تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه بدهی بابك زنجانی و گرم‌ شدن هوا /طنز/


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رابطه بدهی بابك زنجانی و گرم‌ شدن هوا /طنز/ خبرگزاری پانا: بر اساس آماری که بانک مرکزی منتشر کرده، رقم معوقات و در واقع بدهی به بانک‌های کشور در حدود 80 هزار میلیارد تومان است، اما نكته عجیب اینجاست كه كسی افرادی كه این میزان وام گرفته‌اند را نمی‌شناسد!
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ ارديبهشت ساعت 07:56



قانون نوشت: از آنجایی كه آبادانی كشور در گروی صداقت و همكاری تمامی افراد جامعه است، ما اصلاحات را از خودمان شروع می‌كنیم. باید اعتراف كنم بنده یكی از همین بدهكاران بانكی هستم كه مبلغ 10 میلیون تومان وام گرفته‌ام و دو نفر كارمند رسمی را هم به‌عنوان ضامن، با نامه كسر از حقوق برده‌ام كه اگر خدای نكرده، زبانم لال موفق به پرداخت اقساط نشدم، از حساب آنها كسر شود. به‌غیر از دو ضامن معتبر، مبلغ نوزده میلیون تومان هم سفته داده‌ایم، كه مطمئن باشند ما به‌خاطر این 10 میلیون تومان از مملكت فرار نمی‌كنیم برویم كانادا. علاوه بر اینها از محل كار هم نامه اشتغال به كار بردیم كه بدانند ما آدم حسابی... كه حالا نه به آن معنا، اما لااقل كار داریم كه بتوانیم قسط‌مان را بدهیم. با این اعتراف فكر می‌كنم تكلیف بخشی از این بدهی بانكی روشن شد و فقط می‌ماند 79 هزار میلیارد و خرده‌ای، كه آن هم با مساعدت یكایك بدهكاران عزیز قابل حل است. در این میان البته چند نكته وجود دارد كه صرفا از روی كنجكاوی نگارنده است، وگرنه در خلوص نیت روسای بانك‌ها و معاونان آنها شكی وجود ندارد.
- وقتی از ما برای 10 میلیون تومان دو نفر ضامن، آن هم كارمند رسمی می‌خواهند، برای 9 هزار میلیارد تومان بابك زنجانی دقیقا چند كارمند رسمی باید بخواهند؟ اصلا ما اینقدر كارمند رسمی در مملكت داریم؟ اصلا ما این تعداد آدم در مملكت داریم؟ والا ما هر چه اصرار كردیم از خیر رسمی بودن كارمند بگذرند و به كارمندان قراردادی اكتفا كنند، قاطعانه گفتند: خیر، نمی‌شود، قانون است! اتفاقا از همین جذبه رئیس بانك در ادای كلمه «خیر» بود كه خیلی خوشمان آمد. معلوم نیست كدام شیر پاك خورده‌ای به این بابا گفته بود وقتی قاطعانه حرف می‌زنی جذاب‌تر می‌شوی که هرچه حرف قاطعانه داشت به ما می زد.
- فرض بر اینكه از 10 میلیون به بالا (تا 100 هزار میلیارد تومان) به دو ضامن نیاز است. ما ماهانه 400 هزار تومان قسط داریم كه از عهده پرداخت آن به‌سختی بر می‌آییم. اتفاقا با هر كسی هم كه این موضوع را مطرح می‌كنیم به ما حق می‌دهند و می‌گویند خیلی سنگین است! البته اولش می‌پرسند آشنا داشتی؟ كه خب طبیعتا جواب مثبت است، وگرنه دزد دست ما نمی‌دهند ببریم كلانتری. حالا این بنده‌های خدا چگونه از پس پرداخت اقساط وام چند هزار میلیاردی بربیایند؟ ما دو قسط عقب بمانیم دیگر رغبتی به پرداخت اقساط نداریم، آن‌وقت شما توقع دارید طرف ماهی چند میلیارد تومان را به موقع پرداخت كند؟ من فكر می‌كنم تنها كسی می‌تواند این وام را بگیرد كه به او موقع اهدای تسهیلات گفته باشند شما از پرداخت اقساط معاف هستید! تازه همین را هم ما اگر بودیم جرات نمی‌كردیم بگیریم، دمشان گرم كه قبول كردند بگیرند.
- یكی از جدی‌ترین نگرانی‌های ما در خصوص این افراد، دادن سفته است؛ وقتی برای 10 میلیون وام، نوزده میلیون سفته می‌خواهند، برای گرفتن 9 هزار میلیارد می‌دانید چند جنگل باید نابود شود؟ حالا آسیب‌های اقتصادی كه هیچی، به فكر محیط زیست باشید لااقل. آیا می‌دانید وام دادن به یكی مثل بابك زنجانی و درخواست سفته تا چه اندازه می‌تواند در گرم‌تر شدن هوای جهان موثر باشد؟ حالا بروید بگویید چرا مردم اروپا لباس نمی‌پوشند؟ پاسخش را در همین مملكت خودمان جست وجو كنید. سفته نخواهید، درختان را قطع نكنید، هوا گرم نشود، آنها هم قول می‌دهند لباس بپوشند. ما از جانب آنها قول می‌دهیم اصلا.
- بله آقای روحانی، دل گنده‌ای داریم ما كه با این حقوق مساوی با اقساط، می‌رویم از دریافت یارانه انصراف می‌دهیم. خوش‌خیالیم دیگر، فكر می‌كنیم مملكت اینجوری آباد می‌شود. خیلی سخت است آقای روحانی... خیلی سخت است در مملكتی كه میلیارد میلیاردش را می‌برند، تو بروی ریال ریال انصراف بدهی... ما دادیم آقای روحانی، خواهشا شما اولین نفری باش كه به ما نمی‌گوید: اَبله!
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن