تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821372347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخراج ۱۷۳ دانشجو از دانشگاه قاهره


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اخراج ۱۷۳ دانشجو از دانشگاه قاهره


«اتهام مشارکت در تظاهرات ضد دولتی»، زمینه ساز آن شد تا مسئولان دانشگاه قاهره، ۱۷۳ تن از دانشجویان این دانشگاه را برای همیشه از این دانشگاه اخراج کنند. همچنین ده ها تن از استادان به علت مخالفت با سیاست های دولت موقت در مدت اخیر، اخراج شده اند. به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسئولان دانشگاه قاهره، 173 تن از دانشجویان این دانشگاه را به اتهام مشارکت در تظاهرات ضد دولتی برای همیشه از این دانشگاه اخراج کردند.
«جابر نصار»، رئیس دانشگاه قاهره، با بیان اینکه این 173 دانشجو، از شرکت در امتحانات پایان سال تحصیلی محروم شدند، تاکید کرد، همه این افراد، به اتهام مشارکت در اقدامات خشونت آمیز و تظاهرات ضد دولتی به طور دائم از دانشگاه قاهره اخراج شده اند.
این تصمیم، پس از کشته شدن ده ها تن از دانشجویان مصری در هفته های گذشته، و بازداشت صدها تن دیگر از آنها با اقدام نیروهای امنیتی مصری، گرفته  شده است.   
جنبش «دانشجویان مخالف کودتا» نیز با محکوم کردن اقدام مقامات مصری به اخراج 173 دانشجوی دانشگاه قاهره، تاکید کرد، آمار دانشجویان بازداشتی، به حدود 4000 تن رسیده است.
دولت موقت مصر، امسال برای مقابله با اعتراض های گسترده دانشجویان، افزون بر دیر آغاز کردن نیمسال دوم سال تحصیلی دانشگاه ها، مدت این نیمسال را نیز کاهش داده تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به پایان رسد.
افزون بر اقدام دولت موقت به سرکوب دانشجویان در بازه اخیر، بیش از 1200 تن از استادان دانشگاه های مختلف مصر هم در این دوره، بازداشت شده اند.
    در این میان، ده ها تن از استادان نیز به علت مخالفت با سیاست های دولت موقت در مدت اخیر، از جمله 6 استاد «دانشگاه الزقازیق»، را مسئولان این دانشگاه اخراج کرده اند.


جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن