تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804675541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شروع بازی دو علیه یک بر ضدّ پوتین/ شنود؛ دعوایی که مربوط به گذشته‌ها بود؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش ویژه از سفر "آنگلا مرکل" به آمریکا و دیدار وی با اوباما
شروع بازی "دو علیه یک" بر ضدّ "پوتین"/ "شنود"؛ دعوایی که مربوط به گذشته‌ها بود؟!
مرکل علی‌رغم تظاهر به وجود فضایی دوستانه، همچنان اوباما را به دیده جاسوس تلفن همراهش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی محرمانه می‌نگرد...
مرکل روز جمعه به دیدار "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا رفت. این سفر اولین سفر صدر اعظم آلمان پس از رسوایی شنود بود و قرار بود دارای سه محور گفتگو باشد. در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به شرح و بررسی این سه محور می‌پردازیم:


روزنامه آلمانی "اشپیگل" فضای میان اوباما و مرکل را 24 ساعت تصمیم‌گیری دوستانه توصیف کرد. اوباما با استقبال از خانم صدراعظم، آلمان را "شریکی بدون جایگزین" در اتحادیه اروپا خواند.









البته مرکل علی‌رغم این فضای دوستانه، همچنان اوباما را به دیده جاسوس تلفن همراهش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی محرمانه می‌نگرد.







بحران اوکراین و وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه، تجارت آزاد و درنهایت رسوایی جاسوسی آژانس سه موضوع پیش‌بینی شده در این دیدار کوتاه بودند.






*** متحدکردن کشورهای اروپایی علیه روسیه: وظیفه‌ای که اوباما بر دوش "مرکل" نهاد 


پایگاه خبری "دویچه وله" روز جمعه 2 می مدعی شد یکی از فایده‌هایی که دیدار امروز مرکل و اوباما دارد این است که مرکل به رئیس جمهور آمریکا خواهد گفت نه تنها گفتگوهای تلفنی‌اش با پوتین بی‌نتیجه بوده، بلکه مناسبات آلمان- روسیه به کل شکراب شده است.









صدراعظم آلمان بر اساس آنچه که خود نیز در کنفرانس خبری مشترک با اوباما اعلام کرد، اطمینان دارد آمریکا و اتحادیه اروپا در مساله اوکراین، گام‌های مشترکی خواهند برداشت.











وی در این باره گفت: "همه ما تاکنون کارهای بسیاری انجام داده‌ایم و از این به بعد نیز انجام خواهیم داد." یکی از مصادیق این گفتۀ خانم مرکل، دست گذاشتن در دست آمریکا و عزم جدی برای تحریم روسیه است.


به گزارش "اشپیگل" سران هر دو کشور روز جمعه مسکو را تهدید کردند اگر رفتار و رویکرد خود نسبت به اوکراین را به سرعت تغییر ندهد، به شدت در معرض انزوای سیاسی و اقتصادی قرار خواهد گرفت.


تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون افراد نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه را هدف قرار داده اما اوباما تحت فشار نمایندگان جمهوری‌خواه قصد دارد تا دامنه تحریم‌ها را گسترده‌تر ساخته و روی مجازات‌های جدی‌تری مطالعه کند. تحریم‌های جدید قرار است فراتر از افراد یا شرکت‌ها، حوزه‌های کلیدی اقتصاد روسیه را هدف بگیرند؛ به همین خاطر مذاکره و هماهنگی با کشورهای اروپایی برای کاخ سفید بسیار مهم است.













*** اهمیت "توافقنامه تجارت آزاد اروپا- آمریکا" برای دو طرف با هدف شکستن اقتصاد روسیه


چنانچه گفته شد آمریکا تلاش می‌کند تا اروپا را در مسیر دشمنی با روسیه با خود همسو کند، چون اروپا در مقایسه با آمریکا مناسبات اقتصادی فشرده‌تری با روسیه دارد. یکی از زمینه‌های این روابط، وابستگی اروپا به گاز روسیه است.


آنگلا مرکل بعد از کنفرانس خبری مشترک با باراک اوباما در کاخ سفید (جمعه 2 می) با اشاره به برنامه‌های میان مدت اروپا برای تأمین انرژی گفت:


هم اکنون ما در اروپا بدنبال تشکیل یک اتحادیه انرژی هستیم. هدف ما آن است که ظرف ده- پانزده سال آینده از گاز روسیه بی‌نیاز و مستقل شویم. امروز شش کشور عضو اتحادیه اروپا تا 100% به گاز روسیه وابسته‌اند. ما باید خطوط لوله خود را بهبود ببخشیم و این برنامه، به سه بخش کوتاه، میان و بلندمدت تقسیم می‌شوند؛ اینجاست که توافقنامه تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود.






*** شنود؛ دعوایی که برای گذشته‌ها بود؟!


دولت آمریکا اکنون تمایل دارد که گفتگوی مقامات برلین- واشنگتن به همین دو موضوع محدود بماند، اما برای طرف آلمانی، موضوع شنود دستگاه امنیتی آمریکا همچنان یک "داغ تازه" است و اوباما نیز به خوبی به این موضوع واقف است؛ لذا در کنفرانس خبری روز گذشته خود گفت:


آنگلا مرکل یکی از نزدیک ترین دوستان من در صحنه جهانی است. وی فردی است که من برایش ارزش زیادی قائل هستم. برای من دردناک است که افشاگری "ادوارد اسنودن" باعث تضعیف روابط بین دو کشور شد. ما تلاش کرده‌ایم اقدامات خود را اصلاح کنیم. .مردم آلمان وصدر اعظم این کشور شک نکنند که ما چقدر این موضوعات را جدی می‌گیریم. 


بی‌ثباتی‌های اخیر در اوکراین باعث شده تا دولت آلمان فعلاً افکار عمومی داخلی را نسبت به شنود آمریکا، در نوعی ابهام نگه دارد. رئیس دفتر مرکل هفته گذشته در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد که راه‌های مختلفی برای تحقیق درباره این ماجرا وجود دارد ولی دولت هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.


با این وجود رسانه‌ها موضع خانم صدراعظم در واشنگتن را با دقت فراوانی پیگیری می‌کنند.


خبرگزاری آلمانی "اشپیگل" روز شنبه 3 می 2014 همزمان با حضور مرکل در کاخ سفید، اقدام به برگزاری یک نظرسنجی مهم نمود. سؤال نظرسنجی و سه گزینه انتخابی برای آن عبارت بودند از:‌ 




نظر شما چیست: آیا مرکل باید در دیدار با اوباما، رسوایی شنود آژانس امنیت ملی آمریکا را مورد بحث قرار دهد؟


گزینه اول- مرکل باید بسیار قاطعانه به اوباما بگوید که اقدامات شنود آژانس هرگز پذیرفتنی نیست.


گزینه دوم- مرکل بهتر است به صورت دیپلماتیک و محتاطانه، انتقادات خود را بگوید که نتیجه‌بخش باشد.


گزینه سوم- تا وقتی موضوعات بسیار مهم‌تری مانند بحران اوکراین وجود دارد، مرکل اصلاً نباید در این سفر به موضوع رسوایی شنود آژانس بپردازد.







چنانچه ملاحظه می‌شود نزدیک به 88% آلمانی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، به گزینه اول یعنی "پرداختن تهاجمی و قاطعانه مرکل به شنود آژانس و جاسوسی اوباما" رأی دادند.


به نظر می‌رسد رسانه‌های آلمان هنوز بیش از هرچیز بر روشن شدن تکلیف جاسوسی آژانس و شنود مکالمات تلفنی مرکل پافشاری دارند. این در حالی است که اوباما نشان داد قصد دارد در این دیدار ضروری، بار متحد کردن کشورهای اروپایی علیه روسیه را بر دوش خانم صدراعظم بیندازد. آلمان و آمریکا یکصدا با خط و نشان کشیدن برای مسکو، مدعی شدند که پوتین تنها تا زمان تاریخی انتخابات اوکراین (25 می) وقت تغییر رویه دارد تا اقتصاد خود را نجات دهد!


گزارش از طاهری






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن