تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805317401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی 144 مسجداستان مرکزی برای مراسم اعتکاف/ ثبت نام از پنجم تا 10 رجب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > مرکزی حجت الاسلام چمانی:
آمادگی 144 مسجداستان مرکزی برای مراسم اعتکاف/ ثبت نام از پنجم تا 10 رجب
راک – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به آمادگی 144 مسجد برای مراسم اعتکاف گفت: از این تعداد مسجد 76 مسجد ویژه خواهران، 48 مسجد برای برادران و 20 مسجد به صورت مشترک در اختیار معتکفین قرار دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام داوود چمانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در اراک 33 مسجد، ساوه 9 مسجد، زرندیه شش مسجد، خمین 20 مسجد، فراهان 9 مسجد، دلیجان 10 مسجد، کمیجان سه  مسجد، محلات هشت مسجد، آشتیان چهار مسجد، شازند 15 مسجد، خنداب 23 مسجد و تفرش چهار مسجد برای برگزاری مراسم سه روزه اعتکاف در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه از این تعداد مسجد 86 مسجد شهری و 58 مسجد نیز در روستاها هستند خاطرنشان کرد: از روز پنجم رجب نام نویسی ر سمی معتکفین در آنها آغاز خواهد شد. سال گذشته حضور و استقبال جوانان از مراسم اعتکاف بی نظیر بود حجت الاسلام چمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته حضور و استقبال جوانان از مراسم اعتکاف بی نظیر بود، تصریح کرد: سال گذشته در 130 مسجد مراسم اعتکاف برپا که از 10 هزار و 354 شرکت کننده در آن بالای 61 درصد معادل شش هزار و 317 نفر را افراد بین 15 تا 30 سال تشکیل می داد. وی افزود: همچنین خواهران معتکف در سال گذشته، 84 درصد معتکفین معادل هشت هزار و 683 نفر را تشکیل می دادند، که در مقابل جمعیت 16 درصدی آقایان، بسیار چشمگیرتر بود. حجت الاسلام چمانی در خصوص دیگر آمار سال گذشته معتکفین گفت: هشت هزار و 51نفر از کل معتکفین در مساجد شهری و دو هزار و 303 نفر نیز در روستاها حضور داشتند. وی بیان کرد: از لحاظ سنی یک هزار و 425 معتکف در رده سنی 30 تا 40 سال و دو هزار و 612 نیز در رده سنی بالاتر از 40 سال قرار داشتند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از اعتکاف مباحث فرهنگی، تبلیغی،تشریحی و ترویجی است افزود: برپایی دعای عهد و زیارت عاشورا، تبیین و بیان احکام و معارف،پرسش و پاسخ، گفتمان و تشکیل حلقه های مختلف از برنامه هایی است که در روزهای مختلف اعتکاف در کنار راز و نیاز معتکفین برپا خواهد شد. حجت الاسلام چمانی اضافه کرد: کلیه مساجدی که مبلغ، مبلغه و مداح دارند می توانند از آن ها استفاده کنند و گرنه با مراجعه به تبلیعات اسلامی از این امکان بهره مند شوند. وی هزینه های ثبت نام اعتکاف  را از 20 هزار تا 35 هزار تومان برشمرد و خاطرنشان کرد:  ثبت نام از پنجم رجب آغاز و تا 10 رجب ادامه دارد و از آنجاییکه یک مراسم مردمی است با هزینه های خود معتکفین برپا خوهد شد. وی در ادامه با تبریک حلول ماه رجب افزود: ایام ماه رجب فرصت مناسبی برای خودسازی است، ماه رجب ماه با برکتی است و آغاز فصل بندگی و عبادت است. ماه رجب ماه مراقبت از اخلاق ، ارزش ها بندگی و راز و نیاز با خداوند است حجت الاسلام چمانی ادامه داد: ماه رجب ماه مراقبت از اخلاق ، ارزش ها بندگی و راز و نیاز با خداوند است، ماهی که تعالی ، سعادت کمال و نیکبختی در آن سرشار است.

وی با اشاره به ایام اعتکاف در 13، 14 و 15 رجب، اضافه کرد: یکی از اعمال مستحب و ارزشمند در ماه رجب، انجام سنت حسنه اعتکاف است که به برکت انقلاب اسلامی رونق خاص و ویژ ای پیدا کرده است. حجت الاسلام چمانی در خصوص معنای اعتکاف گفت: اعتکاف در لغت  به معنای درنگ، اقامت گزیدن در جایی و ملتزم شدن در آن مکان، همراه با اختیار و علاقمندی برای تعظیم و اهمیت دادن به آن چیز یا آن مکان ، به گونه ای که قصد عبادت و راز و نیاز با معبود را داشته باشد. وی ادامه داد: در اصطلاح فقه اعتکاف عبارت است از درنگ نمودن در مسجد برای مدت سه روز یا بیشتر با قصد عبادت و پایبندی به شرایط و احکام خاص و البته با اختیار،  بنابراین صرف ماندن در مسجد بدون قصد عبادت اعتکاف صدق نمی کند. حجت الاسلام چمانی در خصوص اهمیت و جایگاه اعتکاف گفت: در سوره بقره آیه 125 خداوند متعال اعتکاف کنندگان را در کنار طواف کنندگان قرار داده است. وی بیان کرد: در فضیلت اعتکاف همین بس که معادل طواف خانه خدا قرار گرفته و همتای رکوع و سجود به شمار آمده است، به طوریکه در  دو تن از انبیای بزرگ الهی چنین آمده است که آنان مامور شدند تا کعبه و حریم آن را از لوث وجود بت و بت پرستی تطهیر کنند تا عبادت کنندگان در کنار قبله و حرم امن الهی به طواف، اعتکاف، رکوع و سجود بپردازند.


۱۳۹۳/۲/۱۳ - ۱۶:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن