تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815284524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در سپاه:هر جبهه ای غیر از جبهه رهبری، انحرافی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده ولی فقیه در سپاه:هر جبهه ای غیر از جبهه رهبری، انحرافی است قم – ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز جبهه شناسی در میان جبهه های متعدد مهم است و جبهه حق جبهه ای است که رهبرمعظم انقلاب و ولی فقیه در راس آن قرار دارد و هر جبهه ای غیر از آن انحرافی است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش روحانیت در دوران غیبت در راستای پاسداری از گفتمان نبوی و علوی افزود: یکی از مهم ترین رسالت رهبران الهی در دوره نبوت و امامت پاسداری از شریعت و آیین الهی بوده است و شریعت نسخه تکامل کننده انسان به شمار می رود.
وی گفت : رهبران الهی مسوولیت دارند شریعت را به صورت صحیح و سالم به بشر برسانند و باید از این امانت الهی پاسداری کنند و در دوره غیبت کبری این مسوولیت بر عهده علما ست.
وی افزود: در طول هزار سال گذشته دو نقش مبارزه با استعمارگران، ظالمان و زورگویان و مقابله با فرقه ها و نحله های انحرافی را توسط علما و روحانیون دیده ایم و از شیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی صف طولانی تبیین کنندگان گفتمان دینی و پاسداری از آن گفتمان را می بینیم.
سعیدی گفت: شهید مطهری یکی از شخصیت های پیشتاز در عرصه تبیین گفتمان دینی بود و امام خمینی(ره) نیز حاصل جهاد بیش از یک هزار ساله علما را به منصه ظهور رساند و زمینه تحقق گفتمان نبوی و علوی در حاکمیت را ارائه کرد.
وی بیان داشت: امام خمینی(ره) زمینه عملیاتی سازی گفتمان دینی را فراهم کرد و مقابله امام با بازرگان در همین نقطه بود که آن ها جمهوری دموکراتیک اسلامی را می خواستند اما امام راحل جمهوری اسلامی را نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کمتر می خواستند.
سعیدی با اشاره به این که در 300 سال گذشته چهار گفتمان در برابر گفتمان دینی عرض اندام کرده است افزود: گفتمان لیبرالیستی یکی از این گفتمان ها بوده است ودر جوامع اسلامی رسوخ پیدا کرد و مدلی غربی را در کشورهای اسلامی پیاده کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دیگر گفتمان در 300 سال اخیر گفتمان ملی گرایی و تقویت حس ناسیونالیستی بود و غرب تلاش داشت ملی گرایی را به جای دین گرایی بنشاند و از این رو در ترکیه پان ترکیسم ، در جهان عرب پان عربیسم و در ایران نیز پان ایرانیسم را ترویج دادند.
وی ابراز کرد: سومین گفتمان غربی ها در خاورمیانه جریان چپ مارکسیستی بود و پس از انقلاب سوسیالیستی شوروی این موج به کشورهایی چون عراق، سوریه ، لیبی و الجزایر رسید ، این موج به ایران آمد و از این رو امثال شهید مطهری و شهید مفتح حوزه را ترک کرده و برای مبارزه با مادیگرایی به دانشگاه رفتند.
سعیدی گفت: گفتمان التقاطی ترکیبی از عناصر چند گفتمان دیگر در کشورهای اسلامی بود و گروه های منافقین و نهضت آزادی بوجود آمدند و در این بین امام راحل در مقابل گفتمان های مختلف غربی ایستاد و رهبران روحانی عالمانی بودند که در 300 سال اخیر ایستادگی داشته و بزرگترین جهاد در راه خدا را انجام دادند.
وی دین شناسی را یکی از ویژگی های شهید مطهری ذکر کرد و افزود: بعد از 35 سال از انقلاب هنوز از زبان برخی کسانی که هیچ انتظاری از آن ها نیست حرف هایی می شنویم که با چارچوبی که پیامبر(ص) و ائمه طراحی کردند سازگاری ندارد و برخی به دنبال مردم سالاری سکولار هستند.
سعیدی هم چنین زمان شناسی ، جبهه شناسی و آسیب شناسی را از دیگر ویژگی های شهید مطهری ذکر کرد.ک/3
7408 / 569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن