تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805036262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات مراکز آموزشي IT بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
مشکلات مراکز آموزشي IT بررسي شد کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران با طرح و بررسي مشکلات مراکز آموزشيIT، بر لزوم ساماندهي صدور مجوز اين مراکز تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست خبري کميسيون آموزش و پژوهش اين سازمان، با حضور رئيس، اعضاي کميسيون و جمعي از رسانه‌ها در محل دبيرخانه سازمان برگزار شد.

رفع موانع کسب و کار مراکز آموزش IT
در ابتداي اين نشست، فريبا مهديون، رئيس کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران به معرفي اهداف، عملکرد و برنامه‌هاي اين کميسيون پرداخت.
وي يکي از اهداف عمده کميسيون آموزش و پژوهش را افزايش تاثير گذاري سازمان نظام صنفي در بهبود فضاي کسب و کار دانست و به بيان برخي از فعاليت هاي کميسيون در جهت نيل به اين اهدف پرداخت .
وي با اشاره به تهيه طرح استانداردسازي فعاليت هاي آموزشهاي تخصصي در حوزه فن آوري اطلاعات ،طرح ساماندهي نرخ تعرفه خدمات آموزشي ،طرح شناسايي مشاغل حوزه ICT و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاري سمينارهايي در جهت شفاف سازي مناقصات و برطرف نمودن فضاي نابرابر براي حضور بخش خصوصي در مناقصات به تشريح اقدامات صورت گرفته پرداخت .
مهديون گفت: در حال حاضر در آيين نامه احراز صلاحيت و رتبه بندي شوراي عالي انفورماتيک، يکي از موضوعات اصلي فعاليت هاي شرکتهاي ITبه فعاليت در حوزه آموزش و پژوهش اختصاص يافته است تا اين شرکت‌ها بتوانند از طريق رتبه‌بندي شورا و مجوز سازمان نظام صنفي رايانه‌اي، به صورت قانوني و رسمي فعاليت کنند.
رئيس کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران ادامه داد: افزايش تاثير گذاري سازمان در ظرفيت سازي و توانمند سازي اعضا از ديگر اهداف کميسيون است.
او برگزاري سمينارهاي تخصصي حوزه فاوا ، برقراري ارتباط با مراکز علمي و آموزشي از جمله پژوهشگاه علوم و فن آوري اطلاعات و سازمان مديريت صنعتي و دانشگاه ها را از جمله ديگر دستاوردهاي اين کميسيون برشمرد.

سازمان نصر، مجوز مراکز آموزش IT را صادر کند
رئيس کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران، درباره فعاليت‌هاي کميسيون آموزش به منظور استاندارد سازي و ساماندهي صدور مجوز مراکز آموزش IT گفت: در اين زمينه فعاليت‌هايي براي تدوين دستورالعمل و استاندارهايي براي تاييد صلاحيت شرکت‌هاي آموزشي انجام داديم. هدف اين بود که سازمان نصر با همکاري سازمان فناوري اطلاعات، طبق فرآيندهايي مراکز آموزشي IT را براي دريافت مجوز احراز صلاحيت کند.
آرش اسلامي، عضو کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران به
مشکلات اين شرکت‌ها در زمينه تعدد مجوزهاي آموزشي سازمان‌هاي مختلف براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي اشاره کرد و گفت : ما به عنوان شرکت‌هاي مجري برگزاري اين دوره‌ها معتقديم گاهي اوقات اين مجوزها وفرايندهاي ارزيابي تخصصي نيست و افراد متخصصي اين مجوزها را صادر نمي کنند.
او درخصوص همکاري سازمان نظام صنفي رايانه‌اي و سازمان فناوري اطلاعات براي حل اين موضوع ادامه داد : ما در سازمان نصر قصد داريم از طريق کميسيون آموزش و با همکاري سازمان فناوري اطلاعات، استانداردهايي را براي اين نظام اعتبار گذاري براي صدور مجوزهاي آموزش دوره‌هاي IT تدوين کنيم.
به گفته اسلامي، هدف اين است که سازمان فناوري اطلاعات به عنوان نهاد اعتبار دهنده فعاليت کند و سازمان نصر نهاد صدور مجوز مراکز آموزش IT باشد؛ در اين زمينه توافق‌هايي براي مجوز آموزشگاه‌هاي نرم‌افزارهاي متن باز و بومي حاصل شده است.

دانشگاه نبايد رقيب بخش خصوصي در آموزش‌هاي IT باشد
مازيار گنجه‌اي، عضو کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران درخصوص اهميت تخصيص تسهيلات به شرکت‌هاي فعال در حوزه فناوري اطلاعات گفت: متاسفانه با وجود اهميت آموزش‌هاي تخصصي IT در کشور، سازمان‌هاي دولتي ذي ربط براي اين مراکز، هيچ نوع تسهيلاتي را در نظر نگرفته‌اند و همين موضوع باعث بالا رفتن هزينه برگزاري دوره‌هاي تخصصي فناوري اطلاعات شده است .
گنجه‌اي با تاکيد براينکه موسسات آموزش IT معتبر در حال پر کردن شکاف ميان دانشگاه و اشتغال براي فارغ التحصيلان هستند، افزود: ما بسيار علاقه‌منديم تا بتوانيم از طريق افزايش تعامل خود با دانشگاه‌ها، اين شکاف را براي افزايش مهارت فارغ‌التحصيلان فناوري اطلاعات از ميان برداريم؛ اما متاسفانه هنوز دانشگاه‌ها در اين زمينه پاسخ مثبتي ارائه نکرده‌اند.
به گفته وي، برخي از دانشگاه‌ها از طريق امکانات دولتي، تعاوني‌هاي آموزشي ايجاد کرده و با زيرفروشي در اين حوزه، فضاي رقابت با بخش خصوصي را ناعادلانه‌ کرده‌اند.
اين درحالي است که شرکت‌هاي خصوصي اين عرصه به دليل محدوديت در استفاده از معافيت‌هاي مالياتي و بيمه اي نمي توانند با تعرفه مناسب و قابل رقابت با اين تعاوني‌ها، خدمات خود را عرضه کنند.

تعرفه‌هاي واحد آموزش IT تدوين شد
محسن عظيم‌نژاد، عضو کميسيون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران درخصوص فعاليت‌هاي کميسيون به منظور تدوين تعرفه‌هاي خدمات آموزش IT گفت:
کميسيون آموزش با تهيه و تدوين جدولي و با اعمال نرخ پايه حقوق، دستمزد و ضرائب مختلف از جمله ضريب تخصص ،ضريب تجربه ،ضريب بهاي تمام شده و ضريب رتبه بندي شورا در جدولي تعرفه‌هاي خدمات آموزشي را براي اين مراکز تدوين کرده است.
عظيم نژاد با تاکيد براينکه چند نرخي بودن هزينه خدمات آموزش IT يکي از مشکلات مهم آموزشگاه‌هاي اين حوزه و متقاضيان دوره‌ها است، ادامه داد: از طريق اين تعرفه‌هاي واحد، سازمان نصر منبع انتشار تعرفه‌هاي آموزشي استاندارد است تا در اين حوزه شامل بي نظمي و چندگانگي در قيمت‌ها و هزينه‌هاي آموزشي نباشيم .اين درحالي است که به دليل رشد کنترل نشده آموزشگاه‌هاي زيرپله‌اي و غيرقانوني، تدوين و اشاعه اين تعرفه‌ها کار دشواري است.
در پايان عضو هيئت مديره سازمان و رييس کميسيون آموزش و پژوهش با تاکيد بر لزوم مشارکت دولت و بخش خصوصي در جهت مقابله با تورم و رکود اقتصادي بر نقش سازمان نظام صنفي رايانه اي بعنوان نقطه تعامل بخش خصوصي و دولت در حوزه فاوا تاکيد نمود و آمادگي کميسيون جهت همکاري در حوزه هاي فرهنگ سازي ، آموزش و پژوهش با کليه وزارت خانه ها و نهادهاي مرتبط با صنعت فاوا را اعلام کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن