تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806948234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصیص بیش از یک میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان سرهنگ انوری خبر داد:
تخصیص بیش از یک میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی در اصفهان
اصفهان - خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اعلام تخصیص بیش از یک میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی استان، گفت: امسال 150 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند و با برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان و مناطق مرزی سعی داریم تا از توانمندی پزشکان و کادر پیراپزشکی سازمان بسیج سازندگی برای یک دوره 10 روزه استفاده کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید حسین انوری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت 17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی به دستور رهبر انقلاب اظهار داشت: از همان سالی که رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان فرمودند که باید سپاه اوقات جوانان را در جهت سازندگی کشور پیش ببرد حرکت ما در قالب اعزام نیرو در عرصه های کشاورزی آغاز شد و تا سال 84 بیشترین همکاری را با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از سال 84 سه اولویت در برنامه های بسیج سازندگی قرار گرفته است، افزود: این اولویت ها عبارتند از پرکردن اوقات فراغت جوانان در قالب اردوهای جهادی، کمک به دولت در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و ایجاد زمینه های آموزش و اشتغال برای جوانان که عملکرد چند ساله بسیج در هر سه اولویت با توجه به همکاری همه جانبه دستگاه های مختلف خوب بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به عملکرد این سازمان در بخش اردوهای جهادی و اعزام به مناطق محروم در سال گذشته بیان داشت: سه هزار و 872 نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف در قالب یک هزار و  500 گروه دانشجویی به مناطق محروم استان اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و کردستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین حدود چهار هزار و 288 نفر از بسیجیان پایگاه های مقاومت شامل یک هزار نفر از بسیج جامعه زنان و سه هزار و 288 نفر از برادران سازماندهی و در قالب گروه های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

انوری با بیان اینکه 384 نفر از طلاب بسیجی اصفهان به همراه 398 نفر از مهندسان بسیجی به مناطق محروم اعزام شدند، تاکید کرد: سال گذشته توانستیم بیش از 18 هزار نفر از جوانان و متخصصان اصفهان در عرصه های مختلف کشاورزی مانند مبحث کنترل بیماری های دامی و آفت های گیاهی، جهاد کشاورزی استان و منابع طبیعی  را به این مناطق اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته در عرصه بهسازی و زیباسازی و مرمت مدارس با کمک سازمان آموزش و نوسازی استان تعداد 9 هزار و 947 نفر به کارگرفته شدند و 490 مدرسه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته 150 تیم بهداشتی درمانی از بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در قالب تیم های بهداشتی، درمانی و آموزشی به همراه تجهیزات پزشکی و دارو به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: بیشترین اعزام در این مورد برای شهرستان های فریدون شهر، چادگان، فریدن، گلپایگان، خوروبیابانک، نائین و اردستان بوده است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط هفت هزار و 800 نفر توسط پزشکان ویزیت شدند به برنامه های امسال در زمینه اردوهای جهادی پرداخت و اذعان داشت: امسال هفت هزار و 388 نفر در قالب 175 گروه برای اردوهای جهادی هفت روزه ساماندهی شدند که شامل بسیجیان محلات مختلف، بسیج جامعه زنان، پیشکسوتان سپاه و دانش آموزان متوسطه بودند.

انوری افزود: همچنین پنج هزار و 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان و 400 نفر از طلاب در قالب 54 گروه برای اردوهای جهادی 12 روزه به مناطق محروم اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال 150 تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند، ادامه داد: با برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان و مناطق مرزی سعی داریم تا از توانمندی پزشکان و کادر پیراپزشکی سازمان برای یک دوره 10 روزه اعزام استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) اضافه کرد: در این طرح علاوه بر اینکه از پزشکان بسیجی استفاده می شود دیگر پزشکان نیز با اعلام اینکه چند روز در سال می توانند در این طرح شریک شوند، به یاری ما می شتابند.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم با فرمانداری، استانداری، دستگاه های آموزش، سازمان نوسازی و موارد دیگر انجام شده است تا از توان گروه های جهادی در عرصه های کشاورزی، اقتصادی مقاومتی،عمرانی، فرهنگی، آموزش های مهارتی در روستاها استفاده شود.

برگزاری دوره آموزشی رسم هجرت برای مسئولان گروه های جهادی

انوری با اشاره به اینکه برنامه گروه های جهادی برای بانوان هفت روزه و برای دانشجویان و طلاب 12 تا 14 روزه است، تاکید کرد: برای تمام مسئولان گروه های جهادی برنامه آموزشی در روز یکم خردادماه با عنوان رسم هجرت در اردوگاه درچه و باغ ابریشم برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اولویت دیگر سازمان بسیج سازندگی با عنوان کمک به برنامه های محرومیت زدایی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی متولی این امر در سطح کشور شناخته شده و همه ساله برنامه های عمرانی دولت را با رویکرد محرومیت زدایی اجرا می کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به اجرای 576 پروژه عمانی در زمینه مرمت و بازسازی در سطح استان اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات در سال گذشته احداث 27 پروژه عمرانی مانند ساخت خانه عالم، ساخت مسجد، زمین ورزشی، فضاهای آموزشی، غسالخانه و گلزارهای شهدا توسط این سازمان انجام شده است.

وی افزود: امسال نیز در موضوع محرومیت زدایی قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء بسته ایم و قرار است 66 برنامه محرومیت زدایی با اعتبارات این قرارگاه در مناطق محروم فریدون شهر، فریدن، چادگان، خوروبیابانک، سمیرم و نائین اجرا شود که شامل ساخت خانه عالم، غسالخانه، کتابخانه، آبرسانی به روستاها، تعمیر و مرمت مساجد و ساخت مساجد در مناطق محروم است.

انوری با اشاره به اینکه کل اعتبارات محرومیت زدایی برای سال جاری یک میلیارد و 300 میلیون تومان است، گفت: تعداد زیادی از پروژه های زکات در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان آن تأیید شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با شناسایی افراد خیر در سطح استان اصفهان بتوانیم اعتباراتی در راستای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در استان جذب کنیم و پروژه های مدنظر خیران مدرسه ساز و مسجد ساز را اجرایی کنیم و بر این مبنا تفاهم نامه ای نیز با مجمع خیران مسجد ساز بسته ایم که در حال اجرا شدن است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به اولویت سوم سازمان بسیج سازندگی با موضوع آموزش و اشتغال گفت: از سال 1391 با توجه به موضوع بیان شده از سوی رهبر انقلاب درباره موضوع سال، این سازمان وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شده و با رویکرد جدید در زمینه ایجاد اشغال برای جوانان در زمینه های اشتغال برای جوانان استان در زمینه تولیدات کشاورزی و افزایش تولیدات این بخش به ویژه در بحث امنیت غذا گام برداشته است.

وی افزود: تا پایان سال 912 بیش از یک هزار و 670 عرصه اقتصاد مقاومتی توسط این سازمان اجرا شد و در عرصه های اقتصاد مقاومتی سازمان موظف به اجرای برنامه ای آموزشی و انگیزشی برای ایجاد رغبت در جوانان در راستای حضور در این عرصه شد. برگزاری دوره های آموزشی برای 32 هزار نفر از جوانان

انوری با اشاره به اینکه در سال گذشته برای بیش از 32 هزار نفر از جوانان برنامه های آموزشی برگزار شد، بیان داشت: این برنامه ها با استفاده از پتانسیل و ظرفیت شرکت های آموزش بسیج و استفاده از توانمندی سازمان فنی و حرفه ای استان و توانمندی مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد و سه هزار و 900 نفر از افراد علاقه مند برای ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی برنامه های آموزش مهارتی را دریافت کردند و گواهی آموزشی آن توسط دشتگاه های مربوطه صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته 54 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک مهر اقتصاد بسیجیان استان اصفهان برای علاقه مندان عرصه های اقتصاد مقاومتی تأمین و توسط بخش اجرایی و نظارتی بسیج سازندگی و در قالب تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) اضافه کرد: یک هزار و 670 نفر فقط در عرصه کشاورزی، یک هزار و 200 نفر در بحث صنایع دستی تسهیلات دریافت کردند و 230 استخر پرورش ماهی ایجاد و یا استخرهای موجود در بخش کشاورزی دو منظوره شد.

وی بیان داشت: در همین راستا 220 واحد تولید کود و ورمی کمپوست، 124 واحد تولید قارچ، 159 واحد پرورش دام سنگین، 114 واحد پرورش شترمرغ و 85 مزرعه کشت زعفران، 64 واحد پرورش زنبورعسل، 41 واحد گلخانه، 42 مرکز پرورش ماهی، 29 واحد بلدرچین، 14 واحد پرورش بوقلمون و 4 واحد کبک ایجاد و 5 هزار قطعه شترمرغ و  400 هزار قطعه جوجه 45 روزه اصلاح نژاد شده و بومی ایرانی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۴:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن