تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساز و کار هدایت نقدینگی به سمت تولید باید مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی: ساز و کار هدایت نقدینگی به سمت تولید باید مشخص شود تهران-ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصل هماهنگ سازی نرخ سود سپرده های بانکی درست است اما باید ساز و کار هدایت منابع و نقدینگی به سمت تولید و صنعت مشخص شود.


«علی علیلو» امروز - شنبه - در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اعمال هماهنگ سازی نرخ سود سپرده های بانکی و تاثیرات آن بر بخش تولید اظهار کرد: باید همزمان با هماهنگ سازی نرخ سود سپرده ها در بانکها، نرخ بهره وام هایی که به بخش تولید داده می شود نیز کاهش یابد تا سرمایه ها به این سمت هدایت شود.
وی اضافه کرد: باید سازو کار هدایت سرمایه ونقدینگی به سمت تولید مشخص شود تا نقدینگی موجود در کشور به جای تولید به سمت بازارهای کاذب نرود چرا که در این صورت به اهداف پیش بینی شده نمی رسیم.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید علاوه بر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از طریق ادارت کل صنعت، معدن و تجارت استان ها ساز و کار ایجاد جاذبه سرمایه گذاری در صنعت و تولید ایجاد شده و سرمایه و اصل پول سرمایه گذار ضمانت شده و از او حمایت شود که به نظر می رسد این موارد پیش بینی نشده است.
وی تصریح کرد:نگران این هستیم که منابع و نقدینگی نه به سمت صنعت و تولید بلکه به سمت بازارهای کاذب همچون سکه، ارز و دلالی برود .
علیلو در عین حال گفت:در کنار هماهنگ سازی نرخ سود سپرده ها در بانکها باید نرخ بهره وام هایی که به بخش تولید داده می شود نیز کاهش نیابد که در غیر این صورت رانتی به نفع بانک ایجاد می شود و بنابراین باید همه ابعاد در کنار هم دیده شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایرادی که در تصمیم گیری های گذشته وجود داشت این بود که بخشنامه ها و دستورها یک جانبه بود و همه جوانب و ابعاد مساله باهم دیده نمی شد.
وی همچنین درباره اختصاص 30 درصد از منابع حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: به نظر می رسد ساز وکار هدایت این 30 درصد به بخش تولید دیده نشده و هنوز گزارشی در این زمینه ارائه نشده است.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تزریق منابع حاصل ازاجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به بخش تولید کانال های ویژه ای همچون صندوق حمایت از تولید کننده و مصرف کننده و بانک ها و یا کانال های دیگر ایجاد شود و به طور محسوس بدانیم این 30 درصد به چه نحو به بخش صنعت و تولید کشور تزریق می شود.
به گزارش ایرنا نرخ جدید سود سپرده های بانکی از امروز در تمامی شعب بانک ها و موسسات اعتباری به طور هماهنگ اجرا می شود.
بر این اساس نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 22 درصد تعیین شده است.
همچنین بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قرار است 30 درصد از منابع حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی به بخش تولید اختصاص یابد. این درحالی است که در فاز نخست هم پیش بینی شده بود بخشی از منابع حاصل از اجرای این قانون به بخش تولید اختصاص یابد که این امر محقق نشد.
سیام(4)**2021** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن