تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813141694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه همچنان از صدور اجازه برای فوتبالیست های محجبه خودداری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرانسه همچنان از صدور اجازه برای فوتبالیست های محجبه خودداری می کند اصفهان - ایرنا - فدراسیون فوتبال فرانسه بار دیگر تاکید کرد : قانون به رسمیت شناختن حجاب برای بانوان فوتبالیست را نمی پذیردو اجازه نخواهد داد ورزشگاههای این کشور شاهد بانوان محجبه فوتبالیست باشد.


به گزارش ایرنا، رسانه های عربی روزشنبه گزارش دادند:«نوال لو گرایت»رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در یک برنامه رادیویی تصریح کرد که موافقت با حجاب بانوان فوتبالیست به یک اپیدمی در این کشور تبدیل می شود.
وی که با رادیو مونت کارلو ( آر ام سی ) سخن می گفت، اظهار کرد: فرانسه و کشورهای اروپای غربی به نحواحسن پیشرفت کرده اندبنابراین نبایددر ورزشگاه های این کشورها شاهد نشانه های مذهبی باشیم.
رییس فدراسیون فوتبال فرانسه ادامه داد:بانوان ازفعالیت درفوتبال بسیارخرسند هستند و فدراسیون فرانسه به خوبی در این زمینه فعالیت دارد اما از موضع خود مبنی بر منع حجاب برای بانوان فوتبالیست عقب نشینی نخواهد کرد.
اظهارات گرایت درحالی بیان می شود که « ژوزف سپ بلاتر » رییس فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا)روزاول اردیبهشت درواکنش به ردحجاب بانوان فوتبالیست از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه تاکید کرد: این کشور، چاره ای جز به رسمیت شناختن حجاب فوتبال بانوان ندارد.
وی دراظهاراتی که از شبکه بی گن اسپورت پخش شد، افزود: فدراسیون فوتبال فرانسه جزئی از فیفاست و باید به قوانین فیفا احترام بگذارد.
بلاتر تصریح کرد: هیاتی که قوانین بین المللی فوتبال را در فیفا بررسی می کند به این نتیجه رسیده است که حجاب مشکلی برای بانوان علاقمند به استفاده از آن ایجاد نمی کند.
رییس فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا )، افزود: بنابراین امکان ندارد که یک فدراسیون بگوید من این قانون را نمی پذیرم و فدراسیون فوتبال فرانسه چاره ای جز پذیرش این قانون ندارد.
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) دهم اسفند سال گذشته به صورت رسمی پوشش بانوان مسلمان در مسابقات فوتبال را پذیرفت.
هیات بین المللی قانونگذاری فوتبال « ایفاب » که به بررسی قوانین این رشته می پردازد اسفند سال گذشته پس از 20 ماه بررسی بر روی پوشش بانوان مسلمان و ارتباط آن با قوانین فوتبال، اجازه داد حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی در مسابقات فوتبال منعی ندارد.
ایفاب همچنین استفاده از حجاب اسلامی بانوان مسلمان را به شرطی در مسابقات جایز دانست که حجاب سلامت بازیکنان را به خطر نیندازد.
پیش از این فیفا حضور بانوان مسلمان با پوشش اسلامی را در مسابقات به بهانه آسیب رسیدن به سر و گردن بازیکنان، ممنوع کرده بود.
7132
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن