تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819337905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلم و کارگر دو بازوي مکمل در اعتلاي نظام اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۲۶ق.ظ)
ابوترابي فرد در نطق پيش از دستور: معلم و کارگر دو بازوي مکمل در اعتلاي نظام اسلامي هستند نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بار توليد بر شانه هاي قدرتمند کارگران است و ترويج فرهنگ توسعه ملي در انديشه هاي معلمان سامان مي يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حسن ابوترابي فرد در نشست علني امروزمجلس شوراي اسلامي (يکشنبه 14ارديبهشت ماه) در نطق پيش از دستور گفت: اين روزها مصادف با روز کارگر و معلم که بازوي مکمل اعتلاي نظام اسلامي هستند، است. لازم است اين ايام فرخنده را به کارگران و معلمان عزيز تبريک عرض کنم.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: اين دو قشر پرتحرک ستون‌هاي استوار توسعه و پيشرفت کشور هستند و بار توليد بر شانه‌هاي قدرتمند کارگران پرتوان و فرهنگ توسعه ملي متناسب با ارزش‌هاي ناب اسلامي بر انديشه‌هاي بارور معلمان، سامان مي‌يابد.
وي ادامه داد: شخصيت استثنايي شهيد مرتضي مطهري که با فهم دقيق و تبيين گزاره‌هاي ديني و عقلي راه را براي رسيدن به مراتب معرفت و ادراک حقايق هموار نمود و با انديشه پروده شده با علم راه رسيدن به جزم نظري و رفتار مبتني بر ايمان و علم و معرفت را فراروي انسان‌ها گشود و اين امکان را فراهم کرد روز شهادت آن بزرگوار به نام زيباي معلم نامگذاري شود.
اين نماينده مردم در مجلس نهم افزود: شهيد مطهري نمود قول سديد بود سخن و کلام او از برهان و استحکام منطقي برخوردار بود، عقل را در سايه دانش و علم پرورده بود و با نقل معتبر و برآمده از متون متقن ديني در راه تبيين گزاره‌هاي ديني از تمامي ظرفيت خويش بهره گرفت.
ابوترابي فرد تصريح کرد: استاد شهيد مرتضي مطهري با اتقان ، استحکام و انسجام علمي بر قله‌هاي بلند دانش پرواز نمود و مرز‌هاي علم را فتح کرد و با رصد نيازهاي فکري ، اعتقادي و اخلاقي انسان‌ها به پاسخ درست آن پرداخت او با انديشه‌هاي روشن فکرانه التقاطي و با ارتجاع با قاطعيت برخورد مي‌نمود.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شهيد مطهري در تبيين حقايق ديني از تمام ظرفيت خويش بهره گرفت و اينکه رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند انقلاب اسلامي در بطن و متن کتابهاي استاد مطهري است، حکايت از اين جايگاه رفيع دارد. ايشان مي‌فرمايند نظام جمهوري اسلامي برپايه آن تفکر و برداشت از اسلام بنا شده است که استاد مطهري آنرا ارائه کرده است.
ابوترابي فرد ادامه داد: اين جايگاه خطير زمينه طرح آن سخن ماندگار امام خميني (ره) را فراهم آورد که فرمودند آثار شهيد مطهري بدون استثنا آموزنده، راهگشا و انسان ساز است. ياد و نام اين شهيد بزرگوار را گرامي مي‌داريم و اميدوارم جامعه علمي ، دانشگاهي و حوزوي با بهره‌گيري از انديشه‌هاي ناب ديني اين شخصيت بزرگ دنياي اسلام در فهم ، تبيين و آراسته شدن به آموزه‌هاي دين گام بلند و استوار بردارد.
نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: لازم مي‌دانم حادثه ناگوار در کشور اسلامي همسايه افغانستان که موجب رحلت جمع کثيري از شهروندان عزيز در کشور اسلامي افغانستان گرديد محضر ملت، دولت و خانواده‌هاي سوگوار اين عزيزان تسليت عرض کنم و از دولت مي‌خواهم از تمامي ظرفيت خويش براي کمک رساندن به خانواده‌هاي اسيب ديده و همکاري با دولت افغاتسان در تسکين آلام ملت افغانستان کمال همکاري را داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن