تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814757692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله مهاجمان مسلح در آفریقای مرکزی 15 کشته به جا گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمله مهاجمان مسلح در آفریقای مرکزی 15 کشته به جا گذاشت تهران – ایرنا – مهاجمان مسلح با حمله به یک شهر مرزی در جمهوری آفریقای مرکزی 15 نفر از جمله زنان و کودکان را به قتل رساندند.


خبرگزاری ˈرویترزˈ به نقل از یک مقام محلی و نیروهای امداد رسان گزارش داد: این حمله روز پنجشنبه گذشته در شهر ˈمارکونداˈ در نزدیکی مرز چاد و 30 کیلومتری یکی از مراکز درمانی وابسته به سازمان ˈپزشکان بدون مرزˈ رخ داد که هفته گذشته هدف حمله شبه نظامیان قرار گرفت. در حمله هفته گذشته 16 نفر کشته شدند.
حمله اخیر همزمان با بازدید ˈهرو لادسوسˈ فرمانده صلح بانان سازمان ملل متحد بود که در آستانه اعزام 12 هزار نیروی مسلح بین المللی، طی سفری 3 روزه به این کشور سفر کرده بود. صلح بانان سازمان ملل قرار است در اواسط ماه سپتامبر (شهریور/مهر) به این کشور اعزام شوند.
طبق اظهارات مقام محلی شهر مارکوندا، در حوالی بعداز ظهر روز پنجشنبه خبر وقوع انفجاری در این شهر شرقی آفریقای مرکزی گزارش شد و اندکی پس از آن گروهی از مردان مسلح که عده ای لباس نظامی و عده ای دیگر لباس غیرنظامیان را به تن داشتند وارد این شهر شده و شروع به غارت و حمله به ساکنان آن کردند.
ˈلوسین مبایگوتوˈ قائم مقام شهردار این شهر گفت: برآورد می شود در این حمله در حدود 15 نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده باشند.
وی افزود: شهر هم اکنون خالی از سکنه است، زیرا ساکنان آن از بیم حملات شبه نظامیان به جنگل ها و روستاهای همجوار گریخته اند.
طبق اظهارات این مقام محلی، هنوز هویت مهاجمان مشخص نیست اما گفته می شود این افراد به زبان های عربی و ˈفولانیˈ که زبان گله داران بومی منطقه است سخن می گفته اند.
ˈپیتر بوکائرتˈ مدیر بخش فوریت های سازمان دیده بان حقوق بشر روز گذشته در صفحه توییتر خود تعداد قربانیان این حمله را 13 نفر از جمله 8 کودک ذکر کرد.
در نتیجه سیاست جداسازی نژادی، هزاران مسلمان آواره آفریقای مرکزی تا کنون از جنوب به سوی منطقه شمالی آفریقای مرکزی در نزدیکی مرز چاد هدایت شده اند.
پیش تر در هفته جاری نیز یک کاروان حامل هزاران مسلمان که از ˈبانگیˈ پایتخت آفریقای مرکزی به سوی شمال در حرکت بودند هدف حمله مهاجمان قرار گرفتند. در این حمله دو نفر کشته شدند.
آفریقای مرکزی از ماه دسامبر (آذر/دی) تا کنون شاهد تشدید درگیری های فرقه ای بوده است.
شبه نظامیان مسیحی این کشور، شهروندان مسلمان را به همکاری با دولت ˈمیشل جوتودیاˈ متهم می کنند که سال گذشته، حکومت ده ساله ˈفرانسوا بوزیزهˈ را سرنگون کرد و به قدرت رسید.
به دنبال فشارهای بین المللی، جوتودیا رییس جمهوری مسلمان آفریقای مرکزی از سمت خود کناره گیری کرد و ˈکاترین سامبا پانزاˈ شهردار بانگی به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور انتخاب شد.
شبه نظامیان مسیحی موسوم به ˈآنتی بالاکاˈ طی ماه های اخیر و پس از حملات خونینی که علیه مسلمانان به راه انداختند آن ها را به ترک خانه هایشان و پناه بردن به کشورهای همسایه وادار کرده اند.
در حال حاضر در حدود 2 هزار نظامی فرانسوی و 6 هزار صلح بان مسلح اتحادیه آفریقا به بهانه جلوگیری از تداوم خشونت ها علیه مسلمانان بی دفاع این کشور در آفریقای مرکزی مستقر شده اند. با این حال شبه نظامیان مسیحی در مقابل دیدگان این نیروها به حملات وحشیانه خود علیه مسلمانان ادامه می دهند.
از زمان تشدید حملات شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان در کشور آفریقای مرکزی در دسامبر گذشته، هزاران نفر از غیر نظامیان کشته و بیش از 700 هزار نفر (معادل یک چهارم کل جمعیت این کشور) آواره شده اند.
جمهوری آفریقای مرکزی که از منابع غنی الماس، طلا، نفت و اورانیوم برخوردار است، از زمان استقلال در سال 1960 و رهایی از استعمار فرانسه، تا کنون صحنه پنج کودتا و شورش های متعدد بوده است.
خاورم**9156**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن