محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826827956
امام هادی (ع) و جریان های انحرافی
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امام هادی (ع) و جریان های انحرافی
مکتب های منحرفی که در آن زمان به وجود آمده بودند یا اینکه قدرت پیدا کرده بودند، عبارتند از: غلات، صوفیه، واقفیه،مجسمیّه، باورمندان به رؤیت و … که به تفصیل به توضیح این مکتب ها و رفتار امام با آنها می پردازیم.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از صفحه فیس بوک امام هادی رادیدم و دلم خون شد.دیدم شهادتش نزدیک است خواستم از امام هادی بگویم زبانم نچرخید .به فکر فرو رفتم از امام هادی جز زیارت جامعه کبیره چیزی یادم نیامد باز شرمنده حضرت زهرا شدم،تازه اسمم را هم گذاشتم بچه شیعه ؛ از امام دهم شیعیان جز یک زیارت چیز دیگری به ذهنم نمیرسد.
چیزی برای گفتن نداشتم تا اینکه چند شب پیش در محضر بزرگی نشسته بودم ایشان در مورد امام هادی سخنان جالبی گفت .گفت که یکی از وقایع برجسته در زمان امام هادی پدیدار شدن یا قدرت گرفتن گروه های انحرافی بود؛که ایشان با قدرت در مقابل این گروه ها و مبانی تفکری ایستادند و با هدایت حکیمانه شان ذات پلید این گروه ها را برای مردم آشکار کردند.
با شنیدن حرف های آن بزرگ یاد زمان خودمان افتادم که گروه های انحرافی قصد منحرف کردن مسیر انقلاب را دارند.تصمیم گرفتم با نزدیک شدن به شهادت امام هادی ، کمی تحقیق کنم و چکیده ای از مشخصات گروه های انحرافی زمان حضرت هادی و چگونگی رفتار امام را با آنان ذکر کنم.
مکتب های منحرفی که در آن زمان به وجود آمده بودند یا اینکه قدرت پیدا کرده بودند، عبارتند از: غلات، صوفیه، واقفیه،مجسمیّه، باورمندان به رؤیت و … که به تفصیل به توضیح این مکتب ها و رفتار امام با آنها می پردازیم.
غلات
غلات، انسانهایى تندرو، افراطى و بىمنطق بودند که درباره ی امامت، مبالغه ی بیش از اندازه نموده، امام را تا سر حد الوهیت و پرستش بالا مىبردند و با بهرهگیرى از عقاید انحرافى خویش، بسیارى از واجبات الهى را حرام و بسیارى از گناهان کبیره را بر خود حلال شمرده بودند.
گاه خود را از سوى امام که خدا قلمداد شده بود پیامبر معرفى کرده و بسیارى از موجبات بدنامى شیعه را در عصر گسترش فرهنگها فراهم مىآوردند. آنان سعى داشتند تا وجوهاتى را که مردم ساده و بىآلایش به امام مىپرداختند، به چنگ آورند و با تشریع بدعتهاى مختلف در دین، به امیال نفسانى خود رنگ شرعى و دینى بدهند اما امام به سختى با آنان مبارزه کرده، آنان را طرد مىکرد.
سران این فرقه عبارت بودند از: على بن حسکهی قمى؛ فارس بن حاتم؛ حسن بن محمد مشهور به ابن بابای قمى؛ قاسم یقطینى یا قاسم بن یقطین و محمد بن نصیر نمیرى یا فهرى؛ که هر کدام از این افراد، به گونهاى در تشریعات این گروه سهیم بودند. به عنوان نمونه على بن حسکهی قمى، امام هادى(ع) را پروردگار جهانیان مىدانست و خود را از سوى ایشان پیامبر هدایت انسان ها معرفى کرده بود.
او تمامى واجبات و فروع دینى، مانند زکات، حج، روزه و… را به شدت زیر سؤال برد. محمد بن نصیر نمیرى، بر بدعتهاى على بن حسکه، جواز ازدواج با محارم (مادر، خواهر، دختر)، حلال بودن لواط و اعتقاد به تناسخ (حلول ارواح مردگان در کالبدى غیر از بدن مادى خود فرد) را افزود.
امام با موضعى صریح و جدى، ضمن برائت و دورى جستن از آنان، حتى دستور قتل یکى از آنان را صادر کرد. ایشان براى نمایاندن چهره ی کریه آنان، در پاسخ شیعیانى که از عقاید منحرف على بن حسکه پرسیده بودند، چنین نگاشت:
ابن حسکه که نفرین خدا بر او باد دروغگویى بیش نیست و من او را در شمار دوستان و شیعیان خود نمىپندارم. خدا او را لعنت کند. به خدا سوگند، پروردگار جهانیان، محمد(ص) و پیامبران پیشین او را مگر به آیین یکتا پرستى و دستور به بر پا داشتن نماز و پرداخت زکات و انجام حج و دوستى و ولایت بر خلق نفرستاد. او نیز مردم را جز به سوى پرستش خداوند دعوت نکرده است. ما جانشینان پیامبر(ص) و بندگان خدا هستیم که هرگز به او شرک نخواهیم ورزید.
اگر اطاعتش کنیم، رحمت او شامل حال مان شده و اگر از فرمان او سرپیچى کنیم، گرفتار عذاب دردناک او خواهیم شد. ما نمىتوانیم براى خدا نشانهاى بیاوریم، ولى خدا براى ما و همه ی آفریدگانش، نشانه و دلیل فرو فرستاده است. من از کسى که چنین سخنانى مىگوید، بیزارى مىجویم و از چنین گفتههایى به خدا پناه مىبرم. شما نیز از آنان برائت و بیزارى جویید و آنان را در فشار قرار دهید.
در ادامه، امام، دستور قتل آنان را صادر مىکند. گفتنى است امام به قتل «فارس بن حاتم» که از سران غلات بود نیز فرمان داد که به محض صدور این فرمان یکى از شیعیان امام، او را از صحنهی روزگار محو و دل امام را شاد کرد.
صوفیه
از دیگر اندیشههاى منحرفى که با رخنه در جامعه ی اسلامى، سبب بدنامى شیعه و تشویش افکار عمومى جامعه مسلمانان شده بود، تصوف بود. پیروان این مکتب، با نمایاندن چهرهاى زاهد، عارف، خدا پرست، بى میل به دنیا و پاک و منزه از پستىها و آلایشهاى دنیایى، مردم را گمراه مىکردند. آن ها نیز چون غلات، از همگى این عنوانها در راستاى اهداف سودجویانهی خود در زمینههاى گونه گون بهرهمند مىشدند.
آنها در اماکن مقدسى چون مسجد پیامبر(ع) گرد هم مىآمدند و به تلقین اذکار و اوراد با حالتى خاص مىپرداختند، به گونهاى که مردم با دیدن حالت آن ها مىپنداشتند با پرهیزکارترین افراد رو به رو هستند و تحت تأثیر رفتارهاى عوام فریبانه آنان قرار مىگرفتند. امام هادى(ع) نیز با واکنشهایى سریع و به هنگام، این توطئه ی عقیدتى را کشف و خنثى ساخت.
نوشته اند روزى آن حضرت با گروهى از یاران صمیمى خود در مسجد مقدس پیامبر اکرم(ص) نشسته بودند. گروهى از صوفیه وارد مسجد النبى(ص) شده و گوشهاى از مسجد را برگزیده، دور هم حلقه مىزنند و با حالتى ویژه، مشغول تهلیل مىشوند. امام با دیدن اعمال فریبکارانه ی آن ها، به یاران خود فرمود:
به این جماعت حیلهگر و دو رو توجهى نکنید. اینان همنشینان شیاطین و ویران کنندگان پایههاى استوار دینند. براى رسیدن به اهداف تن پرورانه و رفاه طلبانه ی خود، چهرهاى زاهدانه از خود نشان مىدهند و براى به دام انداختن مردم ساده دل، شب زنده دارى مىکنند. به راستى که اینان مدتى را به گرسنگى سر مىکنند تا براى زین کردن، استرى بیابند.
این ها لا اله الا اللّه نمىگویند، مگر این که مردم را گول بزنند و کم نمىخورند مگر این که بتوانند کاسههاى بزرگ خود را پر سازند و دلهاى ابلهان را به سوى خود جذب کنند. با مردم از دیدگاه و سلیقه ی خود درباره دوستى خدا سخن مىگویند و آنان را رفته رفته و نهانى، در چاه گم راهى (که خود کندهاند)مىاندازند.
همه ی این وردهای شان، سماع و کف زدن شان و ذکرهایى که مىخوانند، آوازخوانى است و جز ابلهان و نابخردان، کسى از آنان پیروى نمىکند و به سوى آنان گرایش نمىیابد. هر کس به دیدار آن ها برود، چه در زمان زندگانى او و چه پس از مرگ او، گویى به زیارت شیطان و همه ی بت پرستان رفته است و هر کس هم به آنان کمک کند، مانند این است که به پلیدانى چون یزید و معاویه و ابوسفیان یارى رسانده است.
وقتى سخنان امام به این جا رسید، یکى از حاضران با انگیزهاى که امام از آن آگاهى داشت پرسشى مطرح کرد که سبب ناراحتى ایشان شد. او پرسید: «آیا این گفتهها در حالى است که آنان به حقوق شما اقرار داشته باشند؟»
امام با تندى به او نگریست و فرمود:
دست بردار از این پرسش! بدان که هر کس به حقوق ما اعتراف داشته باشد، هرگز این چنین مشمول نفرین و طعن و لعن ما نمىشود(آنان که این اعمال را انجام مىدهند و به حقوق ما نیز اعتراف دارند) پستترین طایفه صوفیانند؛ چرا که تمامى صوفیان با ما مخالفند و راه شان نیز از ما جداست. آن ها یهودیان و نصرانیان امت اسلامند. همینها هستند که سعى در خاموش کردن نور الهى دارند، ولى خداوند نورش را بر همگان به طور کامل خواهد تاباند هر چند که کافران ناخشنود باشند.
واقفیه
واقفیه از دیگر فرقههاى دوران امامت امام هادى(ع) بودند که امامت على بن موسى الرضا(ع) را نپذیرفته و پس از شهادت پدر گرامى ایشان، امام موسى بن جعفر (ع)، متوقف در ولایت پذیرى ائمه شده و در امامت و رهبرى جامعه، دچار ایستایى شدند. آنان با انکار امامان، پس از امام کاظم(ع) و موضعگیرى در مقابل امامان، حتى مردم را از پیروى ایشان منع کردند. امام هادى(ع) نیز براى اثبات جایگاه امامت و پیشوایى خود، با آنان دست به رویارویى فرهنگى زد و آنان را نیز به سان غلات و صوفیان، مشمول لعن و نفرین خود کرد تا آنان را به مردم بشناساند.
در این باره «ابراهیم بن عقبة» در نامهاى به امام هادى(ع) مىنویسد: «فدایت شوم! من مىدانم که ممطوره (واقفیه) از حق و حقیقت دورى مىکنند، آیا اجازه دارم در قنوت نمازهایم آنان را نفرین کنم؟» امام با صراحت تمام پاسخ مثبت داد و این گونه بر اندیشههاى گم راه کنندهی آنان خط بطلان کشید. سرکردگى این گروه را «على بن ابى حمزه بطائنى» بر عهده داشت که از زمان امامت على بن موسى الرضا(ع) از پرداخت مالیاتهاى اسلامى به امام خوددارى کرده، به نشانه ی مخالفت و رد صلاحیت ایشان، به رفتارهایى از این قبیل دست مىزد.
آن ها رویّه ی خود را هم چنان تا عصر امام هادى(ع) ادامه دادند. روزى امام یکى از آنان، به نام «ابوالحسن بصرى» را دید و چون او را قابل هدایت و بیدارى یافت، به او رو کرد و فقط در یک جمله به او فرمود: «آیا زمان آن نرسیده که به خود آیى؟ سخن روح فزاى ایشان در وى اثرى ژرف بر جاى نهاد و سبب تغییر رویه و بیدارى او گردید».
مجسمیّه
این گروه مىپنداشتند خداوند جسم است. آنان برداشتهایى بسیار سطحى و ابتدایى از دین داشتند و از درک مجرّدات و چیزهایى که از سیطره ی جسم و ماده خارج است، بسیار ناتوان بودند. از این رو، همواره بسیارى از حقایق هستى را که خارج از دایرهی ماده بود، انکار مىکردند یا آن را تا عالم مادّه پایین مىکشیدند. کم کم آن ها و اندیشههاى بدوى و یکسویهشان در بین شیعیان رسوخ کرد و عقاید آنان را نیز تحت تأثیر سطحى نگرى و کوتهبینى خود قرار داد. خبر به امام هادى(ع) رسید و شیعیان از امام کسب تکلیف کردند.
«ابراهیم بن همدانى» در نامهاى، عقاید منحرف آنان را به عرض امام رساند و از ایشان راهنمایى خواست. او به امام نوشت که در بین شیعیان و دوست داران اهلبیت(ع) افرادى پیدا شدهاند که تحت تأثیر این عقاید پوچ قرار گرفتهاند و مىپندارند که خداوند جسم است. امام در پاسخ او براى روشن شدن پیام مکتب ناب اهل بیت(ع) در این زمینه نگاشت: «پاک و منزه است آن خدایى که هیچ حد و مرزى ندارد! هرگز این گونه توصیف نمىشود، هیچ مثل و مانندى ندارد و او شنواى داناست.»
اورمندان به رؤیت(اشاعره)
اشاعره گروهى بودند که مىپنداشتند خداوند را در روز رستاخیز خواهند دید. حتى آن ها بر این عقیده بودند که خداوند با همین چشم مادى قابل دیدن است. شیعیان دربارهی این گروه به امام نامه نوشته و توضیح خواستند. امام در پاسخ نوشت:
پایبندى به این نظریه به هیچ وجه جایز نیست. مگر نه این است که باید بین چشم شما و شىء انعکاسى صورت گیرد که حامل نور باشد و دیدن صورت پذیرد؟ حال اگر انعکاسى و نورى در میان نباشد و این ارتباط برقرار نشود، چگونه امکان دیدن آن شىء وجود دارد؟ در این نظریه اشتباهى بزرگ وجود دارد زیرا بیننده چیزى را مىتواند با چشم خود ببیند که در جسم بودن، با خود او مساوى باشد و در صورت دیده شدن، هر دو به سان هم (جسم)خواهند بود و لازمه ی آن، جسم دانستن خداست؛ چرا که علتها با معلولهاى خود رابطهاى جدایى ناپذیر دارند. بدین ترتیب، امام تفکر مخدوش و منحرف این گروه را نیز باطل اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
با حضور صادق آهنگران و نزار قطری برگزار میشود برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام علیالنقی هادی (ع)
با حضور صادق آهنگران و نزار قطری برگزار میشودبرگزاری مراسم سوگواری شهادت امام علیالنقی هادی ع مراسم سوگواری شهادت امام علیالنقی هادی ع با مداحی دو مداح برجسته صادق آهنگران و نزار قطری در بوشهر برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مراسم سوگواری شهادت امام علی النقزیارت جامعه کبیره حاوی آموزه های شیعی به زبانی فصیح است/ میراث ماندگار روایی از امام هادی(ع)
دین و اندیشه زیارت جامعه کبیره حاوی آموزه های شیعی به زبانی فصیح است میراث ماندگار روایی از امام هادی ع خبرگزاری مهر ـ گروه دین و اندیشه در زیارت جامعه کبیره به تمام آموزههای شیعی به زبانی فصیح اشاره شده است ازجمله به ارتباط ائمه با پیامبر اکرم ص برشمردن مقامات علمی و اخلاامام جمعه زنجان: پاسداری از فرهنگ انقلابی با مدیریت جهادی در سایه عزم ملی امکانپذیر است
امام جمعه زنجان پاسداری از فرهنگ انقلابی با مدیریت جهادی در سایه عزم ملی امکانپذیر استامام جمعه زنجان گفت پاسداری از فرهنگ ناب انقلابی با مدیریت جهادی در سایه عزم ملی امکانپذیر است به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان آیتالله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کمیتهها وامام جمعه ایلام: مدیران استان ایلام عنایت ویژهای به مدیریت جهادی دارند
امام جمعه ایلام مدیران استان ایلام عنایت ویژهای به مدیریت جهادی دارندامام جمعه ایلام گفت خوشبختانه مدیران استان ایلام عنایت ویژهای به مدیریت جهادی دارند به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام آیتالله محمد نقی لطفی ظهر امروز در همایش روز شوراهای اسلامی اظهار داشت قطعا تشکیل شوراهاامام جمعه اراک: مدیریت جهادی عامل رسیدن به یشرفت همه جانبه است
امام جمعه اراک مدیریت جهادی عامل رسیدن به یشرفت همه جانبه است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت مدیریت جهاد عامل اصلی رسیدن به بالندگی و پیشرفت همه جانبه است آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد مدیران دستگاه هایعظمت امام هادی علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت میکند
آیتالله وحید خراسانی عظمت امام هادی علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت میکند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیتالله وحید خراسانی یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی را معرفت نسبت به ائمه اطهار ع ذکر کرد و گفت راه معرفت امام این است که باید به علم اهل بیت ع عارف بود به گزارش خبرنگارامام جمعه ریحانشهر: لازمه مدیریت جهادی عزم ملی است
امام جمعه ریحانشهر لازمه مدیریت جهادی عزم ملی استامام جمعه ریحانشهر زرند گفت لازمه مدیریت جهادی عزم ملی است عزم ملی این است که مردم صبور هستند و گرانیها را تحمل میکنند به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجتالاسلام علیاکبر مجتهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه ریحانشهر زرندبرگزاری مراسم شهادت امام هادي (ع) با حضور نزارقطری و آهنگران در بوشهر
استانها جنوب بوشهر با حضور 16 نفر از خادمین حرمین شریفین ائمه اطهار ع برگزاری مراسم شهادت امام هادي ع با حضور نزارقطری و آهنگران در بوشهر بوشهر - خبرگزاری مهر مسئول ستاد نمازجمعه بوشهر گفت مراسم شهادت امام هادي ع با حضور نزارقطری و آهنگران در مصلاي جمعه بوشهر برگزار مفرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین: کارنامه بسیج و سپاه در عرصه جهادی درخشان است
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد ع قزوین کارنامه بسیج و سپاه در عرصه جهادی درخشان استفرمانده سپاه ناحیه امام سجاد ع قزوین گفت کارنامه بسیج و سپاه در عرصه جهادی درخشان است محرمعلی والدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به سالگرد تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشدر جریان بازدید از امامزاده ابراهیم کشانک مطرح شد تاکید رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بر عمران امامزادهها
در جریان بازدید از امامزاده ابراهیم کشانک مطرح شدتاکید رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بر عمران امامزادههارئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی بر عمران امامزادههای این استان تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد قاسم جعفری بعد از ظهر امروز با حضور در امامزاده محمد ابراهیمبا حضور مجریان و کارشناسان تلویزیون کمپین «حرکت جهادی برای فرهنگ اسلامی» تشکیل شد
با حضور مجریان و کارشناسان تلویزیونکمپین حرکت جهادی برای فرهنگ اسلامی تشکیل شدبا حضور مجریان و کارشناسان تلویزیونی کمپین حرکت جهادی برای فرهنگ اسلامی تشکیل شد به گزارش خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال 93 این سال را به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جتوسط مؤسسه ایمان جهادی (صهبا) «جریان روشنفکری اسلامی در ایران» به نمایشگاه کتاب میرسد
توسط مؤسسه ایمان جهادی صهبا جریان روشنفکری اسلامی در ایران به نمایشگاه کتاب میرسدجریان روشنفکری اسلامی در ایران و شهید مطهری احیاگر تفکر اسلام برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری به زودی از سوی مؤسسه ایمان جهادی صهبا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه میشود به گزارش خبرگهمایش بزرگ فرهنگی رزمی ولایت با روحیه جهادی در تیپ امام جعفر صادق
با حضور روحانیان برگزار شد همایش بزرگ فرهنگی رزمی ولایت با روحیه جهادی در تیپ امام جعفر صادق خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ فرهنگی رزمی ولایت با روحیه جهادی در تیپ 83 روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق ع با سخنرانی حجت الاسلام حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انامام جمعه شیروان: اساس مردمسالاری دینی عزم ملی و مدیریت جهادی است
امام جمعه شیروان اساس مردمسالاری دینی عزم ملی و مدیریت جهادی استامام جمعه شیروان اساس مردمسالاری دینی را عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان حجتالاسلام حسین کوثری در آیین خطبههای نماز جمعه این هفته شیروان با تاکید بر پرهیز از نگاه مادی صرف بهبرگزاری مراسم شهادت امام هادی(ع) در یکهزار نقطه استان بوشهر
استانها جنوب بوشهر نوشادی خبر داد برگزاری مراسم شهادت امام هادی ع در یکهزار نقطه استان بوشهر بوشهر - خبرگزاری مهر رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر از برگزاری مراسم شهادت امام هادی ع در یکهزار نقطه استان بوشهر خبر داد به گزارش خبرنگار مهر نوشاد نوشادی عصر چهارشنبه درپزشکیان:تشکیل جبهه اصلاحات نشان از رشد این جریان دارد/ ما هیچ کاری را نهادینه و علمی نکردهایم
پزشکیان تشکیل جبهه اصلاحات نشان از رشد این جریان دارد ما هیچ کاری را نهادینه و علمی نکردهایم نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تشکیل جبهه اصلاحطلبان با محوریت بزرگان اصلاحات را نشان از تعالی و رشد این جریان دانست و بیان کرد مجموعه کسانی که با یک رهبر کار میکنند باید دارای هامام جمعه ایرانشهر: جایگاه شغلی معلمان در جامعه بیش از پیش نهادینه شود
امام جمعه ایرانشهر جایگاه شغلی معلمان در جامعه بیش از پیش نهادینه شودامام جمعه ایرانشهر گفت باید جایگاه و منزلت هر شغلی به ویژه معلمی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر حجتالاسلام حسین طاووسی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه در ایرانشهر ضمن دعوت-
گوناگون
پربازدیدترینها