تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820563108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معماري شهرسازي انسان گرا در بجنورد نامتناجس است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۵۴ب.ظ)
معماري شهرسازي انسان گرا در بجنورد نامتناجس است مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي معماري شهرسازي انسان گرا را در بجنورد نامتناجس دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر بديعي مقدم، در همايش معماري شهرسازي انسان گرا كه امروز با همكاري جهاد دانشگاهي خراسان شمالي و دانشگاه بجنورد برگزار شد با اشاره به اينكه در گذشته ما در بحث هاي معماري حرف اول را مي زنيم و مي توانيم در حال حاضر نيز آن را حفظ كنيم، گفت: معماري به لحاظ آرامش روحي، رواني و جسماني نقش به سزايي بر روي انسان ها دارد بنابراين بايد آيتم هاي معماري بر طبق شرايط اقليمي منطقه مورد توجه معماران قرار گيرد.
وي ادامه داد: اگر به معماري شهر بجنورد نگاهي داشته باشيم متوجه آن خواهيم شد كه شرايط حال حاضر اين شهر با فرهنگ اسلامي ايراني ناهمگوني دارد كه مي توان با دانشگاه هاي استان و اساتيد مجرب دانشگاه ها و بخش خصوصي از نقطه نظرات علمي و كاربردي ارتباط داشت و در جهت معماري و شهرسازي استفاده كرد.
بديعي مقدم تاكيد كرد: اداره كل راه و شهرسازي به منظور حل اين مشكل و اجراي معماري اسلامي ايراني از ظرفيت هاي علمي دانشگاه ها استفاده خواهد كرد.
وي اظهار كرد: تمام تلاش خود را انجام خواهيم داد تا در سطح شهر آنچه كه موجب آرامش روحيه شهروندان در حوزه معماري خواهد شد را اجرايي كنيم.
مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي بيان كرد: هر چه قدر در اين زمينه سرمايه گذاري شود به دنبال آن مشكلات اجتماعي و اقتصادي نيز كمتر خواهد شد.
وي با تاكيد بر برگزاري اين گونه همايش ها كه داراي محتوا نيز باشند، توضيح داد: در ارتباط با معماري و شهرسازي تاكنون چندين همايش در اين شهر برگزار شده است اما بايد دبيرخانه دائمي نيز در اين ارتباط تشكيل شود تا بتوان از مقالات موجود بهره برد.
مدير كل راه و شهرسازي خراسان شمالي همچنين ادامه داد: مركز تحقيقات وزارت راه و شهرسازي در حال انعقاد قرار دادي با دانشگاه ها است تا از خرد جمعي و هم انديشي انديشمندان و نخبگان حوزه معماري و شهرسازي استفاده كند.
گفتني است؛ در اين همايش پروفسور محمدرضا پورجعفر و دكتر محمدجواد مهدوي‌نژاد از اساتيد برجسته كشوري در اين سمينار سخنراني مي‌كنند.
لازم به ذکر است؛ شناخت و بررسي نياز و ظرفيت‌هاي انساني، ايده‌پردازي در معماري شهري، شناخت و نحوه تعامل انسان با محيط كالبدي و آشنايي با موانع، محدوديت و راهكارهاي توسعه شهري پايدار از اهداف برگزاري اين سمينار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن