تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816500280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوانان مراقب دزدان اعتقادی باشند/ خوارج دیروز وهابیون امروز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان حجت الاسلام رفیعی:
جوانان مراقب دزدان اعتقادی باشند/ خوارج دیروز وهابیون امروز
خرمشهر - خبرگزاری مهر: مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در طول تاریخ به اندازه حال علیه شیعه حمله نشده بود، جوانان با هوشیاری کامل مواظب دزدان اعتقادی باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی که شامگاه گذشته به مناسبت حلول ماه رجب و لیله الرغائب در مسجد جامع خرمشهر حضور پیدا کرده بود عنوان کرد: خداوند برای انسان سه سراشیبی جهت استغفار و طلب حاجات قرار داده است رجب، شعبان و رمضان سه راه هستند که در این ماه ها می توان به راحتی با خداوند صحبت و راز و نیاز کرد.

اختلاف در جوامع تاریخ وجود داشته است

حجت الاسلام رفیعی از وجود اختلاف در جوامع تاریخی یاد کرد و گفت: از ویژگی های امام هدایت، اصلاح و از بین بردن اختلافات است. همیشه در جوامع تاریخی اختلاف بوده است و نباید بپنداریم که خیانت، اختلاف و اختلاس فقط در جوامع امروزی وجود دارد.

وی افزود: در زمان حکومت امام علی (ع) خیانت هایی نیز از سوی اصحاب وی صورت گرفت و مورد توبیخ از طرف امام نیز واقع شد.

خوارج دیروز وهابیون امروز

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: دینداری مثل نگه داشتن آتش در کف دست از علایم ظهور در آخر الزمان است.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: خوارج مثل وهابیون تند بودند زیرا دین را بسیار سخت می گرفتند، خوارج با عملکرد ضد دین خود از بین رفتند و بدانید که وهابیت نیز از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: انحرافات اعتقادی شک کردن درباره خدا، پیامبر و ائمه است و شبکه های انحرافی موجود در ماهواره ها این وظیفه را در حال انجام هستند.

غلو کردن اهل بیت (ع) خطری برای تشیع

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه از غلو کردن در مدح امامان توسط برخی هیأت ها و مداحان انتقاد کرد و گفت: تفکر غلو و بزرگنمایی بسیار بالای ائمه اطهار (ع) توسط برخی مداحان و هیئت ها نوعی شرک به حساب می آید.

حجت الاسلام رفیعی افزود: برخی در مدح سید الشهدا می گویند ( خدای من حسین است) که این بزرگترین شرک است و در مقابل نیز تشیع را زیر سوال می برد.

وی تصریح کرد: برخی هیئت ها متأسفانه دو ماه را به ایام فاطمیه قرار داده و در این روزها تمامی شادی ها و مراسمات مردم را نیز مختل کرده اند و این خود بزرگنمایی بسیار بالا و نوعی غلو کردن است.

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: برخی افراد مشاهده شده که حتی برای امامزاده ها نیز مراسم می گیرند و این غلوها و بزرگنمایی های بالا هدف و مسیر تشیع را به خطر انداخته است.

توهین به مذاهب عامل دشمن تراشی علیه تشیع

حجت الاسلام رفیعی لعن و توهین به بزرگان دیگر مذاهب را عاملی در نفرت آنان به تشیع دانست و افزود: لعن و سب و توهین به بزرگان مذهب های دیگر باعث برافروخته شدن آتش حقد و نفرت آنان به شیعه شده است.

وی تصریح کرد: لعن کردن و توهین به مذاهب، حجتی برای دشمنان شیعه شده  تا گروه هایی را جهت کشتن شیعیان بسیج کنند.

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه در این خصوص به عکس العمل پیامبر (ص) در زمان خود علیه اصحاب در خصوص توهین به دشمنان اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) وقتی مشاهده کرد که برخی اصحاب در مقابل فرزند ابوجهل پدر او را لعن می کردند ایستاد و مخالف آنان شد و گفت: درست است ابوجهل کافر بود ولی لعن کردن او در مقابل فرزندش سبب حقد و نفرت او علیه اسلام خواهد شد زیرا که او پدرش بود و طبیعی است که فرزند پدرش را دوست دارد.

جوانان مواظب دزدان اعتقادی باشند

حجت الاسلام رفیعی گفت: تاریخ  به اندازه زمان حال سابقه حمله علیه شیعه را نداشته است.

وی افزود: 5 هزار و چهارصد مقاله فقط در سال گذشته علیه شیعیان چاپ و منتشر شد که این نشان از آن دارد که دشمنان تشیع بیکار ننشسته اند و اعتقادات این مذهب را هدف قرار داده اند.

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه خطاب به جوانان گفت: جوانان مواظب دزدان اعتقادی باشند و جهت آسیب ندیدن از سوی فرقه های انحرافی با علما در ارتباط باشند.

انحرافات فضای مجازی جدی گرفته شود

حجت الاسلام رفیعی گفت: انحرافات اخلاقی همیشه بوده و اینک نیز است، ولی جوانان وضعیت کنونی فضای مجازی را بیشتر جدی گرفته و مواظب خطرات ناشی از آن نیز باشند.

وی گفت: برنامه های موبایل و ماهواره در آمار نشان داده که تأثیری در اختلافات خانوادگی و طلاق نیز داشته است.

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه افزود: خانواده ها مانع ضربه دیدن نوجوانان و جوانان از این ابزارها باشند و کاری نکنند که برنامه های مبتذل ماهواره باعث شهوت زود رس در نوجوانان شده و انحرافات اخلاقی را در برداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیت انبوه مردم خرمشهر ساعت ها قبل در مسجد جامع خرمشهر حضور پیدا کرده بودند تا از سخنان دکتر رفیعی استفاده کنند، این مراسم در دو شب جمعه نیز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر ادامه خواهد داشت.


۱۳۹۳/۲/۱۲ - ۱۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن