تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805351268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين بنياد پيشگيري با ارائه خدمات رايگان افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۰:۲۰ق.ظ)
نخستين بنياد پيشگيري با ارائه خدمات رايگان افتتاح مي شود ربيس سازمان بهزيستي کشور با اشاره به اينکه اعتبارات امسال در حوزه پيشگيري بالغ بر ۵۵ ميليارد تومان خواهد بود، گفت: به زودي نخستين بنياد پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، «همايون هاشمي» ربيس سازمان بهزيستي کشور با بيان اين مطلب، گفت: بهزيستي براساس قوانين و مقررات موجود با ارائه خدمات پيشگيري، اجتماعي، توانبخشي و آموزشي در راستاي حفظ و ارتقاي شاخص‌هاي سلامت (جسمي، رواني و اجتماعي) و رفاه اجتماعي به منظور حمايت و توانمندسازي و ارتقاي کيفيت زندگي گروه‌هاي هدف و آحاد مردم فعاليت مي‌کند.
وي تصريح کرد: فعاليت‌هاي پيشگيري به صورت منسجم و قالب يافته در ساختار سازمان از سال 1371 شروع شد و يکي از سازمان‌هاي پيشرو در برنامه‌ها و فعاليت‌هاي پيشگيرانه مبتني بر مطالعات و پژوهش‌ سازمان بهزيستي بوده است که مأموريت اصلي حوزه پيشگيري، کاهش بار ناشي از آسيب‌هاي اجتماعي، اختلالات رواني و معلوليت‌ها از طريق کاهش بروز و شيوع آنها و ارتقاي فرهنگ سلامت در سطح جامعه است.
رييس سازمان بهزيستي کشور ادامه داد: شناسايي علل بروز معلوليت‌ها، آسيب‌هاي اجتماعي و اختلالات رواني ـ کاهش مداوم بروز، توسعه و شدت معلوليت‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي و اختلالات رواني ـ اصلاح يا تغيير عوامل محيطي که به طور غيرمستقيم در بروز معلوليت‌ها، آسيب‌هاي اجتماعي و اختلالات رواني تأثير دارند (از طريق کاهش عوامل مخاطره‌آميز و افزايش عوامل محافظتي)، ارتقاي سطح سلامت از طريق ارتقاي فرهنگ پيشگيري در جامعه، گسترش مهارت‌هاي زيستي (اعم از زيست شناختي، روان شناختي و جامعه‌ شناختي) و توانمندسازي از عمده‌ترين وظايف بهزيستي در حوزه پيشگيري است.
وي به مطالعه و برنامه‌ريزي به منظور توسعه و ارتقاي برنامه‌هاي پيشگيري، تقويت و ساماندهي خدمات پيشگيرانه قابل ارائه در سطح جامعه با بهره‌گيري از توان بخش دولتي و غير دولتي و تمام پتانسيل‌هاي موجود با رويکرد ارتقاء بهداشت رواني و اجتماعي اشاره کرد و گفت: پيشگيري از معلوليت‌ها، آسيب‌هاي اجتماعي، اختلالات رواني و درمان اعتياد يکي از اهداف مهم سازمان در حوزه پيشگيري است.
هاشمي در ادامه به اقدامات، فعاليت‌ها و برنامه‌هاي حوزه پيشگيري و درمان اعتياد از سوي بهزيستي اشاره کرد و افزود: پيشگيري اجتماع محور از اعتياد، آگاه‌سازي و آموزش‌هايي در خصوص مواد و مضرات آن با رويکرد اجتماع محور در محلات روستايي، شهري، آموزشي (مدارس و دانشگاه‌ها) و محيط‌هاي کار از سال 1374 -درمان و بازتواني (مرکز درمان سرپايي مرکز درمان اقامتي کوتاه مدت)، (بستري)، مرکز بهبودي اقامتي ميان مدت و مرکز اقامتي بلندمدت از سال 76 از جمله اقداماتي است که صورت گرفته است.
رييس سازمان بهزيستي کشور افزود: کاهش آسيب اعتياد (مراکز گذري، تيم امدادرسان سيار و مرکز سرپناه شبانه)، خط ملي اعتياد(از سال 79 و به صورت کشوري) و کارزار رسانه‌اي شيشه و آگاه‌سازي و پيشگيري از اعتياد از سال 1392 از ديگر برنامه‌هاي حوزه پيشگيري است.
وي در ادامه به ديگر برنامه هاي سازمان بهزيستي در حوزه پشگيري از معلوليت‌ها اشاره کرد و افزود: برنامه کشوري غربالگري، تشخيص و مداخله زودهنگام شنوايي نوزادان و شيرخواران ـ برنامه کشوري پيشگيري از تنبلي چشم و ساير اختلالات بينايي ـ آگاه‌سازي و پيشگيري از معلوليت‌ها ـ برنامه پيشگيري از معلوليت‌هاي ناشي از اختلالات ژنتيک ـ پيشگيري از معلوليت‌هاي ناشي از دوران سالمندي است.
هاشمي بيان داشت: در سال‌هاي 90 تا 92 اعتبارات سازمان بهزيستي در حوزه پيشگيري به ترتيب 9، 28، 40 ميليارد تومان بوده است که امسال پيش بيني مي‌شود اعتبارات در اين بخش به 55 ميليارد تومان برسد.
رييس سازمان بهزيستي کشور اظهار داشت: به‌ زودي نخستين بنياد پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در تمامي حوزه‌ها در تهران افتتاح خواهد شد و مراجعه کنندگان به صورت رايگان خدمت خواهند گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن