته پایش با اشاره به تاسیس شرکت های غیرقانونی توسط بانک ها گفت: متاسفانه حضور بانک ها در بازار مسکن بر مبنای سودجویی صورت می گیرد و این مسئله منجر به برهم زدن رقابت سالم خرید و فروش مسکن در شهرهای بزرگ می شود.
وی افزود: زمانی که بانک ها به فروشندگان مسکن و ملک مراجعه می کنند، فروشندگان املاک را با قیمت بالاتری می فروشند که این مسئله نیز موجب گرانی املاک می شود.
وی تصریح کرد: ما اعتراضات خود در این زمینه را به اطلاع بانک مرکزی و وزرات صنایع و معادن رساندیم و در همین راستا از بانک مرکزی انتظار داریم تا به این مسئله توجهی بیشتری نشان دهد.
وی اظهار کرد: در صورتی که بانک ها واقعا به دنبال کمک به بخش مسکن هستند با توجه به موقعیت های قانونی که وجود دارد، باید به سمت و سویی بروند که تسهیلات را برای تولید کنندگان مسکن فراهم کنند.

* مخالفت مردم با سرمایه گذاری بانک ها در ساخت مجتمع های تجاری
بر اساس نظر سنجی تلویزیونی برنامه پایش، مردم مخالفت خود را با سرمایه گذاری بانک ها در ساخت مجتمع های تجاری اعلام کردند.
مردم با شرکت در نظرسنجی برنامه پایش مخالفت صریح خود را با سرمایه گذاری مستقیم بانک ها در ساخت مجتمع های تجاری اعلام کردند.
سوال نظر سنجی برنامه به شرح زیر بود:
ترجیح می دهید بانک ها سپرده های شما را در کدام راه صرف کنند: 1.ساخت مجتمع های تجاری در شهرهای بزرگ 2. پرداخت وام به صنعتگران و کشاورزان در کل کشور.
بر اساس این نظر سنجی 90.72 درصد به گزینه پرداخت وام به صنعتگران و کشاورزان در کل کشور رای دادند همچنین 9.28 درصد نیز گزینه اول یعنی ساخت مجتمع های تجاری در شهرهای بزرگ را انتخاب کردند.
منبع: سایت ˈالفˈ
اول**1368**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن