تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814062215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات جان یک نوزاد با بافت قلب گاو


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نجات جان یک نوزاد با بافت قلب گاو
نوزادی که با دو حفره خطرناک در قلبش به دنیا آمده بود با استفاده از بافت قلب یک گاو زنده مانده و تولد یک سالگی اش را جشن گرفت.
آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، "روبین وبر جکسون" اهل بیورلی یورکشایر در انگلیس به خاطر وجود این دو حفره در قلبش، دچار تنگی نفس شده بود. اکنون و در طول دو جراحی مهم و بزرگ، با استفاده از بافت به دست آمده از قلب گاو این دو حفره ترمیم شد و این کودک اکنون می تواند به طور طبیعی تنفس کند. والدین این کودک می گویند وقتی نوزادشان به دنیا آمد کاملا طبیعی و سالم به نظر می رسید و هیچ مشکلی دیده نمی شد اما در یکی از عکس هایی که از او گرفتند چشم هایش ورم کرده و لب هایش اندکی کبود به نظر می رسید. تنفس این کودک وقتی که به سن دو هفته و دو روزگی رسید، غیر طبیعی شد.


بررسی های پزشکان حاکی از وجود دو حفره در قلب و آئورت نازک شده این نوزاد بود. این مشکلات نشان دهنده خطر بروز مشکل برای گردش خون این کودک بود که می توانست تنفس دشوار و تیرگی رنگ لب او را توضیح دهد. پزشکان راه درمان او را انجام جراحی قلب باز دانستند. در طول دومین جراحی پزشکان از بافت قلب گاو استفاده کردند تا جان این کودک را نجات دهند. این فرایند که "وصله قلب گاوی" نام دارد زندگی روبین را نجات داده و امکان دیدن جشن تولد یک سالگی اش را به خانواده اش داد.




تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن